stoppad av polis och de ska testköra.

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

Isacfogel
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 26 februari 2014, 18:56
Ort: Mantorp

stoppad av polis och de ska testköra.

Inlägg av Isacfogel »

Tjena!

Undrar om någon vet vad som händer om man blir stoppad av polis och de vill kolla om moppen är trimmad. När de sedan ska starta moppen så går den ej igång på grund av något fel eller "kanske en strömbrytare som ska göra att den inte går igång".

Vad händer då om moppen inte går igång och de kan inte kolla om den är trimmad? Låter de dig att rulla den hem eller tar de med sig den på något sätt?
StreetRace
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 4 juni 2015, 20:09

Inlägg av StreetRace »

Mopeden tas i beslag och undersöks av tekniker!

Har en fråga:

Jag åkte ifrån en mc snut men ramlade så moppen slutade starta p.ga att mitt kickdrev var slut så det tog aldrig när jag kickade och min elstart var också lite knasig (glapp) och det funkade då och då men bara med högra bromshandtaget. Så anledningen till att inte starta var att pluskabeln på batteriet hade hoppat av på nåt sätt och hade aldrig tid att få igång moppen, så jag valde att kasta moppen i buskarna (dummaste jag kunde gjort) och sprang sedan hem. De fick upp sadel låset och där låg min tröja och hunden spårade hem till mig (ca 100 meter ifrån mitt hus) och nu är moppen på station och vet inte vad som kommer hända.

Elstarten och kick funkar inte hur kommer dem se om mopeden är trimmad? Det är lungt ifall de tar trimröret men jag menar, det står 49cc på cylindern fast det är 70cc tror ni att dem märker ändå?

Mopeden är en Yamaha Aerox
Setup

Stage6 Streetrace 70
21MM Barikit förgasare
4g vikter
Malossi Wingcooler
Leovince ZX

Toppa lite över 105 km/h
FUCK YOU I DRIVE A YAMAHA!
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

StreetRace skrev:Mopeden tas i beslag och undersöks av tekniker!

Har en fråga:

Jag åkte ifrån en mc snut men ramlade så moppen slutade starta p.ga att mitt kickdrev var slut så det tog aldrig när jag kickade och min elstart var också lite knasig (glapp) och det funkade då och då men bara med högra bromshandtaget. Så anledningen till att inte starta var att pluskabeln på batteriet hade hoppat av på nåt sätt och hade aldrig tid att få igång moppen, så jag valde att kasta moppen i buskarna (dummaste jag kunde gjort) och sprang sedan hem. De fick upp sadel låset och där låg min tröja och hunden spårade hem till mig (ca 100 meter ifrån mitt hus) och nu är moppen på station och vet inte vad som kommer hända.

Elstarten och kick funkar inte hur kommer dem se om mopeden är trimmad? Det är lungt ifall de tar trimröret men jag menar, det står 49cc på cylindern fast det är 70cc tror ni att dem märker ändå?

Mopeden är en Yamaha Aerox
Setup

Stage6 Streetrace 70
21MM Barikit förgasare
4g vikter
Malossi Wingcooler
Leovince ZX

Toppa lite över 105 km/h
Intressant, du borde inte ha flytt från en mc snut. Men uppdatera vad som kommer hända
Trying is the first step towards failure
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Om polisen sett dig komma som galning i en jäkla hastighet så spelar det inte någon roll om moppen startar eller inte. De kommer att kalla på en skåpbil som tar moppen med sig till polisens verkstad där de kollar genom hela moppen efter trim.

Fly när du ser polisen ...det är en instinkt att göra ;)
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Knatten123
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 20 mars 2014, 17:45

Inlägg av Knatten123 »

StreetRace skrev:Mopeden tas i beslag och undersöks av tekniker!

