Gaffelolja rrx

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Loffmeister
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 23 november 2014, 20:28
Ort: Nyköping

Gaffelolja rrx

Inlägg av Loffmeister »

Tjena, tänkte byta packboxar och olja i framgaffeln på min rrx:a och har några frågor om oljan. Det står att man ska ha viskositeten 15w i manualen men undrar om det går att använda 10w istället då det är lättare att hitta? Eftersom att 10 har lägre viskositet betyder det att det finns större risk för läckande packboxar i framtiden? Går biltemas bra att använda eller är den skit? Tacksam för svar!
Mvh
Användarens profilbild
guddingalex
Svårstartad skrothög
Inlägg: 181
Blev medlem: 7 oktober 2013, 13:42
Ort: östersund

Re: Gaffelolja rrx

Inlägg av guddingalex »

Loffmeister skrev:Tjena, tänkte byta packboxar och olja i framgaffeln på min rrx:a och har några frågor om oljan. Det står att man ska ha viskositeten 15w i manualen men undrar om det går att använda 10w istället då det är lättare att hitta? Eftersom att 10 har lägre viskositet betyder det att det finns större risk för läckande packboxar i framtiden? Går biltemas bra att använda eller är den skit? Tacksam för svar!
Mvh
Du kan använda 10w de kommer funka prima. Skillnaden är att 10 är mjuk i början och blir hårdare och hårdare ju längre stötdämparn trycks blir inte samma stötdämpning me 15. Men det kommer du knappt känna av! Och ja biltemas funkar jätte bra! :)
Gör kolvbyten, cylinderbyten och motorrenoveringar med mera (billigt). alex.gudding@gmail.com

kika gärna på mitt projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 299#632299
Användarens profilbild
Loffmeister
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 23 november 2014, 20:28
Ort: Nyköping

Inlägg av Loffmeister »

Tackar tackar då blir det biltema tia! :D
Skriv svar