Sommarjobb

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Liiind
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 8 mars 2016, 19:19

Sommarjobb

Inlägg av Liiind »

tjena! Jag har slut på pengar i plånboken och tänkte därför söka sommarjobb/extrajobb. Vet någon någon affär som funkar bra att söka till? Hur har ni som har sommarjobbat bärt er åt för att få tag i det?:)
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Svårt att säga för jag vet ju inte vart du bor och vilka affärer ni har där eller om de skulle tänka sig ha sommarjobbare osv... Gå till valfri affär, inte en kebabkiosk då alltså... Och fråga ifall de skulle vilja ha en som jobbar där på sommaren. Har du gått ut nian så brukar kommunen ordna "feriearbete" åt en.
Liiind
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 8 mars 2016, 19:19

Inlägg av Liiind »

Aha okej, så det är alltså möjligt att kontakta kommunen och bara fråga efter sommarjobb? Har hört att det ska vara dåligt betalt för kommunala arbeten... 40kr/tim?
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Ptja, jo självklart får du ju bättre betalt om du nu skulle sommarjobba på låt säga ICA men så illa är det väl inte. För 2 år sen så fick jag sommarjobb av kommunen på en skola, fick typ 65 spänn i timmen. Hade visserligen fått bättre betalt om det var på ICA men de hade inga platser och man hade ingen lust att åka flera timmar till ett ställe för att tjäna ett par kronor extra, tyckte jag då. :P
PåDal
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 397
Blev medlem: 30 december 2015, 17:17
Ort: Dalsland

Inlägg av PåDal »

Liiind skrev:Aha okej, så det är alltså möjligt att kontakta kommunen och bara fråga efter sommarjobb? Har hört att det ska vara dåligt betalt för kommunala arbeten... 40kr/tim?
Går att ansöka inom din kommun men man kan också hitta sommarjobb själv, då så får man trodligtvis mer pengar men det är rätt så bra inom kommunen också.
Cpi sm 06- SÅLD
Användarens profilbild
NizzePisse
Svårstartad skrothög
Inlägg: 333
Blev medlem: 17 oktober 2015, 12:00

Inlägg av NizzePisse »

Var jobbar dina föräldrar? Om man har tur kan man ju få något jobb ifrån dem.

En sak som jag själv håller på med just nu är att köpa billiga mopeder för typ 3-5k som är defekta. Sedan fixar jag ihop mopeden och säljer med en liten vinst. Man tjänar kanske inte så bra men om man tycker det är kul och är bra på det så är det värt ett försök.
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.

Gilera Smt -08 -Såld
Gilera H@K -02 -Såld
CH Racing -06
Ducati 900ssie -98
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Hur gammal är du?


Finns massor. Lättaste är gå dit du vill jobba och fråga. Är inte svårare än så. Antingen får du ja eller ett nej.
Ingen kollar. Mallen elr deras rekryterings sida...
Ditt mail kmr inte ens fram för det spärras då det inte har ett företags slut.


Kommunen ger 67kr i timmen.
Välj industrin. Fall du vill tjäna pengar
Hade 207 kr i timmen innan jag var 18 nu är de mycket mer😎
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Som tidigare sagt. Ta på dig hela och rena kläder och dra en repa hos lokala företag. "You miss every shot that you don´t take", ta fram hagelbrakarn. Mail fungerar utmärkt (vart har du fått det där ifrån David? Förlåt, men det ligger så lite sanning i det, så det är svårt att förklara), men att trampa in själv och visa framfötterna lite är alltid bättre.

Förvänta dig inga monsterlöner utan utbildning eller erfarenhet, men det ger pengar. Kommunens feriearbete som jag fick när jag gick i åttan är det i särklass sämst betalda jobb jag haft. MEN även om kommunen ger låg lön så är det solklart bättre än ingen lön.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Skriv svar