Speedfight 3 eller Aerox

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Mack3h
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 5 juni 2015, 17:07

Speedfight 3 eller Aerox

Inlägg av Mack3h »

Tjenare!

Då körkortet närmar sig så har jag varit ute o kollat på en del moppar, blev tillslut ett val mellan Peugeot Speedfight 3 o Yamaha Aerox, jag valde då peugeoten pga att den hade lite större utrymme för fötterna.

Nu till frågan, har jag gjort ett bra val? Eller är Peugeoten sämre än Aeroxen på något sätt?
Användarens profilbild
timpah
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 11 augusti 2015, 16:05

Inlägg av timpah »

Om du inte ska trimma eller styla så har du väl antagligen gjort ett bra val då det inte finns så stort utbud med saker till speedfight 3
Ludix Love
Mack3h
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 5 juni 2015, 17:07

Inlägg av Mack3h »

Okej, så en stock SF3 är "bättre" än en stock Aerox? Tänkte mest på axxet men även på köregenskaperna
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Personligen så tycker jag att spf3 är lite fulare än Aerox, men det är ju en smaksak.

Köregenskaperna är det ingen vidare skillnad på. Utöver det så är jag inte säker på att alla aerox har skivbromsar fram och bak, vilket din moppe har. Det är bra.

Du stod och valde mellan två av de "bästa" scootrarna, så båda hade varit ett bra val.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Boorly
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 18 februari 2015, 20:51
Ort: Västerås

Inlägg av Boorly »

Jag hade valt Aeroxen då jag tycker de är snyggare. Har kört båda modellerna och de känns likadana.

Min ena polare kör speedfight 2 original, den axxar faktiskt bra för att vara original och toppa 30. Har en annan kompis som kör samma moppe fast med trimrör, den går jäävligt bra :D
obeee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 18 juli 2014, 00:03

Inlägg av obeee »

Jag tror du är i en sån situtation där du hade ångrat vilket val du än gjorde. Du kommer gilla din moped ;)
Mack3h
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 5 juni 2015, 17:07

Inlägg av Mack3h »

obeee skrev:Jag tror du är i en sån situtation där du hade ångrat vilket val du än gjorde. Du kommer gilla din moped ;)
Får hoppas att det är så, är i allafall bättre än cykel :D
Skriv svar