70cc yamaha dt -07

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

edd3
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 12 juni 2014, 15:48

70cc yamaha dt -07

Inlägg av edd3 »

halloj! undrar vad som bör/måste bytas för metrakit handmade 70cc? förgasare vet jag men hur långt klarar man sig på orginalveven? moppen har gått 750 mil ungefär. och bör man byta rör oxå? är mest ute efter bottenvrid och lite effekt på toppen oxå.
hur långt kommer man på ett urpluggat orginalrör? så kan nån svara på om dethär skulle funka, 70cc 17 elr 19 mm förgasare, orginalvev, hårdare kopplingsfjädrar och urpluggat org rör?
vet att de blev lite rörigt men..

tack på förhand
Lukaas1
Svårstartad skrothög
Inlägg: 277
Blev medlem: 28 maj 2015, 22:46
Ort: Gävle

Inlägg av Lukaas1 »

Köp 19 så får den bättre kylning.
Urpluggat går bra att ha men för att få ut all effekt så ska man ha trimrör.
Sen om du har pengar så tycker jag du ska investera en vev samt ett rör men det är inte ett måste.
Sitter väl våtkoppling på den?
Då kan du inte byta kopplingsfjädrar tror jag men jag kan ha fel.
Sen kan drevningen bli lite knas skulle jag tro men det funkar nog bra ändå.
Köp ett långvarigt rör.
Användarens profilbild
Westman15
Svårstartad skrothög
Inlägg: 324
Blev medlem: 23 mars 2014, 10:19

Inlägg av Westman15 »

Jag hade 70cc, 21mm, och ett tecnigas enox på min Senda, fungerade fantastiskt bra. Gick så sjukt jämnt och fint. Sen slet jag på ett vl6 membran också vilket jag absolut tycker är värt om man ska köra 70cc. Otroligt behaglig känsla med bra gasrespons. Men min poäng är att jag körde med originalvev. Och det gör även han som har moppen nu, vilket fungerar utmärkt:)
Tips: kolla om vevstaken glappar upp och ner, det ska den INTE göra. Dock ska den glappa lite i sidled. Lycka till:)
Skriv om du behöver hjälp!
Relativt kunnig, men ingen expert.
edd3
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 12 juni 2014, 15:48

Inlägg av edd3 »

tack för svar! tror de blir handmade 70cc och 19 mm o orginalkröken:)
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

När man köper en stor cylinder som går över sportklassen så säger man att man måste byta veven. Men originalveven kan hålla. Allt beror på hur man kör. Kör man full speed regelbundet och alltid så räkna med att originalveven säger "suck" efter ett tag. Först brukar man höra att veven slamrar och sedan adjöss. Men kör man lugnt och drar på i bland men inte håller fullt ut på rullen kan veven hålla i oändlighet. Men man har acc och potential att dra i väg ordentligt.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
edd3
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 12 juni 2014, 15:48

Inlägg av edd3 »

okej återigen tack för svar! blir nog att köra på orgveven för att spara lite pengar:)
Lukaas1
Svårstartad skrothög
Inlägg: 277
Blev medlem: 28 maj 2015, 22:46
Ort: Gävle

Inlägg av Lukaas1 »

edd3 skrev:okej återigen tack för svar! blir nog att köra på orgveven för att spara lite pengar:)
Haha du spar ju inte så mycket om nu veven går åt helvete
Skriv svar