Klippa den rosa kabeln

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Jeffan98
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 20 oktober 2014, 14:40
Ort: Kungsbacka

Klippa den rosa kabeln

Inlägg av Jeffan98 »

Tjena

Jag testade en annan cdi box idag för att testa om den gick fortare men så klart gjorde den inte det, för så dum som jag va så fattade jag inte att det inte va cdi:n som gör att den går fortare utan den rosa kabeln. Den rosa kabeln satt där helt oklippt och undrar ifall den kommer gå ännu fortare än vad en gör nu ( den går i 60-70 km/h) om ja klipper den. Det rosa kabeln sträcker sig inte till variatorkåpan utan den drar sig nån annan stans.

Tack på förhand
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

När CDI:n är strypt innebär detta att den är strypt för att bryta vid ett viss varvtal så att moppen inte överstiger detta. Men sedan hänger allt på övriga strypningar på moppen. En god regel är att först plocka bort alla dessa andra strypningar innan du klipper rosa kabeln. men att bara klippa den rosa brukar annars inte ge mycket effekt.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Jeffan98
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 20 oktober 2014, 14:40
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Jeffan98 »

runners skrev:När CDI:n är strypt innebär detta att den är strypt för att bryta vid ett viss varvtal så att moppen inte överstiger detta. Men sedan hänger allt på övriga strypningar på moppen. En god regel är att först plocka bort alla dessa andra strypningar innan du klipper rosa kabeln. men att bara klippa den rosa brukar annars inte ge mycket effekt.
Såg nu vart kabeln gick nånstans, den slutade vid kanten av ramen och den satt inte connectad med nån annan kabel :)
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Jeffan98 skrev:
runners skrev:När CDI:n är strypt innebär detta att den är strypt för att bryta vid ett viss varvtal så att moppen inte överstiger detta. Men sedan hänger allt på övriga strypningar på moppen. En god regel är att först plocka bort alla dessa andra strypningar innan du klipper rosa kabeln. men att bara klippa den rosa brukar annars inte ge mycket effekt.
Såg nu vart kabeln gick nånstans, den slutade vid kanten av ramen och den satt inte connectad med nån annan kabel :)
Då är den redan borta, vilket låter ganska troligt iom att den går cirka 70 som du säger.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Skriv svar