Beta RR dog i regn..

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

GileraErik
Elmoped
Inlägg: 64
Blev medlem: 7 maj 2015, 19:39

Beta RR dog i regn..

Inlägg av GileraErik »

Jag vart ute och körde och så började det egna som faan så jag åkte hem men när jag hade åkt ca 2km så dog den som om den fick soppatorsk.. Jag rullade hem den och försökte starta den men den bara tände till tre gånger sen hände det inge mer.

Dagen innan skulle jag åka iväg på kvällen och då gick den bra men så stängde jag av den i ca 1 min och så startade den inte mer. Jag försökte starta den igen men hände precis samma sak, den tände till ett par gånger sen hände de inge mer. Jag köpte nytt tändstift efter det och då funkade den efter ett tag.

Vad kan det vara som gör att den inte går nu??? Jävligt tacksam för seriösa svar. :)
Lukaas1
Svårstartad skrothög
Inlägg: 277
Blev medlem: 28 maj 2015, 22:46
Ort: Gävle

Inlägg av Lukaas1 »

Testa stift igen.
Och dra isär kontakter och blås rent med kompressor eller nåt.
Kan ha oxiderat någon stans också.
GileraErik
Elmoped
Inlägg: 64
Blev medlem: 7 maj 2015, 19:39

Inlägg av GileraErik »

Lukaas1 skrev:Testa stift igen.
Och dra isär kontakter och blås rent med kompressor eller nåt.
Kan ha oxiderat någon stans också.

Va skulle kunnat ha oxideras?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

låter nästan som att den dränker sig?

Prova att få igång den och kör runt lite hemma och se om den dör igen, gör den det så ta loss tändstiftet och elda på stiftet, prova sen att sätta tillbaka stiftet och se om den hoppar igång.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Har du luftburk eller öppet filter? Har du öppet filter så kan ju filtret ha sugit åt sig en väldig massa vatten, alt. även att förgasaren har fått i sig en del.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
GileraErik
Elmoped
Inlägg: 64
Blev medlem: 7 maj 2015, 19:39

Inlägg av GileraErik »

Jag tror att vevhuset är fullt med bensin för att det rinner bensin ur avgasporten och stiftet blir blött och tänder då inte. Hur ska jag på snabbaste och enklaste sätt få ur bensinen???
Skriv svar