Hmm, beror ju helt på hur hårt du kör.
Kolla skicket på veven å se till att det inte glappar!
Byt nållager varje gång du byter cylinder är en bra regel, så att man inte glömmer!
Men jag tror att det kan hålla, så länge du inte ligger stumt å varvar som en galning vart än du ska..
HasselTrassel skrev:Hmm, beror ju helt på hur hårt du kör.
Kolla skicket på veven å se till att det inte glappar!
Byt nållager varje gång du byter cylinder är en bra regel, så att man inte glömmer!
Men jag tror att det kan hålla, så länge du inte ligger stumt å varvar som en galning vart än du ska..
Okej gött, veven glappar inget upp o ner, bara normalt lite åt sidan
HasselTrassel skrev:Hmm, beror ju helt på hur hårt du kör.
Kolla skicket på veven å se till att det inte glappar!
Byt nållager varje gång du byter cylinder är en bra regel, så att man inte glömmer!
Men jag tror att det kan hålla, så länge du inte ligger stumt å varvar som en galning vart än du ska..
Okej gött, veven glappar inget upp o ner, bara normalt lite åt sidan
HasselTrassel skrev:Hmm, beror ju helt på hur hårt du kör.
Kolla skicket på veven å se till att det inte glappar!
Byt nållager varje gång du byter cylinder är en bra regel, så att man inte glömmer!
Men jag tror att det kan hålla, så länge du inte ligger stumt å varvar som en galning vart än du ska..
Okej gött, veven glappar inget upp o ner, bara normalt lite åt sidan
Håller tummarna att de håller
Den går skapligt bra nu kan man säga
Axxar gött upp till 80, smyger sig till 90, och drar iväg som satan till 143 där börjar han blöddra, dock endast kört på ca halvgas och lite till då det är ny cylinder, så ska sätta i ett 2 st mindre munstycke så lär den sluta blöddra,
Sen blir det att byta kopplingsfjädrar och vikter då remmen slirar runt 80-110kmh
Som sagts beror det på hur du kör. Kör du ständigt med full rulle så kommer förr eller senare veven ge sig. Men drar du bara på i bland men annars är snäll med gasen kan original veven hålla länge, lika länge som moppen vore otrimmad i stort sätt.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Tog bort variatorkåpan efter en timmes körning, kopplingsklockan glödde den var varmare än avgasröret,kör på orginal kopplingsfjädrar och racing vikthus med 7g vikter,