Krock med a traktor. Vad gäller?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Shrink
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 5 december 2013, 20:46

Krock med a traktor. Vad gäller?

Inlägg av Shrink »

Tjena!
Brorsan blev idag påkörd av två stycken 740:s som körde in i honom bakifrån.
Felet var klart deras och det förstod de själva.
Det jag undrar över är om han (blir väl jag) måste fixa dubbla lådor till traktorn nu?
Står på enkelpet för närvarande så är egentligen klacificerat som bil då alltså.
Antar att försäkringsbolaget vill kolla på skadorna, dock mycket plåtskador så tror inte det är värt att laga.
Är det nån här som blivit påkörda/krockat med helförsäkring som kan skriva hur ni gjorde vid besiktningen av skadorna?
Användarens profilbild
Lillapojkens
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 395
Blev medlem: 21 november 2012, 21:33

Inlägg av Lillapojkens »

Jag hade slängt upp dubbla lådor elr så hade jag plockat ner lådan och sagt att växellådorna hade rasat. Med stor sannolikhet kommer de anmärka på lådorna och försäkringsbolaget kan då med stor risk strunta i att laga den. Lägg ut 2-4k på dubbla lådor, löser de in traktorn så får han ändå saftigt med pengar tillbaka
Varit ägare till 74st moppar
Användarens profilbild
Lillapojkens
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 395
Blev medlem: 21 november 2012, 21:33

Inlägg av Lillapojkens »

Jag hade slängt upp dubbla lådor elr så hade jag plockat ner lådan och sagt att växellådorna hade rasat. Med stor sannolikhet kommer de anmärka på lådorna och försäkringsbolaget kan då med stor risk strunta i att laga den. Lägg ut 2-4k på dubbla lådor, löser de in traktorn så får han ändå saftigt med pengar tillbaka
Varit ägare till 74st moppar
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Tolka mig inte som en sur och gnällig sate nu, men.

Jag har inga problem med att folk kör trimmade mopeder eller epor med enkla lådor, och gillar att hjälpa till med t.ex. trimning här på forumet.

Något som jag tror många glömmer är vilka konsekvenser olovlig körning kan bära med sig. Vissa klagar på Polisen, andra ska lura försäkringsbolag, och vissa inget utav det. Har din brorsa kört med enkel låda och det här skulle skita sig så får han helt enkelt ta det, det var ju hans val att köra olagligt.

Igen, jag vill inte verka sur, men man kan inte alltid vara skenhelig, ibland får man stå sitt kast. Skulle jag varit i din sits så skulle jag låta brorsan lösa det där själv, vill han, och klarar av att byta lådor - so be it. Klarar han det inte så lär han sig troligtvis något utav det.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Shrink
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 5 december 2013, 20:46

Inlägg av Shrink »

Jetforce_Dahlin skrev: Igen, jag vill inte verka sur, men man kan inte alltid vara skenhelig, ibland får man stå sitt kast. Skulle jag varit i din sits så skulle jag låta brorsan lösa det där själv, vill han, och klarar av att byta lådor - so be it. Klarar han det inte så lär han sig troligtvis något utav det.
Jag förstår ju vad du menar och allt. Hade han själv kört på någon hade jag väl inte vart lika behjälplig. Men nu är det ju så att han blev påkörd och allt var de andra killarnas fel. Han körde liksom in till kanten för att släppa förbi dem då de körde på som fan. Vad jag hade gjort hade antagligen vart att sladda med dem eller nått sånt. Han skulle dessutom hämta mig så satt ju bredvid så var inte lite förbannad när det smällde 2 ggr på raken och man såg att den ena av bilarna funderade på att dra från platsen direkt. Då ser jag gärna till att de får betala för skadan de orsakade.
Skriv svar