byta klass i gymnasiet

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

gurra88
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 1 november 2012, 19:39

byta klass i gymnasiet

Inlägg av gurra88 »

Hej jag undrar om nån bytt klass under gymnasiet och hur det gick :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Jag har personligen inte bytt, men helt meningslöst att gå tre år inriktat på något man tycker är helt ointressant. Byt inte för att kompisarna går där eller nåt, utan för det du känner!
Årets Styrelsemedlem 2013
gurra88
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 1 november 2012, 19:39

Inlägg av gurra88 »

Jag vill inte byta linje bara funderar på att byta till en annan klass. för typ alla känner varandra sen innan och de är väldigt "starka" grupper, alltså det är svårt att komma in. och i mina paralell klasserna går det flera kompisar
freshasf*ck
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 2 augusti 2013, 00:09

Inlägg av freshasf*ck »

Om du menar ifall det är ''svårt'' eller inte så beror det oftast på rektorn.
Oftast brukar de säga till dig att först testa på att gå i din nuvarande klass i cirka 3 veckor och sedan återkomma om du fortfarande inte trivs. Då brukar det oftast gå att lösa men sen så beror det väl också på hur din rektor är.
På mitt gymnasium är de dock lite strängare med sånt. Vår rektor går inte med på att du byter klass om du nu inte har en riktigt bra anledning. :roll:
Användarens profilbild
derbipirka
Elmoped
Inlägg: 36
Blev medlem: 11 maj 2015, 17:44

Inlägg av derbipirka »

Om du känner dig utanför och inte trivs i din nuvarande klass så borde det vara rektorns plikt att få dig att trivas t ex. genom att du får byta.
obeee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 18 juli 2014, 00:03

Inlägg av obeee »

När jag började ettan ville jag byta men det fanns ingen plats i den andra klassen. Nu under sommarlovet mailade jag syv och skrev att ja inte alls trivdes i klassen och sånt. Första skoldagen gick jag för att prata med henne och det fanns en plats ledig. Nu när jag har bytt är det enda negativa att vi inte läst samma fysikbok så det måste jag gå igenom och eventuellt läsa. Det borde inte vara nåt problem att byta om det finns ledig plats i klassen.
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Tjena!
Jag har bytt då med anledning att det va svårt.
Gick Teknik ett år.
Första halvåret så gick de ok men blev allt svårare å svårare.
Men andra halvåret så tänkte jag at jag försöker ett tag till se om det blir bättre.
Men i mitt fall blev det inte bättre. Så efter jullovet så gick jag till Studievägledaren och bad om att byta.
Bytte då till Samhällvetenskapsprogrammet, måste säga att det va nog det bästa val jag har gjort. Visst, jag får gå om med 98:orna (är 97:a) och måste säga att det va riktigt värt.
Att gå en linje som man klarar av och tycker att det är intressant är riktigt kul.
Sen så fick jag ännu mer kompisar på Samhällslinjen, riktigt sköna vilket jag älskar dem för, även om jag hade kompisar på teknik så tycker jag att dessa människor är roligare.

Ska för övrigt börja i tvåan nu!

Så känner du att programmet inte passar dig så säger jag bara byt.
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Skriv svar