Polismotorcykel

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

beta rr enduro beast
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 18 november 2015, 21:31

Polismotorcykel

Inlägg av beta rr enduro beast »

Tjena! Jag har tänkt trimma min moped men det kommer ej vara synligt (dock 70cc osv). Jag tänker definitivt dra ifrån polisbilar men min fråga är hur fan man gör när det kommer en polismotorcykel? Har någon nån slags erfarenhet av polismc snutjag som kan berätta tips och sådant för jag vet inte riktigt hur man ska ta sig från den situationen...eller ska man helst enkelt stanna då och hoppas på det bästa..? Har hört att det ska vara enkelt flykt när det är polisbilar iaf :P
Olzzon9632
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 17 november 2015, 22:01
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Olzzon9632 »

Polisbilar är jävligt lätt för där kan du t.e.x köra in på små vägar eller in i skogen. Men en mc polis ät väldigt duktiga förare och kommer förmodligen följa efter var du än kör, så jag hade nog håppas på det bästa om det skulle komma någon mc polis
Ju mer jag lär mig om kvinnor, ju mer älskar jag min mt5:a
RT
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 17 november 2015, 12:09

Inlägg av RT »

Kört ifrån enduro polis med min Aerox med 70cc :wink:
beta rr enduro beast
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 18 november 2015, 21:31

Inlägg av beta rr enduro beast »

aa okej. Men asså jag tror nog att jag har en ganska bra flyktväg...men det är nog sant det du säger om att de kommer hänga efter! Fan va drygt för jag vill inte åka fast! Asåå jag måste fan komma på några bra vägar att dra, där ska jag köra så fort som möjligt. Hoppas fan jag tar mig iväg haha! Asså hur många polismc snutar brukar det finnas i en stad.. 2-3st elr?
beta rr enduro beast
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 18 november 2015, 21:31

Inlägg av beta rr enduro beast »

haha fan va fränt! en enduro hoj ja jävlar...det är inte det enklaste att ta sig ifrån haha! Hur lyckades du? Hade du nån specielll väg?
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Polisbilar blir lätt frånåkta om man kör en väg dom inte kan åka - det finns ingen anledning att åka särskilt fort för man kommer inte slå dom i hastighet ändå.

Polismotorcyklar är en annan femma, dom kan följa efter på så gott som alla platser där en moped kan åka. Bäst att stanna direkt, vara så trevlig man kan och hoppas på det bästa. Han är uppenbarligen hojintresserad, så med lite tur blir det bara en varning och en komplimang till att moppen går bra. :roll:
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
RT
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 17 november 2015, 12:09

Inlägg av RT »

Jag kan svära på allt jag äger, jag åkte ifrån honom men när jag väl var påväg hem var det ungefär 3 polisbilar och 2 enduros tillslut. Åkte på en gräsmatta med släckta lysen och panikbromsa så jag ramla, hade ingen kik bara elstart och sladdarna till batteriet gick av och var så jävla stressad så jag kastade moppen i buskarna och kastade min jacka i ett par buskar vid ett dagis, de gick runt med hundar och en av hundarna lyckades spåra hem till mig, sedan hittade dem moppen och ringde min farsa och sa att de skulle ta in den på station för inspektion osv, fick tillbaka den 2 månader senare orörd! Fick 1500kr i böter och vet inte vad som hände med uppskjutet osv, hade aldrig något körkort! Har snackat med polisen nu och jag kanske får ut videon när enduron jagade mig i somras fast de sa i mailen att de måste få godkännande och dem ska snacka med handledaren innan dom får ge ut videon! Jag tycker att han som körde enduron gjorde tjänstefel då jakten pågick i över 105 km/h och det sa dem själv när det stog cirka 7 poliser och en hund utanför min dörr. Han uppmanade mig till att köra upp för en trottoarkant i cirka 65 km/h och flög jävligt långt kan jag säga, mitt luftfilter hoppa av så moppen gick till slut 40 och bluddra som fan. Det hände i juli, kan lägga upp bild sen när jag kommer från skolan, händelsen står på deras sida :lol:

Det var totalt cirka 1mils jakt och det började i en annan ort och åkte till orten där jag bodde, när jag väl var påväg hem så blev jag stannad av enduro polisen och frågade ifall jag hade sett någon moped åka runt här, han kände inte igen mig pågrund av att jag hade tagit av mig jackan så han tog bara mitt personnummer som typ rapport att han har stannat en person osv! Allt tog cirka 2 timmar, att leta efter mig och snacka med mig.

