SM eller inte? Nybörjare

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, CaToXXo

Fredde8787
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 29 juni 2015, 12:30

SM eller inte? Nybörjare

Inlägg av Fredde8787 »

Tjena, detta är mitt första inlägg så vet inte om jag kommit rätt elr är helt ute och cyklar :oops: men men.. Jag är på jakt efter en ny cross eu moppe och vet inte om jag ska ha / kan ha en super motard Derbi. Har bara kollat på 2 andra SM modeller som inte varit Derbi men dom kändes så små men var riktigt goa att köra, är derbis SM också mycke mindre än en vanlig cross?. Jag är ca 1,90 lång, väger runt 70-75 kg och är ganska bred-axlad, kommer det se askonstigt ut om jag glider fram på en liten sm eller är det bara som det känns? Kommer köra ca 4 mil varannan dag så den kommer behöva användas rejält och helst inte behöva tankas 24/7 då det är ca 2 mil mellan tankstationerna där jag bor :|

Nu när jag läste igenom det ser jag att texten inte håller ihop på ngt sätt, men hoppas ni förstår <3
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Re: SM eller inte? Nybörjare

Inlägg av TheFlyingFin »

Fredde8787 skrev:Tjena, detta är mitt första inlägg så vet inte om jag kommit rätt elr är helt ute och cyklar :oops: men men.. Jag är på jakt efter en ny cross eu moppe och vet inte om jag ska ha / kan ha en super motard Derbi. Har bara kollat på 2 andra SM modeller som inte varit Derbi men dom kändes så små men var riktigt goa att köra, är derbis SM också mycke mindre än en vanlig cross?. Jag är ca 1,90 lång, väger runt 70-75 kg och är ganska bred-axlad, kommer det se askonstigt ut om jag glider fram på en liten sm eller är det bara som det känns? Kommer köra ca 4 mil varannan dag så den kommer behöva användas rejält och helst inte behöva tankas 24/7 då det är ca 2 mil mellan tankstationerna där jag bor :|

Nu när jag läste igenom det ser jag att texten inte håller ihop på ngt sätt, men hoppas ni förstår <3

Absolut inget problem. Har vänner som är närmare 2 meter som gör det utan problem. Höjning kan dock vara skönt eftersom Derbi är lite väl låga.
Med en original Derbi så kommer man väl kanske 200km per tank eller något sådant.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
Rotmosmannen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 455
Blev medlem: 17 oktober 2014, 20:44

Inlägg av Rotmosmannen »

Hahah lite offtopic så tror jag ej att du är bred axlar :D är 194 väger 80 och dom säger jag ser ut som en flaggstång :) låter konstig om du ska vara kraftigare byggd men väger mindre.. Men men man vet aldrig.

Men ontopic: jag har en deri Senda xtreme med sm. Somsagt är jag 193 cm och om man höjer den är den perfekt. Dock så ser det lite lustigt ut när man är lång som du säger.
Men kolla...ja la en post!
Skriv svar