Derbi Senda hyper projekt
Tankar
Ska nu försöka göra en projekt tråd över vinterns projekt mest som en check lista för mig men vore såklart kul om någon annan följde tråden
Moppen är en Derbi Senda 00 med motor från 05
Målet med moppen är att jag nu till sommarn förhoppningsvis ska kunna bänka hyper samt att utseendet ska vara ut över det vanliga.
Moppen hade en ganska bra setup redan när jag köpte den men den går inte och behöver en hel del fix
(*)=Fixat ()=inte fixat
Den tänkta setupen:
Cylinder: Barikit BRK 88cc (*)
Vev: Barikit competition 45mm(*)
Insug: Malossi shortneck (*)
Förgasare: Stage 6 r/t 28mm pwk (*)
Rör: Barikit BRK ()
Membran: parmakit viton portat (*)
Koppling: Orginal med metrakit kopplingskit (*)
Tändning: MVT Premium ()
Saker att göra:
Lacka ram kåpor osv ()
Sm fälgar(*)
Oversize skiva (*)
Få skiten att gå ()
Undertail (special byggd) ()
Bänka hyper ()
Nytt sadelöverdrag ()
laga kåporna(*)
Dubbla kylare()
Om någon har tips på utseende skriv gärna! ska lackas på firma och det mesta andra går också att fixa
Ny update 2015-12-17
[spoiler]
Tjena har lärt mig lite PS och har nu kommit fram till vilka färger derbin ska bli. Blev riktigt nöjd och blir bara mer taggad på att få ihop han Blir nog mycket updates nu till veckan då jag har julov. Har ganska nyligen gjort en beställning från Söderman Racing i söderhamn samt ska till biltema på lördag så så fort delarna kommer så börjar saker hända. Btw inte min på bilden men likadan.
[/spoiler]
Ny update 2016-01-07
[spoiler]Har hänt en del sen sist har demonterat sving motor osv från ramen så bara framgaffeln kvar som ryker imorn. Därefter ska fäste för dubbla kylare osv svetsas sedan är ramen redo för lackering Har även svetsat ihop två stycken spruckna kåpor, ska slipas ner lite senare är lite ojämnt nu men annars blev det bra .
Sen har jag lite dåliga nyheter samt lite goda. Dom goda är att jag fått tag på en 28mm pwk Stage 6 R/t förgasare samt ett portat parmakit membran samt att jag ska beställa ett cylinderkitt av Söderman racing omgående.
Den dåliga är varför jag ska köpa ett cylinderkitt då jag hade tänkt kört med min 72cc prorace cylinder. Cylindern var sedan innan skuren så jag lämna in den på syrebehandling hos Söderman racing samt beställde kolv packningar osv. Problemet var bara att jag hade varit en idiot och tog för givet att det var en prorace 2 (72cc) som förra ägaren sagt/trott (inte så kunnig). Cylindern visade sig senare vara en 50cc prorace. Ingen dålig cylinder alls men aa vela ha en större. Fick skicka tillbaks grejerna kolv osv... Så nu blir det ny cylinder tills nästa update
[/spoiler]