Hur fungerar det i praktiken med växellåds intyg till en a-traktor?
Är det meningen att jag personligen ska skriva ner hur lådorna är spärrade, hur snabbt a-traktorn går på vilken växel osv, och verkstaden ska bara skriva på typ namnteckning och att dem godkänner det?
Eller ska verkstaden skriva ner hur snabbt den går på växlarna, hur det är spärrat och sånt?
Har ni några mallar för hur man ska skriva intyget också? Hjälp!
Jag tror att SBPs tanke bakom intyget är att verkstaden ska spärra lådorna och fylla i intyget. I verkligheten går det väl knappast till på det viset särskilt ofta...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
G-son skrev:Jag tror att SBPs tanke bakom intyget är att verkstaden ska spärra lådorna och fylla i intyget. I verkligheten går det väl knappast till på det viset särskilt ofta...
Så jag kan bara fråga efter deras underskrift så borde det vara OK? Att göra resten själv, ska nämnligen fusk spärra med plåt
Visst kan du be dom göra så. Om jag jobbade på verkstaden skulle jag absolut inte gå med på det, eftersom det på ett eller annat vis lär vara olagligt att göra intyg med falska uppgifter... men hittar du någon som går med på det, kör på.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Nej du får "ge" dina växellådor till en verkstad som kan fixa dubbla lådor som då är lagliga. Sedan gör de ett intyg på det. Det är iallafall så jag uppfattat det.
G-son skrev:Visst kan du be dom göra så. Om jag jobbade på verkstaden skulle jag absolut inte gå med på det, eftersom det på ett eller annat vis lär vara olagligt att göra intyg med falska uppgifter... men hittar du någon som går med på det, kör på.
Det viktiga är att det är påskrivet av en riktig bilverkstad. Resten skiter dem i. Dock kan verkstaden vilja se lådorna, så jag skulle spärra dem på lagligt vis.
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com