(Mopeden startar inte)( väldigt tacksam för svar)

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

timhel1212
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 15 maj 2015, 17:47

(Mopeden startar inte)( väldigt tacksam för svar)

Inlägg av timhel1212 »

g
Senast redigerad av timhel1212 den 18 maj 2015, 11:05, redigerad totalt 1 gånger.
bananaweap
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 23 april 2015, 16:09

Inlägg av bananaweap »

Fungerar kicken? Isf är det batteriet eller startmotorn som strular. Du kan kolla om det är batteriet med hjälp av en multimeter. Prova ladda några gånger. Fungerar det inte nu heller köp nytt batteri/ prova med ett annat. Fungerar det inte nu heller, är det nog startmotorn som har gjort sitt, bara att köpa ny...
Har mopeden stått still länge?
Hör du bara att startmotorn går runt långsamt eller går motorn runt också? (med bra komp dvs.)
timhel1212
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 15 maj 2015, 17:47

Inlägg av timhel1212 »

Jag har bra komp som jag skrev.
Startmotorn fungerar den kommer i gång och den slår mot bendixet och sen så kommer den yttre dremsskivan som börja snurra men sen kommer inte motorn igång





Den la bara av när jag åkte en sväng. kicken fastna nere jag tryckte upp den och hållde då inne elstarten samtidigt som jag kickade å startade den men det kom massa ljud från variatorn. När jag kom hem så öppnade jag kåpan inget var fel.

Om min berättelse kunde vara till hjälp
darkon123
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 21 februari 2015, 15:53
Ort: finland

Inlägg av darkon123 »

har den skärt?
tänkte bara hur du talade om kicken...
kolla cylindern/kolven :D
Användarens profilbild
edvib
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 23 april 2014, 20:15
Ort: hallland

Inlägg av edvib »

timhel1212 skrev:Jag har bra komp som jag skrev.
Startmotorn fungerar den kommer i gång och den slår mot bendixet och sen så kommer den yttre dremsskivan som börja snurra men sen kommer inte motorn igång





Den la bara av när jag åkte en sväng. kicken fastna nere jag tryckte upp den och hållde då inne elstarten samtidigt som jag kickade å startade den men det kom massa ljud från variatorn. När jag kom hem så öppnade jag kåpan inget var fel.

Om min berättelse kunde vara till hjälp
pröva att kicka utan att ta elstarten på han om du kickar när elstarten är på så kommer de ju en massa ljud då kick drevet tarimot på den snurrande skivan.
original är för gubbjävlar
Bild
timhel1212
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 15 maj 2015, 17:47

Inlägg av timhel1212 »

kan det vara elfel som gör att den inte startar om det är någon som kan något om elen
timhel1212
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 15 maj 2015, 17:47

Inlägg av timhel1212 »

Nu fann jag felet muttern var lös och behövde en mutterdragare för sätta fast den riktigt
Skriv svar