Nyligen lämnat in mopeden på lagning pga att kylningen inte fungerade. Verkstaden konstaterade att pumpen och termostaten var sönder, fixade det och gick på 3485 kr.
Trots detta så kyler fortfarande den inte som det ska, ser förbättringar, då till exempel tempersturen på mätaren sjunker ifall jag släpper gasen, pumpen blir varm etc.
Det är en jetforce c-tech från 2007 med 70cc malossi sport, stage 6 procreplica, 17,5 mm etc.
En sak att tillägga är att den dör på tomgång när den är varm.
Vad kan problemet vara? För litet munstycke? Jag har ingen aning, Orkar inte mer med kylningen, då det har hindrat mig från att köra i nästan ett år.
Kokar det inte är det ofarligt. Tempmätarwn kan ju visa temperaturen fel. Om det nu skulle koka så se över så inte kylaralangen är veckad, att vattenpumpen är hel, och att vattnet i systemet går runt. Så det inte ligger skit ivägen tex
Kan ju bli lite luft i systemet efter man tagit sär det som sedan försvinner. Så du får man fylla på lite med kylarvatten då och då. Kan även va topppackningen som ligger klämd vid kylarröret som de va på min AM6.
Livets byggstenar består av tre B:n, Bilar, Brudar, Bärs!
Pelsnerels: Vattenpumpen är nyligen bytt, och slangen blir varm efter ett tag. Så tror inte att problemet sitter i självaste kylningen.
Slowrider53: Kan det säkert vara, men de i verkstaden bytte även glykol och ser att de har markerat vid vattentanken för att kontrollera detta. Så jag antar att de redan checkat det? Ska kolla topplockspackningen.
Men det skulle inte kunna vara möjligt att kylningen har en koppling till att den inte har tomgång när den är varm? Att tex munstycket är för litet?