Jag testade en annan cdi box idag för att testa om den gick fortare men så klart gjorde den inte det, för så dum som jag va så fattade jag inte att det inte va cdi:n som gör att den går fortare utan den rosa kabeln. Den rosa kabeln satt där helt oklippt och undrar ifall den kommer gå ännu fortare än vad en gör nu ( den går i 60-70 km/h) om ja klipper den. Det rosa kabeln sträcker sig inte till variatorkåpan utan den drar sig nån annan stans.
När CDI:n är strypt innebär detta att den är strypt för att bryta vid ett viss varvtal så att moppen inte överstiger detta. Men sedan hänger allt på övriga strypningar på moppen. En god regel är att först plocka bort alla dessa andra strypningar innan du klipper rosa kabeln. men att bara klippa den rosa brukar annars inte ge mycket effekt.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:När CDI:n är strypt innebär detta att den är strypt för att bryta vid ett viss varvtal så att moppen inte överstiger detta. Men sedan hänger allt på övriga strypningar på moppen. En god regel är att först plocka bort alla dessa andra strypningar innan du klipper rosa kabeln. men att bara klippa den rosa brukar annars inte ge mycket effekt.
Såg nu vart kabeln gick nånstans, den slutade vid kanten av ramen och den satt inte connectad med nån annan kabel
runners skrev:När CDI:n är strypt innebär detta att den är strypt för att bryta vid ett viss varvtal så att moppen inte överstiger detta. Men sedan hänger allt på övriga strypningar på moppen. En god regel är att först plocka bort alla dessa andra strypningar innan du klipper rosa kabeln. men att bara klippa den rosa brukar annars inte ge mycket effekt.
Såg nu vart kabeln gick nånstans, den slutade vid kanten av ramen och den satt inte connectad med nån annan kabel
Då är den redan borta, vilket låter ganska troligt iom att den går cirka 70 som du säger.
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!