jag har avgassystemet voca rookie. jag hittar ingen effektkurva på nätet men tror att kurvan är ungefär som turbokit då jag testade min kompis moppe som hade turbokit. men min fråga är hur mycket ni varvar. växlar ni lagom tid eller väntar ni alltid på att effekten ska komma och ligger kvar ett tag innan ni växlar? hur mycket sliter det på moppen att varva mycket?
Jag brukar varva tills jag fått ketchupeffekten, men jag tror inte att det e någon fara att varva den relativt mykke bara du inte varvar sönder skiten på max som nån annan redneck
Dopester skrev:Jag brukar varva tills jag fått ketchupeffekten, men jag tror inte att det e någon fara att varva den relativt mykke bara du inte varvar sönder skiten på max som nån annan redneck
Jag varvar alltid ur och växlar i slutet på effektkurvan. Förutom i samhällen.
Ligger på fullvarv när jag kör på vägen. En korrekt fungerande motor tål att varvas om man kör . Då fungerar kylningen korrekt. Därför bör man inte stå still och burna mer än i typ... 10 sekunder.
ArthurRyZ skrev:Jag pressar det som går med mitt tk HQ för att min ecu box stryper vid effekt kurvan
R.I.P..
Jag varvar tills kurvan är slut, om det inte är i samhällen då jag försöker ligga så lågt som möjligt fast lite svårt med TK HQ röret.
ligger jag på långa rakor så försöker jag ligga på gränsen till kurvan för att inte ligga på max varv hela tiden fast det inte ska skada
obeee skrev:Tvåtaktare ska väl varvas ut ordentligt, rätta mig om jag har fel
Ja, eller de är ju på varvet dom går. Men folk tror att det bara är att köra just därför. En motor behöver underhåll och ska därmed ha nya vev/ramlager när dessa börjar bli trötta och de slits delvis pga varvet.