krockade med klass 2 moped

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

rego
Elmoped
Inlägg: 145
Blev medlem: 15 december 2012, 13:12
Ort: malmö

krockade med klass 2 moped

Inlägg av rego »

hej,
nu är det så att jag råkade köra in i en bil bakifrån med min speedfight 2 i 30-40km/h med ett orginalrör som är pluggat. nu till frågan, jag stannade kvar och bytte person nummer osv. Hon sa att hon skulle ringa in och anmäla det till försäkringsbolaget.
vad kommer hända nu? kommer jag få ersättning eller bli skyldig till ersättning? (har bara trafikförsäkring)

snabbt svar
speedfight doktorn
pegman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 15 maj 2015, 10:42

Inlägg av pegman »

Är det inte så att alla du kör in i bakifrån så blir du skyldig automatisk? Rätta mig gärna om ja är ute o paddlar i ett badrum :)
rego
Elmoped
Inlägg: 145
Blev medlem: 15 december 2012, 13:12
Ort: malmö

Inlägg av rego »

skyldig till självrisk eller vadå?
pegman skrev:Är det inte så att alla du kör in i bakifrån så blir du skyldig automatisk? Rätta mig gärna om ja är ute o paddlar i ett badrum :)
speedfight doktorn
Användarens profilbild
sander00se
Elmoped
Inlägg: 56
Blev medlem: 4 oktober 2014, 16:24

Inlägg av sander00se »

Med bara trafikförsäkring lär ju inte du få ut något..
pegman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 15 maj 2015, 10:42

Inlägg av pegman »

rego skrev:skyldig till självrisk eller vadå?
pegman skrev:Är det inte så att alla du kör in i bakifrån så blir du skyldig automatisk? Rätta mig gärna om ja är ute o paddlar i ett badrum :)
Skyldig till olyckan, och som han över skrev, har du bara trafikförsäkring så betalar försäkringen ut bara till den du krocka, du får inget av det.
rego
Elmoped
Inlägg: 145
Blev medlem: 15 december 2012, 13:12
Ort: malmö

Inlägg av rego »

sander00se skrev:Med bara trafikförsäkring lär ju inte du få ut något..
Asså jag vill inte få ut något, jag vill bata inte bli skyldig något. Försöker spara pengat till körkort osv
speedfight doktorn
pegman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 15 maj 2015, 10:42

Inlägg av pegman »

rego skrev:
sander00se skrev:Med bara trafikförsäkring lär ju inte du få ut något..
Asså jag vill inte få ut något, jag vill bata inte bli skyldig något. Försöker spara pengat till körkort osv
Tror ändå du kommer att få betala självrisk för att laga ev. skador på bilen
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Personens bil som du körde på får ut pengar för skadan på sin bil från det försäkringsbolag du har mopeden försäkrad i. Mer än så händer inte. Men jag vet inte hur det gäller när det är mopedförsäkringar, men om det händer när man kör bil och kör på någon annan bilist blir försäkringen dyrare i ett antal år för den som kört på.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Anmäl olyckan till ditt försäkringsbolag. Du kommer sannolikt bedömas vållande till olyckan (man ska aldrig ligga närmre bakom någon än att man hinner stanna/väja om dom gör något oväntat), och i så fall får du betala självrisken på din trafikförsäkring.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar