TGB Cobra

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Conny35
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 30 januari 2016, 20:56

TGB Cobra

Inlägg av Conny35 »

Tjenare! har en fråga eller två!

Jag har en TGB Cobra Som krånglar lite vet inte riktigt vad felet sitter så tänkte höra med någong vänlig själ här. Den startar utan problem och går att köra men när man drar full gas så varvar den en liten stund bara i si så där en 3-4 secunder alltså upp till 50 ca sen låter det som att den håller på att dö men släpper jag då av gasen till lite mindra än halv gas och håller den på 45 km/t så går den framåt men allt över det så låter det som att den suger in massor av luft eller så undrar jag om CDI'n har fått sig en omgång? V-ringen är då dragen på den här mopeden den gjorde run t70-75 i över 6 månader sen helt ur det blå så började den så här? Tacksam för all hjälp tack på förhand!
tgb stunt
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 16 februari 2016, 10:41
Ort: pålsboda

Inlägg av tgb stunt »

jag har haft samma problem med min TGB Cobra men det har löst sig av sig självt kan det vara nåt med förgasaren? alltså att förgasaren blandar ojämnt
Conny35
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 30 januari 2016, 20:56

Inlägg av Conny35 »

jo min gjorde så ett tag sen gick den riktigt igen men nu går den inte bra alls, låter som att den drar luft ska gå igenom förgasaren på den kolla luftskruvar etc=) eventuellt kolla packningar och dylikt se om man hittar något.
tgb stunt
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 16 februari 2016, 10:41
Ort: pålsboda

Inlägg av tgb stunt »

Conny35 skrev:jo min gjorde så ett tag sen gick den riktigt igen men nu går den inte bra alls, låter som att den drar luft ska gå igenom förgasaren på den kolla luftskruvar etc=) eventuellt kolla packningar och dylikt se om man hittar något.
gör så, ska dra på 17,5 förgasare på min o lättare vikter har tänkt börja stunta me han
Conny35
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 30 januari 2016, 20:56

Inlägg av Conny35 »

hehe låter som en rolig grej^^, upptäckte på min förgasren + packning var kasst så felet är nu åtgärdat.
tgb stunt
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 16 februari 2016, 10:41
Ort: pålsboda

Inlägg av tgb stunt »

Conny35 skrev:hehe låter som en rolig grej^^, upptäckte på min förgasren + packning var kasst så felet är nu åtgärdat.
bra :D kolla gärna in nyligen började tråd :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=
Skriv svar