Derbi Gpr 50?

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

EnginK
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 augusti 2015, 16:10

Derbi Gpr 50?

Inlägg av EnginK »

Hejsan, är trött på min ATV moped så ska ska skaffa en annan. Jag har sett Derbi Gpr 50 (ser ut som en sport mc fast 50cc). Är det nån som vet något om den? Fungerar blackbox till den om man har trimrör? Har inte lust att sitta i 45 km/h och se ut att gå i 150, men frågan är om det verkligen är värt att trimma...

Jag vill veta om ni som haft den varit nöjda, bra/dåligt i jämförelse med andra mopeder o.s.v.

Bild: https://www.google.se/search?q=Derbi+gp ... AsRnbcM%3A

Tack på förhand.
pegman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 15 maj 2015, 10:42

Inlägg av pegman »

Inte ägt en Derbi gpr men kan säga att jag tycker att det är rätt fult med en sport mc som ser ut och göra 300 men åka i 45 och låta som en spräckt kyckling. Går och trimma men fortfarande inte värt.
Vivacity -05
Setup:
Gianelli rör
6.0 gram vikter
EnginK
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 augusti 2015, 16:10

Inlägg av EnginK »

Visst, men om man trimmar och har blackbox vore det perfekt eftersom man får ju ändå inte köra på motorvägar där hastighetsgränsen är 100+. Att köra i 70 på en 70 väg ser ju inte så dumt ut.
pegman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 15 maj 2015, 10:42

Inlägg av pegman »

EnginK skrev:Visst, men om man trimmar och har blackbox vore det perfekt eftersom man får ju ändå inte köra på motorvägar där hastighetsgränsen är 100+. Att köra i 70 på en 70 väg ser ju inte så dumt ut.
Kanske det men tycker inte det är värt ändå speciellt om en scooter drar om dig :D om ja var du hade jag funderat på crossmoppe
Vivacity -05
Setup:
Gianelli rör
6.0 gram vikter
EnginK
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 augusti 2015, 16:10

Inlägg av EnginK »

Jag tänker aldrig låta en scooter dra förbi mig haha :D jag ska ju trimma den, men om polisen stannar mig har jag blackboxen till hjälp :wink: . Annars kan man ligga i 70 (eller hastighetsgränsen) även om polisen ser mig. De kanske tror att det är en motorcykel, men det är nog för riskabelt :?
pegman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 15 maj 2015, 10:42

Inlägg av pegman »

EnginK skrev:Jag tänker aldrig låta en scooter dra förbi mig haha :D jag ska ju trimma den, men om polisen stannar mig har jag blackboxen till hjälp :wink: . Annars kan man ligga i 70 (eller hastighetsgränsen) även om polisen ser mig. De kanske tror att det är en motorcykel, men det är nog för riskabelt :?
Du gör som du vill men tycker att den ska trimmas till minst 110 km/h om du väljer o köpa :)
Vivacity -05
Setup:
Gianelli rör
6.0 gram vikter
EnginK
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 augusti 2015, 16:10

Inlägg av EnginK »

Så vad tycker ni? Tror ni att det går med blackbox till en Derbi GPR 50?
Lucasosterberg
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 25 juli 2015, 20:50
Ort: Götene

Inlägg av Lucasosterberg »

EnginK skrev:Så vad tycker ni? Tror ni att det går med blackbox till en Derbi GPR 50?
Tycker du ska köpa å trimma den till minst 90, snuten kommer tro att den är en lätt mc och om dom skulle stoppa dig så är de bara att sätta på blackboxen!
EnginK
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 augusti 2015, 16:10

Inlägg av EnginK »

Ahh självklart men om Blackboxen inte fungerar på den? Den kan vara 4-takt
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Det är väl helt enkelt en vanlig Senda (eller motsvarande) "i annan förpackning"? Samma teknik i annat skal, åtminstone de tidigare GPR-modellerna.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
EnginK
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 augusti 2015, 16:10

Inlägg av EnginK »

Jag vet inte, kan inte mycket om mekning och sånt. Men om man trimmar den (plugga) och sedan sätter in blackboxen, så kan man la sätta in den på ett visst varvtal? Man får ju testa med olika tills man träffar 45 km/h.
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Visst. Men räkna inte med att lura någon som vet vad dom sysslar med med blackbox.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar