Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Använd den här sidan så kan du räkna ut vad den kommer att gå i, gjorde det när jag bytte drev och det stämde jävligt braFredrik.E skrev:Tack så mycket för svaren!
Edit: tror ni att det funkar från 11 taggar till 10? Ska man göra bakdrevet större annars?
Vill även konstatera er om att den får jävligt mycket effekt, pyttelite gas, så kan den nå dem högre varvtalen.
Ett CE godkänt rör får man använda och åka runt med på mopeden så länge man har besiktat mopeden med det röret.Raggarn1337 skrev:Rätta mig om jag har fel men om du köper ett "trimrör" som är CE-märkt så är det liksom godkänt, såvida den är pluggad/strypt. Oftast så brukar strypta "trimrör" ge sämre effekt än ett strypt originalrör. Iallafall... Jag har för mig att om du sätter på ett strypt trimrör som är CE-godkänt så måste du besikta om mopeden med det röret. Jag kanske är ute och cyklar men jag har för mig att jag läst någonting om det förut.
För att uppnå 15-20 hk så får man trimma jävligt mycket, en moped har oftast runtom 5,5 hk (orginal), vet ej hur mycket det blir urpluggat men.Raggarn1337 skrev:Vet du verkligen hur många hästkrafter den har? Har stött på en väldans massa personer som hävdar att de har runt 15-20 hk i sin moped, utan att ens ha bänkat.
5,4 hk eller 4kw är det högsta en moped får ha. EBS050, D50B0 och AM6 har ca 2kw (2,7 hk) original.PåDal skrev:För att uppnå 15-20 hk så får man trimma jävligt mycket, en moped har oftast runtom 5,5 hk (orginal), vet ej hur mycket det blir urpluggat men.Raggarn1337 skrev:Vet du verkligen hur många hästkrafter den har? Har stött på en väldans massa personer som hävdar att de har runt 15-20 hk i sin moped, utan att ens ha bänkat.