När jag hade förhör för några månader sen gick 2 civilklädda tjejer in i mitt sovrum när jag låg och sov cirka 10:30 och väckte mig. Haha!
PåDal
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 397
Blev medlem: 30 december 2015, 17:17
Ort: Dalsland

Inlägg av PåDal »

RT skrev:Jag kan svära på allt jag äger, jag åkte ifrån honom men när jag väl var påväg hem var det ungefär 3 polisbilar och 2 enduros tillslut. Åkte på en gräsmatta med släckta lysen och panikbromsa så jag ramla, hade ingen kik bara elstart och sladdarna till batteriet gick av och var så jävla stressad så jag kastade moppen i buskarna och kastade min jacka i ett par buskar vid ett dagis, de gick runt med hundar och en av hundarna lyckades spåra hem till mig, sedan hittade dem moppen och ringde min farsa och sa att de skulle ta in den på station för inspektion osv, fick tillbaka den 2 månader senare orörd! Fick 1500kr i böter och vet inte vad som hände med uppskjutet osv, hade aldrig något körkort! Har snackat med polisen nu och jag kanske får ut videon när enduron jagade mig i somras fast de sa i mailen att de måste få godkännande och dem ska snacka med handledaren innan dom får ge ut videon! Jag tycker att han som körde enduron gjorde tjänstefel då jakten pågick i över 105 km/h och det sa dem själv när det stog cirka 7 poliser och en hund utanför min dörr. Han uppmanade mig till att köra upp för en trottoarkant i cirka 65 km/h och flög jävligt långt kan jag säga, mitt luftfilter hoppa av så moppen gick till slut 40 och bluddra som fan. Det hände i juli, kan lägga upp bild sen när jag kommer från skolan, händelsen står på deras sida :lol:

Det var totalt cirka 1mils jakt och det började i en annan ort och åkte till orten där jag bodde, när jag väl var påväg hem så blev jag stannad av enduro polisen och frågade ifall jag hade sett någon moped åka runt här, han kände inte igen mig pågrund av att jag hade tagit av mig jackan så han tog bara mitt personnummer som typ rapport att han har stannat en person osv! Allt tog cirka 2 timmar, att leta efter mig och snacka med mig.

När jag hade förhör för några månader sen gick 2 civilklädda tjejer in i mitt sovrum när jag låg och sov cirka 10:30 och väckte mig. Haha!

Låter intensivt :wink:
Cpi sm 06- SÅLD
beta rr enduro beast
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 18 november 2015, 21:31

Inlägg av beta rr enduro beast »

Shiit RT, helvete vilken resa asså...pulsen kan inte ha varit måttlig under det där snutjaget;) men rekommenderar du att dra ifrån polismc elr ska man stanna o bara vara trevlig. G-son jag tror nog jag håller med dig om att stanna är det bästa valet när det blir polismc...finns det nå register för hur många polismotocyklar som finns i varje stad/län?:)
RT
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 17 november 2015, 12:09

Inlägg av RT »

beta rr enduro beast skrev:Shiit RT, helvete vilken resa asså...pulsen kan inte ha varit måttlig under det där snutjaget;) men rekommenderar du att dra ifrån polismc elr ska man stanna o bara vara trevlig. G-son jag tror nog jag håller med dig om att stanna är det bästa valet när det blir polismc...finns det nå register för hur många polismotocyklar som finns i varje stad/län?:)
Jag säger såhär, stanna om du har något billigt trim och mopeden inte går fortare än 110 :) Inte värt säger jag bara! Jag stannade från början när han slog på blåljusen, men jag tänkte exakt såhär: Jag har inget körkort jag kommer ändå få olovlig körning och de tar moppen så varför inte bara försöka att åka ifrån han? Kommer ju ändå få böter i alla fall så jag ger det ett försök.. ride or die liksom! Fick nåt ryck tillslut så jag drog fullgas och när vi väl var uppe i 90 så höll han cirka 30 meters avstånd och han släckte blåljusen men körde fortfarande efter, då hade han jagat mig i cirka 5 km men sen så slog han på blåljusen igen och jag kan säga att deras helljus på enduron lyser som faaan kan jag säga! Kör du ifrån vanlig polisbil så rekomenderar jag dig att släcka lysena men det är inte värt att riskera ditt liv. Men när jag hade åkt ifrån han så stog det på pappret att han stängde av enduron för att höra om någon moped var i närheten, fan det var jäkligt läskigt såg när han stängde av den och det var bland villor och lägenheter sen så rullade jag iväg moppen.
beta rr enduro beast
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 18 november 2015, 21:31

Inlägg av beta rr enduro beast »

Aa okej! Jag kommer fan stanna för mc snutar isf, men bilarna drar jag ifrån! :wink: hoppas bara att jag aldrig blir stannad av nån mc-snut...tror det finns några här där jag vir men aja får försöka hålla mig ifrån dem. Kan det inte bli så att en polisbil ser mig o sen skickar larm till eb mc snut som är redo att köra efter mig? Elr ja, kandke dum fråga men aa
RT
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 17 november 2015, 12:09

Inlägg av RT »

beta rr enduro beast skrev:Aa okej! Jag kommer fan stanna för mc snutar isf, men bilarna drar jag ifrån! :wink: hoppas bara att jag aldrig blir stannad av nån mc-snut...tror det finns några här där jag vir men aja får försöka hålla mig ifrån dem. Kan det inte bli så att en polisbil ser mig o sen skickar larm till eb mc snut som är redo att köra efter mig? Elr ja, kandke dum fråga men aa
Bilen jagar dig, ifall jakten pågår länge så kanske de skickar en patrull till eller en mc snut
RT
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 17 november 2015, 12:09

