Trimning

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Fredde150ccHonda
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 6 september 2015, 19:25
Ort: Berga

Trimning

Inlägg av Fredde150ccHonda »

Hej
Jag ska byta munstycken på en moped nu.
Det är orginal allting förutom dragen plugg och jag undrar hur stor skillnad det är igentligen blir den mycket rappare accelererar snabbare och hur mycket snabbare blir den i toppfart.
Förgasaren på är 15mm har jag för mig den går i 70 tror jag och om jag vill ha upp den i kanske 90 räcker det med att jag byter munstycken då.
Om inte vilka är dom billigaste sätten att trimma på efter det.

Tacksam för svar mvh Fredrik
Användarens profilbild
edvib
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 23 april 2014, 20:15
Ort: hallland

Inlägg av edvib »

den kommer knappt gå så mycket snabbare om du byter munstycke kanske någon km/h om den blöddrar nu men om du vill ha upp den i 90 så är de effektrör och ostrymp cdi som är de billigaste lättaste och mest prisvärt tycker jag sedan blir de ju större cylinder större förgasare men jag hade börjat med en ostryp cdi och ett effektrör
original är för gubbjävlar
Bild
Fredde150ccHonda
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 6 september 2015, 19:25
Ort: Berga

Inlägg av Fredde150ccHonda »

Ok men tror att det är en Ostrypt Cdi i på för den kommer upp i 12000 varv.
Men om jag köper en förgasare på 17,5mm hur mycket skillnad gör det tro.
Min kompis drog pluggen och bytte munstycke och den blev mycket rappare men toppfarten va väll kanske inte högre men det va en annan motor.

Accelererar den snabbare om jag byter munstycke då tror du vad kan man byta för acceleration annars om jag köper ett effektrör.
Fredde150ccHonda
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 6 september 2015, 19:25
Ort: Berga

Inlägg av Fredde150ccHonda »

Ok men tror att det är en Ostrypt Cdi i på för den kommer upp i 12000 varv.
Men om jag köper en förgasare på 17,5mm hur mycket skillnad gör det tro.
Min kompis drog pluggen och bytte munstycke och den blev mycket rappare men toppfarten va väll kanske inte högre men det va en annan motor.

Accelererar den snabbare om jag byter munstycke då tror du vad kan man byta för acceleration annars om jag köper ett effektrör.

Vad menar du med blöddrar den blöddrar inte nu?
Fredde150ccHonda
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 6 september 2015, 19:25
Ort: Berga

Inlägg av Fredde150ccHonda »

Ok men tror att det är en Ostrypt Cdi i på för den kommer upp i 12000 varv.
Men om jag köper en förgasare på 17,5mm hur mycket skillnad gör det tro.
Min kompis drog pluggen och bytte munstycke och den blev mycket rappare men toppfarten va väll kanske inte högre men det va en annan motor.

Accelererar den snabbare om jag byter munstycke då tror du vad kan man byta för acceleration annars om jag köper ett effektrör.

Vad menar du med blöddrar den blöddrar inte nu?
Användarens profilbild
edvib
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 23 april 2014, 20:15
Ort: hallland

Inlägg av edvib »

din förgasare är tillräckligt stor du behöver t större förrens du behöver mer trim 15mm är stort för en org jag så du klarar dig har en 16,5 och då har jag effekt rör 50cc sport och på min andra moppe hade jag 14mm och effekt rör och den gjorde över 90 så om du vill den ska gå fortare så rekomenderar jag ett effekt rör
original är för gubbjävlar
Bild
Skriv svar