Har en fråga:

Jag åkte ifrån en mc snut men ramlade så moppen slutade starta p.ga att mitt kickdrev var slut så det tog aldrig när jag kickade och min elstart var också lite knasig (glapp) och det funkade då och då men bara med högra bromshandtaget. Så anledningen till att inte starta var att pluskabeln på batteriet hade hoppat av på nåt sätt och hade aldrig tid att få igång moppen, så jag valde att kasta moppen i buskarna (dummaste jag kunde gjort) och sprang sedan hem. De fick upp sadel låset och där låg min tröja och hunden spårade hem till mig (ca 100 meter ifrån mitt hus) och nu är moppen på station och vet inte vad som kommer hända.

Elstarten och kick funkar inte hur kommer dem se om mopeden är trimmad? Det är lungt ifall de tar trimröret men jag menar, det står 49cc på cylindern fast det är 70cc tror ni att dem märker ändå?

Mopeden är en Yamaha Aerox
Setup

Stage6 Streetrace 70
21MM Barikit förgasare
4g vikter
Malossi Wingcooler
Leovince ZX

Toppa lite över 105 km/h
De måste fortfarande bevisa att det var du som körde den. Om de inte har ditt ansikte på film under jakten skulle jag (om jag var i din situation) neka till allt och bara gå in på stationen och begära att få moppen tillbaka.
StreetRace
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 4 juni 2015, 20:09

Inlägg av StreetRace »

Knatten123 skrev:
StreetRace skrev:Mopeden tas i beslag och undersöks av tekniker!

Har en fråga:

Jag åkte ifrån en mc snut men ramlade så moppen slutade starta p.ga att mitt kickdrev var slut så det tog aldrig när jag kickade och min elstart var också lite knasig (glapp) och det funkade då och då men bara med högra bromshandtaget. Så anledningen till att inte starta var att pluskabeln på batteriet hade hoppat av på nåt sätt och hade aldrig tid att få igång moppen, så jag valde att kasta moppen i buskarna (dummaste jag kunde gjort) och sprang sedan hem. De fick upp sadel låset och där låg min tröja och hunden spårade hem till mig (ca 100 meter ifrån mitt hus) och nu är moppen på station och vet inte vad som kommer hända.

Elstarten och kick funkar inte hur kommer dem se om mopeden är trimmad? Det är lungt ifall de tar trimröret men jag menar, det står 49cc på cylindern fast det är 70cc tror ni att dem märker ändå?

Mopeden är en Yamaha Aerox
Setup

Stage6 Streetrace 70
21MM Barikit förgasare
4g vikter
Malossi Wingcooler
Leovince ZX

Toppa lite över 105 km/h
De måste fortfarande bevisa att det var du som körde den. Om de inte har ditt ansikte på film under jakten skulle jag (om jag var i din situation) neka till allt och bara gå in på stationen och begära att få moppen tillbaka.
Jo jag vet, men morsan sa att det var min tjocktröja som låg i moppen, stog ca 7-8 poliser och en hund utanför mitt hus. Han har filmat allt men inget som bevisar att det är jag som kör i filmen! Varför? För att jag körde ifrån mc snuten och tog av mig hoodien la den i moppen och gick hem, när jag väl var påväg hem så blev jag stoppad av han som jagade mig men han hade ingen aning att det var jag pga att jag bara hade en t-shirt så då gjorde han en vanlig "rapport" genom att ta mitt personnummer osv sen sa han tack och hej! Tänkte anmäla moppen stulen men nepp det gick knappt 40minuter innan de hitta moppen dumpad i ett par buskar, men om jag nu nekar när min morsa har sagt att det var min tjocktröja i moppen och kastade även min väst i ett dagis och de hittade även västen, så nu har dem hittat 2 klädesplagg en tjocktröja i moppen och min väst i ett dagis som låg typ i buskarna. Blir det inte misstänktsamt om dem bara hittar en väst som låg i ett dagis som också tillhör mig? Vad ska jag göra förhöret är kanske inom 1 vecka. Hade klarat mig om inte jag körde i en trottoarkant i 65kmh och flög minst 1 meter upp i luften och 2-3 meter långt! Snuten vågade inte köra som jag gjorde så han valde att ta en annan väg för vi körde så fort och han panikbromsa innan trottoarkanten (han banga) 😂 då flög mitt luftfilter av såklart som satt fast med en stripe.. Det resultera att moppen gick i ca 50. Morsan frågade vad för hastighet vi var uppe i och han sa strax över 95 och det var på en jävligt lång cykelbana, tycker polisen tog i lite för mycket där..