Inlägg av RT »

Har lust att förstärka min Aerox så att den tål som fan! Liksom alla lager och vev är av högst kvalite, ska nog byta till nudebar för att det ska kännas mindre klumpigt. Men vet du vad du kan göra? Låter dumt och jävligt respektlöst i trafiken men du kan ju alltid testa racea med dig själv, åka runt i din ort och leta flyktvägar. Grejen är varför jag torska var att jag bara har bott i den orten i 1 år så kunde knappt nån flyktväg!
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Bild
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
PåDal
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 397
Blev medlem: 30 december 2015, 17:17
Ort: Dalsland

Inlägg av PåDal »

beta rr enduro beast skrev:Aa okej! Jag kommer fan stanna för mc snutar isf, men bilarna drar jag ifrån! :wink: hoppas bara att jag aldrig blir stannad av nån mc-snut...tror det finns några här där jag vir men aja får försöka hålla mig ifrån dem. Kan det inte bli så att en polisbil ser mig o sen skickar larm till eb mc snut som är redo att köra efter mig? Elr ja, kandke dum fråga men aa
Beror på vad du gjort. Ifall dom bara ser att du glider runt och de vill stanna dig så bryr de nog sig inte att skicka ut en mc. men ifall du kör som fan och bryter mot mängder av trafikregler så är det en annan sak... :wink:
Cpi sm 06- SÅLD
beta rr enduro beast
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 18 november 2015, 21:31

Inlägg av beta rr enduro beast »

RT menar du om jag vet vad du kan göra för att förstärka den eller vad du kan göra till utseendet?:)
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Jetforce_Dahlin skrev:Bild
Håller med dig låter lite väl dramatiskt för att vara sant.
douglashermans
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 3 mars 2016, 21:20
Ort: Göteborg

Inlägg av douglashermans »

Har haft 2 tillfällen då samma mc snut har stannat mig, en gång då jag stod still och en då jag körde. Vid båda tillfällen hade jag ett skinande trimrör på mopeden som inte borde vara så svårt att upptäcka.

Hur som helst, var riktigt trevlig mot snubben och precis som G-son sa tidigare var han också motorcykel intresserad, vi började snacka om både min moped och hans klumpiga 1000 kubiks motorcykel. Han nämnde inget om mitt trimrör eller ljudnivån på mopeden, bara körkortskoll.

Om du nu stannar så var riktigt trevlig mot snubben då borde han låta dig gå med en varning åtminstone om du nu skulle ha haft trim eller kört vårdslöst. Det värsta du kan göra är att vara otrevlig eller dum.
Rieju MRT 100%
Användarens profilbild
2Tkungen
Elmoped
Inlägg: 94
Blev medlem: 11 februari 2016, 15:27

Inlägg av 2Tkungen »

Skulle aldrig kört ifrån en mc snut, om jag inte hade kört cross och befann mig nära en skog då hade jag nog gjort det.

Och de RT skriver tror jag inte på, låter ju inte direkt troligt :roll:
Hoj
RT
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 17 november 2015, 12:09

Inlägg av RT »

2Tkungen skrev:Skulle aldrig kört ifrån en mc snut, om jag inte hade kört cross och befann mig nära en skog då hade jag nog gjort det.

Och de RT skriver tror jag inte på, låter ju inte direkt troligt :roll:
Du tror alltså inte på det? Kan lägga upp bild och varför skulle jag ens lägga ner tid på att ljuga?
Användarens profilbild
2Tkungen
Elmoped
Inlägg: 94
Blev medlem: 11 februari 2016, 15:27

Inlägg av 2Tkungen »

Sa inte att du ljög, sa att jag inte trodde på det. Och vad ska din bild bevisa? Tog du en bild i farten med 3 snutbilar och 2 enduros bakom dig?
Hoj
RT
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 17 november 2015, 12:09

Inlägg av RT »

Bild
RT
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 17 november 2015, 12:09

Inlägg av RT »

2Tkungen skrev:Sa inte att du ljög, sa att jag inte trodde på det. Och vad ska din bild bevisa? Tog du en bild i farten med 3 snutbilar och 2 enduros bakom dig?
Tror du seriöst att 3 snutbilar och 2 enduros jagade mig samtidigt? Det var en enduro från början sen ropade de ut de 3 snutbilarna och enduron så de var samlade i min ort.
Användarens profilbild
2Tkungen
Elmoped
Inlägg: 94
Blev medlem: 11 februari 2016, 15:27

Inlägg av 2Tkungen »

Ok, men bilden säger ju ingenting om hur många bilar och hur fort det gick. Tror säkert att du blev jagad, men historian du skrev låter ju rättså överdriven.
Hoj
RT
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 17 november 2015, 12:09

Inlägg av RT »

2Tkungen skrev:Ok, men bilden säger ju ingenting om hur många bilar och hur fort det gick. Tror säkert att du blev jagad, men historian du skrev låter ju rättså överdriven.
Ska försöka fixa fram film snart
Skriv svar