nära döden upplevelser

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

tratthalvan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 219
Blev medlem: 1 augusti 2012, 13:04
Ort: Sundsvall

Inlägg av tratthalvan »

Jag skjutsade min kompis en dag klockan 8 på morgonen, alla skulle till jobb och skola. Regnade som in i helvete och sjukt halt på vägarna, så drar jag in i en cirkulationsplats och bromsar när jag svänger av någon anledning så att moppen får sladd. Hade min kompis lutat sig liiiite mer hade vi legat på vägen. Kändes verkligen som att man skulle ramla där alltså.

Vet inte om vi skulle dött men det var som sagt mycket bilar ute på väg till skola och jobb och hela cirkulationsplatsen var full med fordon bl.a. en buss som kunde kört över en.
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

körde hypern, då ja mätte upp toppen(kom upp i 141 med gps), asdåliga bromsar sen hängde sig gasen lite, lyckades få ner hypern till 50-->60kmh o hoppade över diket rakt ut på åkern, hade astur o landade bra, bara aslite som pajjade på moppen:),styret blev lite snett och gasvajjern gick av typ,sen hade ja ju inge skydd, asläskigt att gasen hänger sig lite ju:D
Shark Monster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 8 juli 2012, 12:39

Inlägg av Shark Monster »

Har väl inte haft några större nära döden upplevelser med moppen, men när jag var cirka 6 år så åkte jag med farsan, när vi ligger i cirka 90 springer en älgjävel ut framför på vägen och det var ju vinter så farsan kunde ju inte bromsa ordentligt, älgjäveln lägger sig på vindrutan och ligger där och sprattlar en liten stund, har aldrig varit så jävla rädd i mitt liv asså!

Den värsta som hänt när jag kört moppe var väl när en jävla invandrare tyckte sig få köra in framför mig i en rondell när jag redan var i den, var väl 5-6cm ifrån biljäveln och den jäveln ställde sig på tutan, följde efter mig och gav mig sedan en jävla utskällning när jag stannat vid ett rödljus om att jag var oförsiktig osv, jag hävdade ju att han hade gjort fel men tydligen skulle jag vara glad att han inte ringde polisen :?:

En annan rolig upplevelse för när jag varit inne på netto här i stan och handlat, och en förvirrad gammalt tant kommer och skäller på mig för att jag kör cross på allmän väg och dessutom är under 18 :?: Visade moppekörtkort och sa att hon kunde ta reg. nr, men fick som svar att jag ska hålla mig till mopeder och inte förfalska nummerplåtar :lol: Hon hotade med att ringa polisen om hon såg mig igen :P Stod nog kvar i nästan en kvart efter hon hade gått in på netto och bara skrattade, skrattar fortfarande som fan åt det. Det bästa var ju hennes sura tantmin när hon kom ut från affären igen :lol: Såg henne bannemig nästa dag och såg hur hon blängde och rotade i handväskan :lol: Såg aldrig polisen dock :P
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

var ute och övningskörde i bmwn. kommer på huvudled i godan ro och då svänger en gubbe ut framför mig så jag får tvärnita och det var ju blankis ute så det var VÄLDIGT nära att jag klippte hans bak...

klarade mig som tur var och gubben berättade att han såg ganska dåligt och inte såg mig... :?




så är ni 80+ och halvblinda, kör inte bil.
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

PK skrev:var ute och övningskörde i bmwn. kommer på huvudled i godan ro och då svänger en gubbe ut framför mig så jag får tvärnita och det var ju blankis ute så det var VÄLDIGT nära att jag klippte hans bak...

klarade mig som tur var och gubben berättade att han såg ganska dåligt och inte såg mig... :?


så är ni 80+ och halvblinda, kör inte bil.
Det borde finnas en lag att om du börjar komma över en viss ålder så måste du kolla din syn och hörsel för att se om du fortfarande kan köra bil!


