Jag har inte startat moppen ännu men jag har stage 6 r/t 21 mm förgasare jag började med 125 sem får väll jag gå ned lite i munstcke när du kört runt 10 mil tills moppen slutat blöddra och när han har slutat blöddra kan du kolla på tändstiftet om det är bra färg, om tändstiftet är svart och sotigt eller vått så får moppen förmycket bensin om tändstiftet är vitt eller ljus grått får moppen för lite bensin om tändstiftet är oboy brunt är det perfa men det är bäst att han moppen får mer bensin än för lite så tändstiftet får inte vara för ljust innan du provar detta köp ett nytt tändstift så att du kan vardera enklare. Om moppen går konstigt slö eller efterbeliven ja du fattar så kan det bero på att du lär mixtra med vikterna byta runt mellan 4 gram och 5 gram och om han går lite bättre eller kanske sämre kan det vara kopplings fjädrarna som är slut eller för mjuka så att kopplings backarna slår ut på för lågt varv då lär du byta till lite hårdare, köp ett kit med kopplings fjädrar så kan du testa med dem mjukaste och sen gå uppåt tills du får det optimala varvet när backarna ska slå ut och greppa tag i kopplings klockan och driva hjulet, det kan oxå vara att kopplingen slirar det kan bero på två saker det är tryck fjädern som är för mjuk så att den inte orkar klämma fast remmen och det hör samma sak som med kopplingsfjädrarna desto mjukare tryckfjäder så behöver du ett lägre varv för att få variator vikterna att slå ut och desto hårdare fjäder behöver du ett högre varv för att vikterna ska orka slå ut , så testa dig fram börja med att köpa en lite hårdare tryckfjäder och om han går bättre kan du testa hårdare och hårdare tills moppen grå som bäst och innan du köper kopplingsfjädrarna lär du kolla att dem är för original eller en annan speciell koppling, sista felet kan vara att remmen är slut eller för smal då lär du köpa en lite tåligare rem tillexempel Malossi X kevlar den funkar hur bra som hällts dem rekomenderar jag hoppas mina tips hjälpte dig med att få moppen att gå så bra som möjligt.
Mvh Rasmus