Mopeden dör även när jag trycker in kopplingen..

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

MiniRindiz
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 17 mars 2015, 20:30
Ort: Norrhult

Mopeden dör även när jag trycker in kopplingen..

Inlägg av MiniRindiz »

Nu är det såhär att min Rieju Drac RR dör ifall jag skulle ligga på 1:an och stanna helt. Det spelar absolut ingen roll ifall jag trycker in kopplingen.. Nån som vet lösningen? Det är som om den inte fattar att jag trycker in kopplingen.
Mvh,
Användarens profilbild
KC
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 19 mars 2014, 10:51

Re: Mopeden dör även när jag trycker in kopplingen..

Inlägg av KC »

MiniRindiz skrev:Nu är det såhär att min Rieju Drac RR dör ifall jag skulle ligga på 1:an och stanna helt. Det spelar absolut ingen roll ifall jag trycker in kopplingen.. Nån som vet lösningen? Det är som om den inte fattar att jag trycker in kopplingen.
Mvh,
Uppenbarligen något fel med kopplingen, kolla så vajern är hel till att börja med. Är den hel så får du felsöka närmre och plocka bort kopplingskåpan.
Tvåstråååååååhk
MiniRindiz
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 17 mars 2015, 20:30
Ort: Norrhult

Re: Mopeden dör även när jag trycker in kopplingen..

Inlägg av MiniRindiz »

KC skrev:
MiniRindiz skrev:Nu är det såhär att min Rieju Drac RR dör ifall jag skulle ligga på 1:an och stanna helt. Det spelar absolut ingen roll ifall jag trycker in kopplingen.. Nån som vet lösningen? Det är som om den inte fattar att jag trycker in kopplingen.
Mvh,
Uppenbarligen något fel med kopplingen, kolla så vajern är hel till att börja med. Är den hel så får du felsöka närmre och plocka bort kopplingskåpan.
Tja, kopplingsvajern är helt ny, den verkar lite kort men det ska väl inte spela någon roll?
AM6:an köpte jag nyrenoverad på blocket.. så jag hoppas innerligt att det inte är något med den..
Update?
Användarens profilbild
YourShoulder
Elmoped
Inlägg: 70
Blev medlem: 4 februari 2015, 16:31

Inlägg av YourShoulder »

stannar den för att kopplingen inte går i som sen ska eller för att den inte får nog med bensin?
Fan vad coolt
MiniRindiz
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 17 mars 2015, 20:30
Ort: Norrhult

Inlägg av MiniRindiz »

YourShoulder skrev:stannar den för att kopplingen inte går i som sen ska eller för att den inte får nog med bensin?
För att kopplingen inte går som den ska.. :/
Ludddeen
Elmoped
Inlägg: 33
Blev medlem: 11 juli 2014, 16:00

Inlägg av Ludddeen »

Har du öppnat och kollat så han som renoverade den satte dit allt rätt? :)
MiniRindiz
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 17 mars 2015, 20:30
Ort: Norrhult

Inlägg av MiniRindiz »

Ludddeen skrev:Har du öppnat och kollat så han som renoverade den satte dit allt rätt? :)
Öppmat och kollat? Vad ska jag öppna? kopplingskåpan? inte så haj på allt inne i motorn så vet knappt ens hur det ska se ut..
MiniRindiz
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 17 mars 2015, 20:30
Ort: Norrhult

Inlägg av MiniRindiz »

Googlade lite och läste något om att man skulle kolla i "hålet" för kopplingsarmen.

Bild

Ser det bra ut? Eller vad är fel isåfall?
Skriv svar