Fixa 1500kr tills veckans slut.

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
HaZ
Svårstartad skrothög
Inlägg: 318
Blev medlem: 17 oktober 2013, 19:38
Ort: skene

Fixa 1500kr tills veckans slut.

Inlägg av HaZ »

Tjena. Ska köpa ny telefon då min är helt paj. Och en polare har en som han kunde hålla den tills veckans slut annars säljer han den till en annan.

Så behöver tips hur man löser 1500kr tills veckans slut. Att låna av morsan är sista utvägen.

Tack på förhand.
G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Aerox Setup:
Polini 70cc Sport
21mm förgasare
Leo Vince ZX rör
Polini Hi-Speed variator
Hebo koppling
Polini sportfilter
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Sälja något du äger?

Man kan ju också köpa några sjuor explorer att sälja till de som går i åttan och har problem med att skaffa folk som köper ut :lol:
Uppmanar dig självklart inte till alternativ två :wink:
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Re: Fixa 1500kr tills veckans slut.

Inlägg av Vagif »

HaZ skrev:Tjena. Ska köpa ny telefon då min är helt paj. Och en polare har en som han kunde hålla den tills veckans slut annars säljer han den till en annan.

Så behöver tips hur man löser 1500kr tills veckans slut. Att låna av morsan är sista utvägen.

Tack på förhand.
Gå dörr till dörr och säg att du behöver pengar eller pant till ditt fotbollslag som ska resa till nånstans. Gjorde det när jag var liten, tjänade 1000 kr i tre dagar.
Sliderchobbe
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 4 november 2014, 17:33
Ort: Skellefteå

Inlägg av Sliderchobbe »

Dock så är det olagligt att göra så
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Inte för att jag har gjort det men du kan ju alltid gå ut på natten och leta burkar, läste på flashback att någon hade gjort det.

Fast då blir du ju stämplad som luffare bland dina grannar ifall dom ser dig, så enligt mig så är det nog bäst att låna från din morsa och sedan försöka ge henne lite extra för att hon har lånat dig kanske?
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
GustafHolmgren
Elmoped
Inlägg: 118
Blev medlem: 26 augusti 2013, 21:18

Inlägg av GustafHolmgren »

Sätt dig och tigg utanför ica som vissa andra gör, det är ju lagligt :)
"Svårt att leva, svårt att dö. Svårt att skita i en meter djup snö".

Kika in på mitt rrx projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=57193
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

man kan slanga bensin o sälja :P

Samma här, uppmuntrar dig inte :D

Angående att samla in pengar till något.. Hade några kompisar som gick och knacka dörr och sa att dom samlade in pengar till en klassresa. Dom hade dock oturen att knacka på en polis och åkte dit för bedrägeri.. värt..

Lättaste, och som även är lagligt är väl att sälja något eller kanske lägga något emellan/byta?
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Rekommenderar att inte knacka dörr men är du beredd att springa från polisen så visst kör på det, stor chans att du råkar knacka på en polis.

Vi säger att du knackar på 100 pers och ber om lite små pengar eller vad du nu gör..

Kanske runt 20% skulle skänka lite pengar till dig och det är f*n inte värt risken att knacka dörr och träffa på en polis.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
pizza-bagarn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 5 maj 2014, 20:32
Ort: Någonstans i sörmland

Re: Fixa 1500kr tills veckans slut.

Inlägg av pizza-bagarn »

HaZ skrev:Tjena. Ska köpa ny telefon då min är helt paj. Och en polare har en som han kunde hålla den tills veckans slut annars säljer han den till en annan.

Så behöver tips hur man löser 1500kr tills veckans slut. Att låna av morsan är sista utvägen.

Tack på förhand.
Låna av farsan ;)

haha nejmen har du ingen släkting/bekant som äger ett företag? Du kanske kan jobba där lite?

Finns ju inte mycket att säga egentligen, vill man ha pengar får man förtjäna dom eller vinna pengar.
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

Rainn skrev:Rekommenderar att inte knacka dörr men är du beredd att springa från polisen så visst kör på det, stor chans att du råkar knacka på en polis.

Vi säger att du knackar på 100 pers och ber om lite små pengar eller vad du nu gör..

Kanske runt 20% skulle skänka lite pengar till dig och det är f*n inte värt risken att knacka dörr och träffa på en polis.
Knackade mer än 100 dörrar, ingen av dem va polis och mer än hälften gav pengar eller pant :D
Men man måste va beredd på följdfrågor som, ''vad heter ditt lag'', '' var ska laget resa?'' osv.
Trying is the first step towards failure
Användarens profilbild
Scarill
Elmoped
Inlägg: 43
Blev medlem: 10 januari 2014, 20:43
Ort: Bohuslän

Inlägg av Scarill »

fråga gamlingar om dom behöver hjälp i trädgårn, hör med nån släkting. sälj skit som du inte använder, typ dom jag kommer på
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Vagif skrev:
Rainn skrev:Rekommenderar att inte knacka dörr men är du beredd att springa från polisen så visst kör på det, stor chans att du råkar knacka på en polis.

