Hello, finns det någon snäll Vivacity ägare därute som kan kolla vad ni har för kompression.
Har kollat runt på nätet men hittar tusan ingen bra info....
Mycket tacksam för hjälp......
Moppen vill inte starta trots att alla förutsättningar finns, är dock osäker på just kompressionen, måste antagligen lyfta på cylindern och kolla ringar mm.
Tack
/V-B
Lyft och kolla är det enklaste du kan göra, det tar ungefär 5 minuter att öppna och kolla
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Rainn skrev:Lyft och kolla är det enklaste du kan göra, det tar ungefär 5 minuter att öppna och kolla
Kan du sluta posthunta hela tiden? Du behöver inte svara om du inte har något vettigt svar. Han vill veta vad kompressionen brukar vara på en Vivacity för att kunna mäta om hans kompression är bra eller dålig, skriv inte om du inte har något vettigt att skriva börjar bli sjukt less när du svarar ovettiga saker i varannan tråd bara för att få mer posts.....
Rainn skrev:Lyft och kolla är det enklaste du kan göra, det tar ungefär 5 minuter att öppna och kolla
Kan du sluta posthunta hela tiden? Du behöver inte svara om du inte har något vettigt svar. Han vill veta vad kompressionen brukar vara på en Vivacity för att kunna mäta om hans kompression är bra eller dålig, skriv inte om du inte har något vettigt att skriva börjar bli sjukt less när du svarar ovettiga saker i varannan tråd bara för att få mer posts.....
Du kan inte vara seriös nu? Jag skrev ju att han att han ska plocka loss och kolla hur allt ser ut! Det kan lika gärna vara cylindern eller kolven som har sett sina sista dagar, dessutom så slipper han oroa sig att det kan vara kolven eller cylindern som kan vara slut. Lugna ner dig förih*lvete kärring Mopeden bör starta nånstans runt 50 PSI. Har du prövat att hälla ner bensin i tändstifts hålet? Sprutat startgas in i luftburken eller förgasaren?
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Håller med Pasha,rätt genomskinligt att du bara posthuntar. Tror nog han vet att han kan pilla av cylindern och kolla. Men kanske bekvämare att bara mäta kompet istället`så slipper han förstöra några packningar osv i värsta fall
Hampus1998 skrev:Håller med Pasha,rätt genomskinligt att du bara posthuntar. Tror nog han vet att han kan pilla av cylindern och kolla. Men kanske bekvämare att bara mäta kompet istället`så slipper han förstöra några packningar osv i värsta fall
Så det jag skrev var "posthunt" ? Hur ska han förstöra packningar?
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Man brukar byta packningarna när man har uppe cylindern för att de ska täta ordentligt osv. Har de suttit där ett bra tag så är det inte mycket till packning kvar.
Hampus1998 skrev:Man brukar byta packningarna när man har uppe cylindern för att de ska täta ordentligt osv. Har de suttit där ett bra tag så är det inte mycket till packning kvar.
Då skriver man inte att han förstör packningarna, kompis.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Hampus1998 skrev:Han kan ju inte bruka dom efter han tagit av packningarna ifall de nu har suttit där i några år och snustorra. Alltså är de ''förstörda''
Ok, men har monterat 70cc nu som knappt gått 1 mil. Ska öppna och kolla hur det ser ut allt är splittnytt händer det något ifall jag plockar av och sedan skruvar tillbaks allt igen? Måste jag byta till nya packningar då?
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
ge er, argumentera i chatten ist.
min 50cc hade 6,3 kg, vet ej om det är normalt elr under /över medelvärdet,
om du är osäker på ditt komp så öppna cc:n och ta en titt. goodluck
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist