Motorsågs driven spark

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

CRFmaniac
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 30 juli 2015, 23:14

Motorsågs driven spark

Inlägg av CRFmaniac »

tjäna!
under våren så tog jag och byggde mig en spark (Spark som körs på is, ingen jävla sparkcykel) från grunden och sedan en motorsågsmotor under sisten som sedan rullade igån ett bakhul som sitter bakom sitsen. Men nu när provstarten skulle gå så funkar den inte. När kopplingen (Centerfigal koppling (stavning?) ) är med så slirar den så du kan högst åka 3 km /, efter det så beslöt jag mig för att bygga om kopplingen lite simpelt så nu är kopplingen helt borta så nu slirar den fan inte. Men efter det så kom jag på nnär jag skulle starta den att nu snurrar allt från drev till kjedja och hjul så motorn årkar inte gå igång även om man drar som en idiot.

Frågan är om någon har en vettig idee om hur man kan lösa problemet med slirande koppling eller uppstarten så den årkar starta????

//Tacksamm för alla svar/ideer!
Lukaas1
Svårstartad skrothög
Inlägg: 277
Blev medlem: 28 maj 2015, 22:46
Ort: Gävle

Inlägg av Lukaas1 »

Rulla den samtidigt som du drar eller så rullar du bara.
Men bättre om du skaffar en koppling som kyler bättre.
CRFmaniac
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 30 juli 2015, 23:14

Inlägg av CRFmaniac »

Det är extremt svårt och åka sammtidigt som du drar i snöret, ( tror inte de kommer funger)
Att bara rulla har jag provat men den blir bara sur då den måsta snura typ dubbelt så fort...
:(

Hur skulle en koppling som kyler bättre kunna göra att den slirar mindre?
Lukaas1
Svårstartad skrothög
Inlägg: 277
Blev medlem: 28 maj 2015, 22:46
Ort: Gävle

Inlägg av Lukaas1 »

Fattar inte vad du menar med 3 km.
Som jag förstod det så börja den slira efter 3km för att den blev varm
CRFmaniac
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 30 juli 2015, 23:14

Inlägg av CRFmaniac »

Sorry, kanske ska förtydliga mig, menade 3 km/h.. :lol:
Skriv svar