Ska sälja min moppe

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, CaToXXo

MrCurop
Svårstartad skrothög
Inlägg: 162
Blev medlem: 26 juni 2013, 20:28

Ska sälja min moppe

Inlägg av MrCurop »

Hej!

Nu är det dags att sälja min moppe och undrar om jag borde sälja den med alla originaldelar eller ska jag sälja den stylad/trimmad?
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 27 juli 2013, 10:00
Ort: Södermanland

Inlägg av Magister543 »

Hej!

Det där kan ofta bli svårt att avgöra... Det beror ju självklart på vad den med trimmad med, och hur pass mycket den är stylad. För om man har en moppe med t.ex. dragen plugg och andra drev så tror jag att man får mer om den är original, medan om man har en moppe som är trimmad med det grövsta på alla punkter så får man ju en del för den - just för att den har "det bästa av det bästa".

Så om man har en medelmåttig (missförstå mig inte) moped ur trimningens synpunkt så tror jag att det är bättre att sälja den 100% laglig.
Du får helt enkelt avgöra hur du gör, beroende på vad som sitter på i dagsläget!
"Det här skottet är från ett sådant avstånd att antingen sätter vi den, eller så missar vi." - Göran Zackrisson
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Det finns olika kategorier av köpare. De som vill ha en laglig moped att köra med. Andra som söker ur- pluggat, och en del som söker lite vassare saker som inte kan meka själva men ändå vill köra trimmat.

Men en laglig moped är alltid lättast att sälja.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Skriv svar