Vi säger att du knackar på 100 pers och ber om lite små pengar eller vad du nu gör..

Kanske runt 20% skulle skänka lite pengar till dig och det är f*n inte värt risken att knacka dörr och träffa på en polis.
Knackade mer än 100 dörrar, ingen av dem va polis och mer än hälften gav pengar eller pant :D
Men man måste va beredd på följdfrågor som, ''vad heter ditt lag'', '' var ska laget resa?'' osv.
Är ju inte precis så att alla poliser griper en så fort man knackar dörr, så det är ju ganska omöjligt för er att veta ifall ni knackar på en polis eller inte.

Annars kan man ju också leta reda på var poliserna bor i området där man knackar, själv vet jag iallafall de tre närmaste snutarna :D
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Hampu skrev:
Vagif skrev:
Rainn skrev:Rekommenderar att inte knacka dörr men är du beredd att springa från polisen så visst kör på det, stor chans att du råkar knacka på en polis.

Vi säger att du knackar på 100 pers och ber om lite små pengar eller vad du nu gör..

Kanske runt 20% skulle skänka lite pengar till dig och det är f*n inte värt risken att knacka dörr och träffa på en polis.
Knackade mer än 100 dörrar, ingen av dem va polis och mer än hälften gav pengar eller pant :D
Men man måste va beredd på följdfrågor som, ''vad heter ditt lag'', '' var ska laget resa?'' osv.
Är ju inte precis så att alla poliser griper en så fort man knackar dörr, så det är ju ganska omöjligt för er att veta ifall ni knackar på en polis eller inte.

Annars kan man ju också leta reda på var poliserna bor i området där man knackar, själv vet jag iallafall de tre närmaste snutarna :D
Hur kan man veta det? Kan du berätta för jag har precis flyttat till en annan ort och misstänker att det kan vara poliser runt om kring som bor i närheten.
Hur ska man lista ut ifall de är poliser?
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Rainn skrev:
Hampu skrev:
Vagif skrev: Knackade mer än 100 dörrar, ingen av dem va polis och mer än hälften gav pengar eller pant :D
Men man måste va beredd på följdfrågor som, ''vad heter ditt lag'', '' var ska laget resa?'' osv.
Är ju inte precis så att alla poliser griper en så fort man knackar dörr, så det är ju ganska omöjligt för er att veta ifall ni knackar på en polis eller inte.

Annars kan man ju också leta reda på var poliserna bor i området där man knackar, själv vet jag iallafall de tre närmaste snutarna :D
Hur kan man veta det? Kan du berätta för jag har precis flyttat till en annan ort och misstänker att det kan vara poliser runt om kring som bor i närheten.
Hur ska man lista ut ifall de är poliser?
Jag har ju bott här nästan hela mitt liv, så jag har ju inte precis ''letat''.
Närmaste snuten, han åkte fast för fortkörning (väldigt mycket över tillåtna hastigheten) så det känns ganska självklart att man vet om honom.
Näst närmaste snuten är farsa till en jag har gått i samma klass som.
Sista snuten har jag sett vara civilsnut. Ja, jag ser skillnad på vanligt folk och civilsnutar...
Sen kan jag ju ta reda på några andra poliser genom papper jag har här hemma, vilket man kanske skulle ta och göra.

Pratar du med lite kompisar och letar upp massa namn på poliser så lär man ju faktiskt kunna komma ganska långt.
Användarens profilbild
HaZ
Svårstartad skrothög
Inlägg: 318
Blev medlem: 17 oktober 2013, 19:38
Ort: skene

Inlägg av HaZ »

Behöver mer tips. Sista utvägen kommer vara att tjata på morsan men brukar resultera ett nej....
G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Aerox Setup:
Polini 70cc Sport
21mm förgasare
Leo Vince ZX rör
Polini Hi-Speed variator
Hebo koppling
Polini sportfilter
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Låna av någon annan då? Pappa kanske? Kompisar?

Mina kompisar skulle lånat mig 2000 kr utan problem.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

HaZ skrev:Behöver mer tips. Sista utvägen kommer vara att tjata på morsan men brukar resultera ett nej....
Gör bara som jag sa... lätt och relativ säker.

Gjorde med en kompis hela sommaren.

Annars kan du köpa aktier och hoppas på bästa huehue
Trying is the first step towards failure
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Vagif skrev: Annars kan du köpa aktier och hoppas på bästa huehue
Då måste han ju först lära sig om aktier, ha pengar att köpa aktier för, köpa aktier, vänta på att köpet ska gå igenom & även vänta på att pengarna ska växa.
Vettefan hur det blir när man ska köpa aktier som ickemyndig.