(1000 posts!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Quattro lyfe
Fatzy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 23 september 2012, 14:37

Inlägg av Fatzy »

Var och badade på utebadet i Skellefteå. Sedan var vågmaskinen igång och jag hoppade ner just framför den så jag sögs in med benen genom gallret och höll på att drunkna... :cry:

(inget skämt)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
chrillez
Hyper NisseN^
Inlägg: 342
Blev medlem: 26 april 2012, 18:37
Ort: härnösand

Inlägg av chrillez »

Var och tränade motocross som vanligt ;) Så jag kör några varv utan problem, sen så kom jag till ett stort hopp som jag skulle scrubba i;) (scrub = lägger ner i luften så man flyger lägre). Så då när jag landar så ser jag att det är ett hål på en halvmeter :P så fram däcket rätt ner i hålet och jag far ner med huvet rätt ner i marken. Sen så kan jag inte andas och börjar få blodsmak i munne, men jag hade som tur bara bitit mig i tungan ;) Men stora nära döden upplevelsen var att jag trycket ihop 2 koter i ryggen, hade tur att jag är inte död eller förlamad nu :/ kunde inte gå på typ 1 vecka, och ungefär ett 3 månade kan jag gå rakt ;) men än idag kan jag inte göra alla rörelser utan att får ont ;)
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

första dagen i slalombacken! inget skämt!
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

tacopaj skrev:första dagen i slalombacken! inget skämt!


hahahaha åh har varit med om samma sak! jag har aldrig varit den som har hängt i backen under vintrarna men en dag så hade vi friluftsdag och då åkte vi till orsa grönklitt och jag hängde på polarna som var betydligt mer erfarna än mig och helvete vilka backar dom körde! det visade sig att det var nästan bara svarta backar också :shock:

dom körde även in i skogen bland alla träd och det gick fort som fan och flera hopp var det också så jag var rädd som fan att åka rätt in i ett träd :lol:

det var ett under att jag överlevde den dagen :roll:
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

är det någon här som har råkat prova på rak slalom? det är som vanlig slalom fast råkar bli rakt ned för backen! hände mig första dan i skidbacken!
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
creppish
Avstängd
Inlägg: 166
Blev medlem: 15 januari 2012, 12:12
Ort: Haninge

Inlägg av creppish »

åkte på en bro över nynäsvägen, på bron finns det typ 2 rondellen, jävligt stor bro

det var blött ute, kommer i ca 60 på bron, kör in i rondellen och ska köra vänster, saktar ner lite grann, när jag svänger så tappar bakdäcket greppet totalt
(NOTE: körde så långt till höger på vägen som möjligt för att det låg bilar bakom)
så jag druttar i marken och glider på asfalten , närmare och närmare räcket, hade det inte vart som en "trottoar kant" precis under räcket så hade jag nog flygit ner på nynäsvägen

har aldrig varit mer skitnödig i hela mitt liv! :shock:

moppen klarade sig med ett böjt styre :lol:
mitt Senda projekt, ta en snabbtitt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43974

Välkommen till sverige, där du lever som en kung och får sympati av hela befolkningen sålänge du heter Achmed eller är född i en rik familj!
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 427
Blev medlem: 26 april 2011, 15:32
Ort: Ljung

p3kkl

Inlägg av draceN96 »

p3kkl vrf inte skriva om när vi åkte från festen och höll på köra in i en bil? HAHAH xD
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Alexander Lyreö
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 augusti 2015, 18:40
Ort: Göteborg

Re: nära döden upplevelser

Inlägg av Alexander Lyreö »

Idag körda jag uppe i röven på en bil för han körde så jävla långsamt, så jag blinkade med helljuset smart som jag är. Han blev skitpissed o tvärnitar så jag o tjejen åker ner i diket :D
Beya
Svårstartad skrothög
Inlägg: 202
Blev medlem: 15 mars 2015, 16:42

Re: nära döden upplevelser

Inlägg av Beya »

Alexander Lyreö skrev:Idag körda jag uppe i röven på en bil för han körde så jävla långsamt, så jag blinkade med helljuset smart som jag är. Han blev skitpissed o tvärnitar så jag o tjejen åker ner i diket :D
Idiot.
Alexander Lyreö
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 augusti 2015, 18:40
Ort: Göteborg

