Sym jet 04 Malossi eller Parmakit

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

cod3mwf
Svårstartad skrothög
Inlägg: 256
Blev medlem: 27 maj 2014, 20:17

Sym jet 04 Malossi eller Parmakit

Inlägg av cod3mwf »

Tjenare ska skaffa mig en sym jet efter 2000 snart undrar bara vilken av dessa tycker ni jag ska skaffa då ?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=23959 - Parmakit 72cc
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14327 - Malossi 70cc
Hört mycket bra om Malossi dock inte mycket om Parmakit undrar vad ni tycker
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Parmakit har en tendens att göra lite misstag hit o dit, ytor är dåliga osv. Minns jag inte fel så läckte rexxys 110cc kylarvatten för att det var ett hål i cylindern.

jag hade valt malossi alla dagar i veckan.
Årets Styrelsemedlem 2013
cod3mwf
Svårstartad skrothög
Inlägg: 256
Blev medlem: 27 maj 2014, 20:17

Inlägg av cod3mwf »

Ok får bli en Malossi då !
Användarens profilbild
T-Rex
Elmoped
Inlägg: 80
Blev medlem: 27 september 2014, 10:28

Inlägg av T-Rex »

hade malossi på min sym 99 och satte på polini för 2 dagar sedan (båda 70cc) båda krämar riktigt gott! så ta malossi eller polin ifall de finns till den nya motorn! det som passar plånkan bäst ;) men skulle iaf satsa på ngt ordentligt/känt och på litligt, altså inte parma ;)
cod3mwf
Svårstartad skrothög
Inlägg: 256
Blev medlem: 27 maj 2014, 20:17

Inlägg av cod3mwf »

T-Rex skrev:hade malossi på min sym 99 och satte på polini för 2 dagar sedan (båda 70cc) båda krämar riktigt gott! så ta malossi eller polin ifall de finns till den nya motorn! det som passar plånkan bäst ;) men skulle iaf satsa på ngt ordentligt/känt och på litligt, altså inte parma ;)
Funderar faktiskt på polinin dock så är jag osäker om cylindern som sitter på nu har membranet i cylindern eller inte då före 00 ska ha membran på cylindern och efter ska inte men är lite osäker så är det membran då kör ja lätt polini. Tack för din kommentar :)
Skriv svar