Ganska omöjligt för honom att få ihop sina 1500 genom aktier innan nästa vecka.
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

Hampu skrev:
Vagif skrev: Annars kan du köpa aktier och hoppas på bästa huehue
Då måste han ju först lära sig om aktier, ha pengar att köpa aktier för, köpa aktier, vänta på att köpet ska gå igenom & även vänta på att pengarna ska växa.
Vettefan hur det blir när man ska köpa aktier som ickemyndig.

Ganska omöjligt för honom att få ihop sina 1500 genom aktier innan nästa vecka.
Du måste lära dig vad sarkasm är
Trying is the first step towards failure
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Vagif skrev:
Hampu skrev:
Vagif skrev: Annars kan du köpa aktier och hoppas på bästa huehue
Då måste han ju först lära sig om aktier, ha pengar att köpa aktier för, köpa aktier, vänta på att köpet ska gå igenom & även vänta på att pengarna ska växa.
Vettefan hur det blir när man ska köpa aktier som ickemyndig.

Ganska omöjligt för honom att få ihop sina 1500 genom aktier innan nästa vecka.
Du måste lära dig vad sarkasm är
Du kanske skulle lära dig att INTE skriva oseriösa förslag på en seriös fråga?

Sen förstod jag ju faktiskt att du inte var seriös, för man föreslår inte någon att göra något som man själv inte ens förstår sig på.
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

Hampu skrev:
Vagif skrev:
Hampu skrev: Då måste han ju först lära sig om aktier, ha pengar att köpa aktier för, köpa aktier, vänta på att köpet ska gå igenom & även vänta på att pengarna ska växa.
Vettefan hur det blir när man ska köpa aktier som ickemyndig.

Ganska omöjligt för honom att få ihop sina 1500 genom aktier innan nästa vecka.
Du måste lära dig vad sarkasm är
Du kanske skulle lära dig att INTE skriva oseriösa förslag på en seriös fråga?


Sen föstod jag ju faktiskt att du inte var seriös, för man föreslår inte någon att göra något som man själv inte ens förstår sig på.
Jag går ett seriös svar. Sen skojade jag. Vem säger att jag inte kan ngt om aktier? Om du Visste att jag skojade fattar jag inte Vrf du skrev ett seriös svar?
Trying is the first step towards failure
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Vagif skrev: Jag går ett seriös svar. Sen skojade jag. Vem säger att jag inte kan ngt om aktier? Om du Visste att jag skojade fattar jag inte Vrf du skrev ett seriös svar?
Vem säger att du inte kan något som aktier? Ja, hade du förstått dig på aktier hade du inte gett ett så dumt förslag, även ifall det var ett oseriöst förslag.

Varför jag skrev ett seriöst svar? Ja, för du ska förstå att man inte skriver onödiga & oseriösa förslag när någon frågar om något. Särskilt över internet där det kan vara jävligt svårt att se skillnad på ifall någon är seriös eller inte.

Tänk om du t.ex. skulle gått in i tråden där någon frågar ifall han ska olja in skivbromsen också skriver du lite oseriöst ''Ja, det låter ju som en jättebra idé huehuehue'' också gör han det, det skulle ju vara jävligt onödigt eller hur? Håll dig till seriösa förslag.
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

Hampu skrev:
Vagif skrev: Jag går ett seriös svar. Sen skojade jag. Vem säger att jag inte kan ngt om aktier? Om du Visste att jag skojade fattar jag inte Vrf du skrev ett seriös svar?
Vem säger att du inte kan något som aktier? Ja, hade du förstått dig på aktier hade du inte gett ett så dumt förslag, även ifall det var ett oseriöst förslag.

Varför jag skrev ett seriöst svar? Ja, för du ska förstå att man inte skriver onödiga & oseriösa förslag när någon frågar om något. Särskilt över internet där det kan vara jävligt svårt att se skillnad på ifall någon är seriös eller inte.

Tänk om du t.ex. skulle gått in i tråden där någon frågar ifall han ska olja in skivbromsen också skriver du lite oseriöst ''Ja, det låter ju som en jättebra idé huehuehue'' också gör han det, det skulle ju vara jävligt onödigt eller hur? Håll dig till seriösa förslag.
Hade du förtått aktier hade du inte get ett dumt förslag? Det var det som var meningen. Det var ett dumt förslag, en tio årig apa skulle inse det. Tror du verkligen att han är så dum att han köper aktier? För att tjäna pengar på EN VECKA? Utan att han HAR pengar att köpa aktier? När han inte ens KAN köpa för att han är inte myndig?