Re: nära döden upplevelser

Inlägg av Alexander Lyreö »

Beya skrev:
Alexander Lyreö skrev:Idag körda jag uppe i röven på en bil för han körde så jävla långsamt, så jag blinkade med helljuset smart som jag är. Han blev skitpissed o tvärnitar så jag o tjejen åker ner i diket :D
Idiot.
Nekar inte :roll:
Lukaas1
Svårstartad skrothög
Inlägg: 277
Blev medlem: 28 maj 2015, 22:46
Ort: Gävle

Inlägg av Lukaas1 »

Cyklade i vintras till praktiken och halkar till och glider ut framför en lastbil.
Den hann stanna men jävlar va panik man fick.
Sen har man väl ramlat en del gånger med moppe också:)
En gång så slog jag över och varenda kåpa på moppen gick sönder, båda bromshandtagen, krökt styre, lite sne i ramen vid fotplattan, spräckte ena gaffelbenet och fick förjävla ont i svanskotan.
Sen så tappade jag framhjulet när jag körde på min å polarens åkgräsklippare i typ 50 blås.
Sitter en fiddymotor på den och den går ca 70-80:)
Livsfarlig grej
Victornorberg
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 17 april 2014, 18:03

Inlägg av Victornorberg »

var 1 timme sen till skolan i vintras ( början av december). Alla bussar hade gått så de vara bara att sätta sig på moppen det är ju bara 5km, ligger i ca 70kmh då det svänger ut en traktor från en grusväg vilket gör att jag bromsar. Moppen får sladd så sa de bara poff så låg jag i marken och gled ca 20m på asfalt som egentligen var ren is. höll kvar i moppen så länge jag kunde för att försöka få den att sakta ner och ej träffa traktorn men de gick inte som tänkt. Glider rakt in i framhjulet på traktorn och min första instinkt var som vanligt att kolla så moppen klarade sig. jodå Doris lever än men vartenda fäste pajade och skev gaffel var det enda som hände. Bara att rulla hem och tejpa ihop igen. Nu har jag Doris som stunthora då den är i skabbigt skick och jag ej orkar lägga pengar på nya kåpor.
"Det måste vara ett quote by me"- Emilia 2014
Kooolby
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 24 oktober 2015, 21:08

Inlägg av Kooolby »

Höll på att kvadda Puch dakota körde i 60 km/h mötte en lastmaskin i en tvär kurva var cirka 15 cm från fram skopan frog rätt i diket som tur var. Fy fan sträckte två fingrar och vrickade höger foten det var värt det skulle vara värre om skopan klöv en på mitten i stället
Användarens profilbild
wilhelm riberg
Svårstartad skrothög
Inlägg: 244
Blev medlem: 13 maj 2015, 11:03
Ort: umgransele

Inlägg av wilhelm riberg »

Körde hem en sen höst dag förra året låg i ca 55 och jag vart snöblind allt vart bara svart och körde rätt ner i diket landa på en sten me moppen å den tog pallstop och jag flög iväg en bit .
kör en Rieju mrt 2014
Setup. org
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Jag sitter i bilen på väg hem efter att ha kört några vänner en lördagsnatt. Tjejen ligger hemma och sover, det är ingen trafik och den lagomt kurviga vägen är snustorr. Allt är så bra som det kan.

Jag drar igång lite mysig musik och njuter. När man mår så bra kan högerfoten råka bli onödigt tung. Det går ca 170, och efter flera kilometer utan att ha sett en själ, kliver en av de största älgtjurarna jag har sett upp på vägen. Jag har varit med på älgjakt 7-8 år och varit i skogen så länge jag kan minnas, men den här tjuren var stor.

Jag bromsar och tjuren stannar på min sida av vägen. När jag är ca 5m (åtminstone som jag uppfattade det då) ifrån honom, i alldeles för hög fart, så tar han några klumpiga skutt ner i diket.

Jag tog mig hem i ett rimligare tempo och svarade som vanligt "Det är lugnt" när tjejen undrade om allt hade gått bra. Älgen gjorde nog detsamma.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Skriv svar