Denna tråd kanske kommer få endel att skratta men såhär är det, har en mh furia med AM6. Har slängt på 70 cc, 17,5 förgasare med 108 munst, e-nox rör, ostrypt cdi, sportluftfilter. Vad tror man då toppfarten skulle vara? Jo knappt 70 på mätarn, jääävligt imponerande asså... vafan kan detta bero på?
Orkar den varva ut på nån växel?
Går den rent?
Är den svag även på låga växlar?
MK Thrower... Vilket jävla skitavgassystem det är..
Alla säger att det är lågvarvigt ?? Händer ju för f.. ingenting under 9000rpm..
Ska såga det i småbitar och göra fiskedrag av skiten så den gör någon nytta på jorden!
Ja på låga växlar varvar den ut, är väl rätt svag på låga varv men får man upp varvtalet är den stark (på låga växlar då). njäe den bluddrar en del på lägre varvtal, har en munstyckesats där jag testat allt mellan 100-110, tycker den bluddrar och går orent med alla munstycken jag testat, med 100 orkade den inte alls så de va ju helt klart för litet. kan reedsen va utsliten och ha så stor påverkan?
Testa byt upp dig till ett ännu större munstycke typ 140 eller nått för jag har 108 på min moppe och det är orginal cylinder på den så det borde va lite större i din förgasare.
Eller så köper du en större förgasare typ 24-32mm
Går ju självklart ha mindre men jag och min kompis satte på en 32mm förgasare på hans Rieju mrx för att den skulle gå som faan men den får i 145km/H givetvis andra trim med då.
Fredde150ccHonda skrev:Går ju självklart ha mindre men jag och min kompis satte på en 32mm förgasare på hans Rieju mrx för att den skulle gå som faan men den får i 145km/H givetvis andra trim med då.
Fredde150ccHonda skrev:Går ju självklart ha mindre men jag och min kompis satte på en 32mm förgasare på hans Rieju mrx för att den skulle gå som faan men den får i 145km/H givetvis andra trim med då.
det tror jag på när jag ser det..
Du är välkommen en 110cc cylinder på köpt från Twostroke ny tändspole och platta effektrör ny Cdi ny topp ny förgasare drevad.
Drag som fan i den han körde drag race mot sin mors 1200cc och vann men i te i top fart.
Men kolla youtube eller nått sök på parmakit får du se.
urbandestination skrev:men grejen e att den bluddrar ju redan och kommer olja ur ljuddämparen så känns inte som munstycket e för litet
Då finns ju risken att ditt tändstift är mörkare än oljestickan på päronens bilar. Du säger ju även att moppen bluddrar på allt ifrån 100-110 i munstycken. Då kan det ju vara på sin plats att prova mindre munstycken.
Att få den att gå rent är ju såklart första steget, sen får du ju se över drevningen om du är missnöjd med hastigheten.
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
tändstiftet blir vitt med 102 och med 100 böar den vid full gas så mindre ska nog inte behövas. men kan reedsen eller tändstiftet vara så slut att detta händer?
Kommer det olja or ljuddämparen har du blandat i alldeles för mycket olja i tanken kör på 3% blandat det kom olja ur min ljuddämpare med när jag körde på mycket olja så testa blanda ny bensin
mäter alltid ut rätt mängd och även om jag fått i lite för mkt så ska ju inte det dra 1/3 effekt från motorn. men iaf, kollade reedsen idag och de var ju inte i bästa skick. nån tidigare ägare har även dratt sönder skruvarna så kan inte vända på läpparna. men frågan är nu alltså kan reedsen påverka så mkt eller kan tändningen behöva justeras?
Ja, är reedarna slut går motorn skit.
Kan ju misstänka att de redan är vända en gång om skruvarna är paj
MK Thrower... Vilket jävla skitavgassystem det är..
Alla säger att det är lågvarvigt ?? Händer ju för f.. ingenting under 9000rpm..
Ska såga det i småbitar och göra fiskedrag av skiten så den gör någon nytta på jorden!