Piaggio nrg extreme 70cc

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 264
Blev medlem: 28 juni 2012, 13:28
Ort: Oslesunda

Piaggio nrg extreme 70cc

Inlägg av Ockle96 »

Tjenare, har en Piaggio NRG extreme

Köpte denna 70cc http://www.twostroke.se/product.asp?product=24946

En black edition dellorto 21mm

samt detta rör http://www.twostroke.se/product.asp?product=23702


Tror ni att orginalveven håller eller borde jag byta?

Vad jag läst håller orginalveven på piaggio/gillera till 70cc,

Vad anser ni?
Fila på tills du lockar hit Farbror Blå!
Användarens profilbild
HasselTrassel
Elmoped
Inlägg: 92
Blev medlem: 23 november 2014, 03:07
Ort: Uppsala

Inlägg av HasselTrassel »

Hmm, beror ju helt på hur hårt du kör.
Kolla skicket på veven å se till att det inte glappar!
Byt nållager varje gång du byter cylinder är en bra regel, så att man inte glömmer! :)

Men jag tror att det kan hålla, så länge du inte ligger stumt å varvar som en galning vart än du ska..
Grundare av "Uppsalas Moppepojkar"
https://www.youtube.com/channel/UCljZvc ... 4tBSgeVOAg

Om du aldrig ramlar, kör du inte hårt nog ;)
Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 264
Blev medlem: 28 juni 2012, 13:28
Ort: Oslesunda

Inlägg av Ockle96 »

HasselTrassel skrev:Hmm, beror ju helt på hur hårt du kör.
Kolla skicket på veven å se till att det inte glappar!
Byt nållager varje gång du byter cylinder är en bra regel, så att man inte glömmer! :)

Men jag tror att det kan hålla, så länge du inte ligger stumt å varvar som en galning vart än du ska..
Okej gött, veven glappar inget upp o ner, bara normalt lite åt sidan :)
Fila på tills du lockar hit Farbror Blå!
Användarens profilbild
HasselTrassel
Elmoped
Inlägg: 92
Blev medlem: 23 november 2014, 03:07
Ort: Uppsala

Inlägg av HasselTrassel »

Ockle96 skrev:
HasselTrassel skrev:Hmm, beror ju helt på hur hårt du kör.
Kolla skicket på veven å se till att det inte glappar!
Byt nållager varje gång du byter cylinder är en bra regel, så att man inte glömmer! :)

Men jag tror att det kan hålla, så länge du inte ligger stumt å varvar som en galning vart än du ska..
Okej gött, veven glappar inget upp o ner, bara normalt lite åt sidan :)
Håller tummarna att de håller :wink:
Grundare av "Uppsalas Moppepojkar"
https://www.youtube.com/channel/UCljZvc ... 4tBSgeVOAg

Om du aldrig ramlar, kör du inte hårt nog ;)
Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 264
Blev medlem: 28 juni 2012, 13:28
Ort: Oslesunda

Inlägg av Ockle96 »

HasselTrassel skrev:
Ockle96 skrev:
HasselTrassel skrev:Hmm, beror ju helt på hur hårt du kör.
Kolla skicket på veven å se till att det inte glappar!
Byt nållager varje gång du byter cylinder är en bra regel, så att man inte glömmer! :)

Men jag tror att det kan hålla, så länge du inte ligger stumt å varvar som en galning vart än du ska..
Okej gött, veven glappar inget upp o ner, bara normalt lite åt sidan :)
Håller tummarna att de håller :wink:
Den går skapligt bra nu kan man säga

Axxar gött upp till 80, smyger sig till 90, och drar iväg som satan till 143 där börjar han blöddra, dock endast kört på ca halvgas och lite till då det är ny cylinder, så ska sätta i ett 2 st mindre munstycke så lär den sluta blöddra,

Sen blir det att byta kopplingsfjädrar och vikter då remmen slirar runt 80-110kmh

:D
Fila på tills du lockar hit Farbror Blå!
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Som sagts beror det på hur du kör. Kör du ständigt med full rulle så kommer förr eller senare veven ge sig. Men drar du bara på i bland men annars är snäll med gasen kan original veven hålla länge, lika länge som moppen vore otrimmad i stort sätt.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Hårdare tryckfjäder ska du ha om remmen slirar och gör den verkligen 143 det verkar orimligt mycket hehe??.
Användarens profilbild
HasselTrassel
Elmoped
Inlägg: 92
Blev medlem: 23 november 2014, 03:07
Ort: Uppsala

Inlägg av HasselTrassel »

MacGyver84 skrev:Hårdare tryckfjäder ska du ha om remmen slirar och gör den verkligen 143 det verkar orimligt mycket hehe??.
Är inte ärliga 143 antar jag, kanske på mätarna men då lär det va en jäävla glädjemätare
Grundare av "Uppsalas Moppepojkar"
https://www.youtube.com/channel/UCljZvc ... 4tBSgeVOAg

Om du aldrig ramlar, kör du inte hårt nog ;)
Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 264
Blev medlem: 28 juni 2012, 13:28
Ort: Oslesunda

Inlägg av Ockle96 »

Tog bort variatorkåpan efter en timmes körning, kopplingsklockan glödde den var varmare än avgasröret,kör på orginal kopplingsfjädrar och racing vikthus med 7g vikter,
Fila på tills du lockar hit Farbror Blå!
Skriv svar