Slutar gasa men motorn varvar ett tag ändå

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

VanillaLightning
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 13 april 2015, 12:49
Ort: Upplands väsby

Slutar gasa men motorn varvar ett tag ändå

Inlägg av VanillaLightning »

Så från ingenstans började min moped att fortsätta varva även när gag slutat gasa ett bra tag. Jag sänkte tomgången och de hjälpte lite men löste inte problemet, nej utan nu bliren ju svår startad istället och vill dö när jag inte gasar men de är de enda sättet för mig att köra nu. Jag tror de e något fel med vajern då jag inte pillat på förgasaren. Jag har åxå tittat igenom förgasaren och ser inget konstigt. Moppem kanske varvar i fem sekunder innan den återgår till normala varv på tomgången. Någon som haft detta problem förut elr någon som vet vad som är fel?

Edit: när jag släpper gasen i farten så hackar den
Senast redigerad av VanillaLightning den 5 juni 2015, 21:35, redigerad totalt 1 gånger.
Man måste pilla lite här och där på moppen själv också
Användarens profilbild
Knatten123
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 20 mars 2014, 17:45

Re: Slutar gasa men motorn varvar ett tag ändå

Inlägg av Knatten123 »

VanillaLightning skrev:Så från ingenstans började min moped att fortsätta varva även när gag slutat gasa ett bra tag. Jag sänkte tomgången och de hjälpte lite men löste inte problemet, nej utan nu bliren ju svår startad istället och vill dö när jag inte gasar men de är de enda sättet för mig att köra nu. Jag tror de e något fel med vajern då jag inte pillat på förgasaren. Jag har åxå tittat igenom förgasaren och ser inget konstigt. Moppem kanske varvar i fem sekunder innan den återgår till normala varv på tomgången. Någon som haft detta problem förut elr någon som vet vad som är fel?
Har samma problem när jag maxar min moppe, då vill den inte varva ned och hackar när jag släpper gasen. Det är mycket möjlig att det är någon form av tjuvluft som dras från moppens motor.
VanillaLightning
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 13 april 2015, 12:49
Ort: Upplands väsby

Inlägg av VanillaLightning »

Kom också på det men tror verkligen inte att den gör det. Har checkat allt för tjuvluft
Man måste pilla lite här och där på moppen själv också
Oskare97
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 5 augusti 2014, 19:40
Ort: Nyköping

Inlägg av Oskare97 »

Byt gaswire kan va den som tvinnat upp sig och inte går tillbaks ordentligt.
sönderplockad skrotmoppe 04
VanillaLightning
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 13 april 2015, 12:49
Ort: Upplands väsby

Inlägg av VanillaLightning »

Oskare97 skrev:Byt gaswire kan va den som tvinnat upp sig och inte går tillbaks ordentligt.
Mm ska testa det men ska gå igenom allt först innan jag behöver köpa en ny komponent i hopp om att de inte behövs 😉
Man måste pilla lite här och där på moppen själv också
John Appelberg
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 23 maj 2015, 21:02
Ort: Jönköping

Inlägg av John Appelberg »

Jag är inte så kunnig med detta, men det har hänt mig med. Det var helt enkelt tändstiftet som pajade. Det gjorde att möjligt dåligt :P Kolla om du behöver ett nytt :)
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling" -Paul Walker
RIP In Peperonis :(
Skriv svar