Rätt förgasare på fel moped

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

CRFmaniac
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 30 juli 2015, 23:14

Rätt förgasare på fel moped

Inlägg av CRFmaniac »

Jag har en casal k190 hemma som farsan åkte runt med. Nu har jag satt på en trim cylinder som både är borrad och planad, jackad kolv. Det fanns också en betydligt större förgasare som jag satte på. Men med den nya förgasarn så bluddrar den efter nån minut och man måste trycka in flödarn för att den ska gå bra igen. Enligt pappa så gick mopen jävligt bra med den förgasarn och han säger att det antagligen sitter igen någon stans och att den skulle behöva en riktigt tvätt.
kan också säga att det "skvätter" bensin hur ljudämparn när man varvar riktigt.

är det en tvätt som skulle vara lösningen?

Skulle det gå att ta en tex dt 50, mt 50 (zündapp?) förgasare och göra ett eget insug och sätta på?
moddlaren
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 413
Blev medlem: 8 november 2007, 19:35

Inlägg av moddlaren »

För mycket bensin ..
moddlaren trimma lungt
CRFmaniac
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 30 juli 2015, 23:14

Inlägg av CRFmaniac »

moddlaren skrev:För mycket bensin ..
MENAR DU VERKLIGEN DET???
Jo ja vet de men de finns inga munstycken att köpa till den förgasarn å den har ju gått bra, såååååå
moddlaren
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 413
Blev medlem: 8 november 2007, 19:35

Inlägg av moddlaren »

Tja alla olika cylindrar producerar olika tryck o sugpulser så troligen är din nya cylinder bättre på att skapa avgaspuls o där med suger hådare i förgasaren.. Mera luft drar mera bränsle med sig..
moddlaren trimma lungt
Skriv svar