Frågan är vad jag ska göra och säga på förhöret?

Om de frågar varför jag körde trimmat osv?
Asså kan jag inte säga att moppen är till för tävlingsbruk och farsan visste inte att moppen funka osv (har inte körkort heller) farsan hade tänkt att säga att moppen var trasig och han har försökt att laga moppen men lyckades aldrig och frågan är hur jag lyckades att få igång moppen?..
FUCK YOU I DRIVE A YAMAHA!
Lukaas1
Svårstartad skrothög
Inlägg: 277
Blev medlem: 28 maj 2015, 22:46
Ort: Gävle

Inlägg av Lukaas1 »

Säg att du var ute och provkörde moppen för att du precis fixat den och det var första gången du körde moppen och att förra ägaren inte nämnt att den var trimmad.

Lånar tråden lite.
Mina 3 kompisar var ute och körde med sina moppar och blev jagade 2 av dom stog mot polisbilen som körde in i dom och en smet.
Polisjäveln sprang ut och skrek och slängde av min kompis av moppen och brotta ner honom även fast båda stog med mopparna avstängda och försökte ej fly.
Den ena av dom har 70cc och en massa skit och den andra drevad och större förgasare.
Sen hotade polisen dom att dom skulle ta deras moppar om dom inte sa namnet på han som smet.
Dom frågade inte heller efter körkort eller nåt.
Min brorsa blev stoppad av samma polis med min moppe när han kom utan händer i 60.
Gasvajern är av så man kan köra utan Händer hur långt som helst.
Där frågade dom inte heller nåt körkort eller liknande.
Han sa att vi precis köpt moppen och att han skulle kolla om den gick bra.
Vilket är sant men både jag och han visste att den var trimmad.
Dumma grisjäklar...
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

Lukaas1 skrev:Säg att du var ute och provkörde moppen för att du precis fixat den och det var första gången du körde moppen och att förra ägaren inte nämnt att den var trimmad.

Lånar tråden lite.
Mina 3 kompisar var ute och körde med sina moppar och blev jagade 2 av dom stog mot polisbilen som körde in i dom och en smet.
Polisjäveln sprang ut och skrek och slängde av min kompis av moppen och brotta ner honom även fast båda stog med mopparna avstängda och försökte ej fly.
Den ena av dom har 70cc och en massa skit och den andra drevad och större förgasare.
Sen hotade polisen dom att dom skulle ta deras moppar om dom inte sa namnet på han som smet.
Dom frågade inte heller efter körkort eller nåt.
Min brorsa blev stoppad av samma polis med min moppe när han kom utan händer i 60.
Gasvajern är av så man kan köra utan Händer hur långt som helst.
Där frågade dom inte heller nåt körkort eller liknande.
Han sa att vi precis köpt moppen och att han skulle kolla om den gick bra.
Vilket är sant men både jag och han visste att den var trimmad.
Dumma grisjäklar...
Körde han utan händer på styret? Dummaste man kan göra, en liten sten på vägen och du kraschar. Och om polisen attackerade killen som stod still, (om du nu inte ljuger, tror inte att de gör så) så skulle jag lätt anmäla de.
Trying is the first step towards failure
Lukaas1
Svårstartad skrothög
Inlägg: 277
Blev medlem: 28 maj 2015, 22:46
Ort: Gävle

Inlägg av Lukaas1 »

Jag ljuger inte.
Flera kompisar såg alltihop.
Sen får om väl inte hota dom heller?
Ska fan säga åt dom att anmäla dom
Skriv svar