Stopp av aina

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

Phile33
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 18 april 2015, 14:41

Stopp av aina

Inlägg av Phile33 »

Hej undrar BA en grej om grisen...
Om ja kör moped så plötsligt stoppar de mig va händer då? Oftast?
Provkör dom moppen o kollar körkort sen får man blåsa eller vad? Har aldrig sett ngn bli stoppad på moped undrar BA lite om ngn kan berätta hur allt går till tacksam för svar :P
Användarens profilbild
T-Rex
Elmoped
Inlägg: 80
Blev medlem: 27 september 2014, 10:28

Inlägg av T-Rex »

Ja om de har stoppat dig av en anledning t.ex du kör trimm eller för fort i centrum, missar rödljus osv osv så pratar de nog om det i förstahand och eventuellt ger dig böter, om de misstänker trimm eller att den går för fort så kommer de testa den, sen om de släpper dig eller beslagtar moppen kan man aldrig säga i förväg, om det bara är en kontroll så vill dom väll bara du ska typ blåsa och snackar med dig sen får du antagligen sticka igen om de inte hitta något olagligt. har dock aldrig blivit stannad själv så vet inte till 100% :P
Användarens profilbild
DerbiZebbe
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 20 oktober 2013, 10:33
Ort: Örebro

Inlägg av DerbiZebbe »

T-Rex skrev:Ja om de har stoppat dig av en anledning t.ex du kör trimm eller för fort i centrum, missar rödljus osv osv så pratar de nog om det i förstahand och eventuellt ger dig böter, om de misstänker trimm eller att den går för fort så kommer de testa den, sen om de släpper dig eller beslagtar moppen kan man aldrig säga i förväg, om det bara är en kontroll så vill dom väll bara du ska typ blåsa och snackar med dig sen får du antagligen sticka igen om de inte hitta något olagligt. har dock aldrig blivit stannad själv så vet inte till 100% :P
har blivit stoppad två ggr. Ena gången så körde ja om en civilare i 90 på en 50 väg och då så hade ja en sån j*vl tur att han inte orkade göra pappersarbetet (han va på väg till nån drogsak) så han ringde bara mina föräldrar.
Andra gången så vare på valborg men då gjorde ja inge fel så då blåste jag, sen kollade dom körkort. Efter det kollade dom på moppen (de va en piketbuss så de va ganska många snutar som kollade :roll: ) sen sa dom att reg-skylten inte fick sitta bakom däcket :lol: men jag lekte dum och sa att ja köpte den så och inte visste men att jag skulle fixa det dagen efter. Sen kollade dom på trimröret och jag sa att de va pluggat me två pluggar och att anledningen varför jag hade det röret va för att originalröret sprack så de lät förjävligt och att ett nytt originalrör va för dyrt :lol:
Bild
Karlan_
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 10 december 2014, 13:34
Ort: Kalmar

Inlägg av Karlan_ »

Vafan skall man göra om man precis har skaffat en ny cylinder och blir stannad under inkörnings perioden? Man kan ju inte gärna säga att "du ta det lugnt,gasa inte fult osv. Jag har skaffat en ny cylinder för den gamla skar så tar de lungt." Då kommer dom ju ta för givet att den är trimmad
Användarens profilbild
kaya@telia.com
Svårstartad skrothög
Inlägg: 222
Blev medlem: 1 april 2014, 00:25
Ort: Västerljung

Inlägg av kaya@telia.com »

ja det är väl bara o låta dom köra. För dom kommer ju ändå provköra och märka att den går för snabbt
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
Bild
Karlan_
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 10 december 2014, 13:34
Ort: Kalmar

Inlägg av Karlan_ »

Men i detta fall är den inte det, men om dom ska provköra den så kommer som ju skjälvklart försöka maxa den i de är ju nte bra.
Användarens profilbild
kaya@telia.com
Svårstartad skrothög
Inlägg: 222
Blev medlem: 1 april 2014, 00:25
Ort: Västerljung

Inlägg av kaya@telia.com »

Det är väl skitsamma om dom varvar ur en gång och det är ju bara gjutjärn som behöver köras in så
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
Bild
Skriv svar