Parkering mm

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Emiljons
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 16 september 2015, 16:21

Parkering mm

Inlägg av Emiljons »

Vet någon vad man ska göra när man ska parkera på betalparkering/p-bricka ? Hur man ska göra med lappen, för man kan ju inte fästa den. Tacksam för svar :)
pegman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 15 maj 2015, 10:42

Inlägg av pegman »

Av med skylten och ställ vart som helst :mrgreen:
Vivacity -05
Setup:
Gianelli rör
6.0 gram vikter
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

Egentligen ska du betala o så ha med dig lappen i plånboken som bevis för att du betalat.

Men skulle tänka mig att man bara kan säga att man satte den på mopeden o den måste blivit snodd.

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Emiljons
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 16 september 2015, 16:21

Inlägg av Emiljons »

Tack för snabbt svar!
Användarens profilbild
TS-Daniel
Medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: 23 juli 2007, 10:21
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av TS-Daniel »

Att lösa en biljett och ta med sig, som TheGrimReaper säger; är nog det mest korrekta och vettiga att göra. Även att man fotar sitt fordon med biljetten läslig är ett alternativ.

Parkeringsvakter är medvetna om problematiken och att ett tvåhjuligt fordon får parkeringsbot är ovanligt, så länge man inte ställer sig i t.ex ett cykelställ eller andra ställen där man INTE får parkera...
Vid frågor, önskemål eller synpunkter om/på TSR får du gärna höra av dig på info(at)twostrokerider.se
Användarens profilbild
Fillew97
Svårstartad skrothög
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 augusti 2013, 18:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Fillew97 »

TS-Daniel skrev:Att lösa en biljett och ta med sig, som TheGrimReaper säger; är nog det mest korrekta och vettiga att göra. Även att man fotar sitt fordon med biljetten läslig är ett alternativ.

Parkeringsvakter är medvetna om problematiken och att ett tvåhjuligt fordon får parkeringsbot är ovanligt, så länge man inte ställer sig i t.ex ett cykelställ eller andra ställen där man INTE får parkera...
Ja men det kan ju såklart skilja sig, jag tillexempel glömde biljetten till en p-ruta i ett centrum och fick 400kr i parkeringsböter.. så man nog inte alltid vara så säker på att de är så schysta..
Du är ful, jag är full men imorgon är jag nykter :D
Skriv svar