Bygga och regga 50cc "drift trike"

Här kan du lägga upp projekt på tex. lätt MC, fiddy eller hemmabygge. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Lucasosterberg
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 25 juli 2015, 20:50
Ort: Götene

Bygga och regga 50cc "drift trike"

Inlägg av Lucasosterberg »

Hej! Jag har ett tag funderat på att sätta igång och bygga en 50cc drift trike som ett sommarprojekt och undrar om det sedan är möjligt att få den reggad som EU-moped. Har inte hittat något linnande när jag sökt på webben men eftersom det finns folk som bygger bilar och får dom reggade borde det ju inte vara omöjligt. Skriv ner det ni vet om ämnet :)
Användarens profilbild
T-Rex
Elmoped
Inlägg: 80
Blev medlem: 27 september 2014, 10:28

Inlägg av T-Rex »

riktigt fett! jag skulle säga att du gör de! men att få den reggad tvivlar jag verkligen på :/ det skulle bli ettt helvete först o främst med all el och om det är en "drifttrike" så kommer den ju inte direkt uppfylla broms krav osv ;) om vi tänker på samma sak dvs.. men de hade varit riktigt fett om du byggde en ändå :D
Lucasosterberg
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 25 juli 2015, 20:50
Ort: Götene

Inlägg av Lucasosterberg »

T-Rex skrev:riktigt fett! jag skulle säga att du gör de! men att få den reggad tvivlar jag verkligen på :/ det skulle bli ettt helvete först o främst med all el och om det är en "drifttrike" så kommer den ju inte direkt uppfylla broms krav osv ;) om vi tänker på samma sak dvs.. men de hade varit riktigt fett om du byggde en ändå :D
El är inga problem, går säkert att sno ett kopplingsschema från en annan moppe och är elkunnig så det löser sig. Och när det gäller bromsar så har man ju vanliga gocarthjul ibak som man sätter plats runt. Det borde nog gå igenom om man inte har plast runt hjulen just då. Men är det nån som vet om man kan få ett ramnummer till en egen ram för det är la sånt som besiktningen behöver?
Lukaas1
Svårstartad skrothög
Inlägg: 277
Blev medlem: 28 maj 2015, 22:46
Ort: Gävle

Inlägg av Lukaas1 »

Tror inte det kommer gå iallafall.
Jag tror mer på om du köper en EU fiddy och sätter på en fyrhjulings bakaxel och regga om den.
Eller om du hittar något trehjulingt fordon som är registrerad som moppe och ta ramnumret osv från den och sätta på trike ramen.
Användarens profilbild
T-Rex
Elmoped
Inlägg: 80
Blev medlem: 27 september 2014, 10:28

Inlägg av T-Rex »

Menade mest att en drift trike är låga (du sitter ju nästan på marken) så då behöver du bromsljus o blinkers i huvudhöjd, det jag menade ;)
Låst