Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Jo det var det jag tänkte första gången jag såg en lös slang, grejen är den att den inte passar på den nippeln, änden har förmodligen krympt på nå vänster?Beya skrev:Slangen ska sitta jämte den andra slangen i förgasaren, du ser att det sticker ut en nippel med ett hål i. Sätt slangen där på så löser det sig
Aj då, kan motorn ha tagit skada under tiden jag kört med slangen lös?Edit: Din moped har inte fått tillräckligt med smörjning om slangen har legat så löst om du lägger olja i en annan tank än direkt i bensinen.
2 slangar går från cylindern till förgasaren, där går kylarvätskan in och ut, ingen annanstans.Oskare97 skrev:Den övre kommer det rinna ut oljeblandad bensin ifrån då den är ett överflödes hål, den undre är jag osäker på, men den ska det va kylarvätska i?
2 slangar ska gå till förgasaren och värma den på vintern och sen går det vidare till den nedre markerade slangen. Testa att ta loss den en snabbis och se om det rinner ut kylvätska??
nja, kan vara så enkelt som att det bara är lite för mycket olja i motorn och då droppar det lite vid hård körning. så länge oljan ser bra ut. börja med att byta oljan för så du får i rätt mängd och du ser om den gamla är frisk. Sen ser det ut som att änden på slängen är rätt tilltäppt, byt den till en ny längre så slipper du dessutom få olja över hela motorn.Smörjan skrev:Men det måste väl vara något fel på om det kommer olja efter varje körning ellerlucman skrev:det där är vevhusventilationen, den ska absolut inte in i förgasaren, den ska bara hanga under motorn så olja kan rinna ut där.
Okej, tack för hjälpen. Nu är det dags för lite sömnlucman skrev:nja, kan vara så enkelt som att det bara är lite för mycket olja i motorn och då droppar det lite vid hård körning. så länge oljan ser bra ut. börja med att byta oljan för så du får i rätt mängd och du ser om den gamla är frisk. Sen ser det ut som att änden på slängen är rätt tilltäppt, byt den till en ny längre så slipper du dessutom få olja över hela motorn.Smörjan skrev:Men det måste väl vara något fel på om det kommer olja efter varje körning ellerlucman skrev:det där är vevhusventilationen, den ska absolut inte in i förgasaren, den ska bara hanga under motorn så olja kan rinna ut där.
Jahaja, om det då kommer ut olja efter jag vart ute o kört, är det då för mycket olja i växellådan helt enkelt? Eller kan det vara någon trasig packning?Rexxy skrev:Vevhusventilation finns inte på 2-t... Det skulle bli katastrof då 2-t använder vevhuset för att pumpa runt bränslet i motorn..
Ventilen är ventilation till växellådan!
Så, då fick jag det sagt.
Oj, var nog lite trött igår, ventilationen till växellådan ska det ståSmörjan skrev:Jahaja, om det då kommer ut olja efter jag vart ute o kört, är det då för mycket olja i växellådan helt enkelt? Eller kan det vara någon trasig packning?Rexxy skrev:Vevhusventilation finns inte på 2-t... Det skulle bli katastrof då 2-t använder vevhuset för att pumpa runt bränslet i motorn..
Ventilen är ventilation till växellådan!
Så, då fick jag det sagt.