Suzuki K50 + AM6

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på övriga mopeder. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Rogge
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 22 juni 2015, 21:28

Suzuki K50 + AM6

Inlägg av Rogge »

Tjena!

Tänkte presentera mitt projekt och även några funderingar.

Kort om mig, Är egentligen för gammal för mopeder (tycker min sambo) men efter att ha kört cickenrace i Alingsås i påskas på en lånad Puch Florida så kände jag att vafan! det här är kul skitkul.

Så jag började leta runt på blocket efter en moppe, när jag va i ålder så hade jag en K50. så någonting liknande sökte jag, med planen att sätta en AM6 på. det dök upp en på blocket med motorn monterad redan. skitbra! den köpte jag. o jävlar va jag har kickat, skruvat och kickat sen dess.. den går. ibland, och då går den bra! men mestadels nu så är det mest kickning som försegår..

nog med text! bilder!
Bild
Bild
Bild
Bild

i bakgrunden ser ni min andra hobby :)

Det sitter idag på den (vad jag vet)

50cc sportcylinder
15mm polini competition förgasare
turbokit avgas

när jag köpte den så gick den inte alls, säljarn sa att det va cdi boxen, så en ny sådan beställdes. fick igång den med gick skit.

det jag har gjort sen dess.
Bytt packboxen till veven bakom kopplingen
provat större och mindre huvudmunstycken (satt 90 i när den gick som bäst)
flyttat nål och skruvat luftskruv till förbannelse
bytt stift 2 gånger
haft av och kollat cylinder och kolv.
bytt insugspackning (drog tjuvluft)

va ute o körde till en måndagsträff, gick bra dit förutom att den ville dö när man släppte gasen, fick igång den varje gång igen, på vägen hem ville den inte alls, puttstart så gick den tills man släppte igen och man fick rullstarta igen. kollade stiftet och det va ganska ljust.

nu sist jag skruvade så provade jag byta lågfartsmunstycken och huvudmunstycken samt flytta nålen, men stendöd, rätt va det är så går den igång, men dör nästan lika fort igen. precis som att den stryper sig själv, antingen för mycket eller för lite soppa, men när den inte vill gå igång så blir stiftet dyngsurt

hittills är hösta uppmätta hastighet 92,7km/h mätt med gps :)

hoppas nån kan hjälpa mig!
K50 -76 + AM6
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Kolla reedventilerna i membranet om dom är stängda helt och inte öppna för dom ska väl vara stängda när man kollar det har jag uppfattat det.
Rogge
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 22 juni 2015, 21:28

Inlägg av Rogge »

det har jag inte kollat. hamnade på min attgöra lista nu :)

tack!
K50 -76 + AM6
Skriv svar