Något fel med lamellerna

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Gurran1234
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 12 juli 2015, 19:42

Något fel med lamellerna

Inlägg av Gurran1234 »

Hej!
Jag lyckades glömma låset på som satt på frambromsskivan. När jag sedan körde iväg så blev det en rejäl smäll och jag låg i backen. Efter detta har jag haft problem med att lamellerna på något sätt klibbar ihop sig och jag är tvungen att rulla igång den för att undvika käringstopp. När moppen väl är varm så går den som en klocka... så jag vet inte riktigt vad problemet kan vara. :( :(

Jag hade verkligen uppskattat om någon skulle kunna hjälpa mig med detta. :?:
Användarens profilbild
lucman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 186
Blev medlem: 25 maj 2014, 20:41

Inlägg av lucman »

ingen aning om hur lammellerna eller kopplingen skulle påverkas av det, blev det direkt efter? kopplingen slirar inte? det är normalt att de klibbar ihop så skulle inte oroa mig ifall inget annat beter sig konstigt. när du startat så ställ den på tomgång någon minut så den blir lite varm så kommer kopplingen att fungera. :)
Gurran1234
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 12 juli 2015, 19:42

Inlägg av Gurran1234 »

Japp, det hände direkt efter. Kan lamellerna ha tagit skada på något sätt?
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 863
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

har hänt mig ett par gånger, då har jag lagt i växeln hårt ett par gånger så att det hugger tag ordentligt, enda gången det inte funkade tog jag loss och torkade lamellerna med trasa och då löste det sig, dock bara behövts en gång
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Användarens profilbild
lucman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 186
Blev medlem: 25 maj 2014, 20:41

Inlägg av lucman »

Gurran1234 skrev:Japp, det hände direkt efter. Kan lamellerna ha tagit skada på något sätt?
njae, tror inte det, men öppna och kolla om något gått sönder och gör som theanderson sa och rengör och häll i ny olja så kanske det löser sig.
Gurran1234
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 12 juli 2015, 19:42

Inlägg av Gurran1234 »

Jag tror att jag ska byta ut lamellerna och se om det funkar efter det. Tack för era svar :D
Skriv svar