Förstår inte problemet med dig, 90 procent av dina kommentarer är uppkäfftiga. Lär dig använda logik eller kommentera inte ngt.
Trying is the first step towards failure
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Vagif skrev:
Hade du förtått aktier hade du inte get ett dumt förslag? Det var det som var meningen. Det var ett dumt förslag, en tio årig apa skulle inse det. Tror du verkligen att han är så dum att han köper aktier? För att tjäna pengar på EN VECKA? Utan att han HAR pengar att köpa aktier? När han inte ens KAN köpa för att han är inte myndig?

Förstår inte problemet med dig, 90 procent av dina kommentarer är uppkäfftiga. Lär dig använda logik eller kommentera inte ngt.
Oj, vad meningsfyllt att ge honom ett dumt förslag och bara TRO att han kommer förstå att det var ett dumt förslag, de hjälpte honom säkert enormt!

Man kan tjäna rätt mycket pengar under en vecka genom att äga aktier.
Sen bevisar du ännu mer att du inte kan något om aktier eftersom man KAN köpa aktier ifall man är under 18, bara det att dina vårdnadshavare måste godkänna detta och de måste även skriva på avtal osv.

''Lär dig använda logik'' Ja du, det är ju inte jag som kommit med ett värdelöst förslag i denna tråden iallafall.

Lägg ned nu, detta är OT.
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

Hampu skrev:
Vagif skrev:
Hade du förtått aktier hade du inte get ett dumt förslag? Det var det som var meningen. Det var ett dumt förslag, en tio årig apa skulle inse det. Tror du verkligen att han är så dum att han köper aktier? För att tjäna pengar på EN VECKA? Utan att han HAR pengar att köpa aktier? När han inte ens KAN köpa för att han är inte myndig?

Förstår inte problemet med dig, 90 procent av dina kommentarer är uppkäfftiga. Lär dig använda logik eller kommentera inte ngt.
Oj, vad meningsfyllt att ge honom ett dumt förslag och bara TRO att han kommer förstå att det var ett dumt förslag, de hjälpte honom säkert enormt!

Man kan tjäna rätt mycket pengar under en vecka genom att äga aktier.
Sen bevisar du ännu mer att du inte kan något om aktier eftersom man KAN köpa aktier ifall man är under 18, bara det att dina vårdnadshavare måste godkänna detta och de måste även skriva på avtal osv.

''Lär dig använda logik'' Ja du, det är ju inte jag som kommit med ett värdelöst förslag i denna tråden iallafall.

Lägg ned nu, detta är OT.
1. Han har inga pengar att köpa aktier
2. Hans föräldrar kommer troligtvis inte att låta honom köpa aktier då de inte lånar pengar till honom.
3. Man kan tjäna mycket pengar på altier i en vecka? Såklart man kan, men inte om man inte har pengar till att köpa aktier. Även om han får en femhundring att köpa så är chansen nästan nåll att han kan tredubbla pengarna på en vecka.

Så han kan inte köpa aktier.

Jag gav han ett bra förslag redan.... Fan va uppkäftig man kan vara....
Trying is the first step towards failure
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Hampu skrev: Sen bevisar du ännu mer att du inte kan något om aktier eftersom man KAN köpa aktier ifall man är under 18, bara det att dina vårdnadshavare måste godkänna detta och de måste även skriva på avtal osv.
Är man under 18 får man inte köpa aktier.
Är man under 18 får man inte ingå avtal.
Att föräldrarna köper aktier och ingår avtal är inte att sonen köper aktier. :)

Bra att du ger upplysningar som stämmer. :P
Hampu skrev:Håll dig till seriösa förslag.
Hmm.. Som det här?
Hampu skrev:Man kan ju också köpa några sjuor explorer att sälja till de som går i åttan och har problem med att skaffa folk som köper ut
Uppmanar dig självklart inte till alternativ två
Så om du inte uppmanar honom till detta är det ändå ett seriöst förslag?

Ett seriöst förslag enligt mig är att man uppmuntrar personen att göra förslaget man ger eftersom man själv tycker att det är en god idé.

Många av dina argument mot Vagif säger du bara emot dig själv, det är därför jag kommenterar detta.

Vill även påpeka att jag såg att du lagt ett seriöst förslag, att han skulle sälja något han äger. Toppen. :)

Även jag sa ett oseriöst förslag, men sen har jag inte heller sagt till någon annan person att endast posta seriösa förslag. Skulle bli lite dubbelmoral då.
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

[spoiler]
TheAndersson skrev:
Hampu skrev: Sen bevisar du ännu mer att du inte kan något om aktier eftersom man KAN köpa aktier ifall man är under 18, bara det att dina vårdnadshavare måste godkänna detta och de måste även skriva på avtal osv.
Är man under 18 får man inte köpa aktier.
Är man under 18 får man inte ingå avtal.
Att föräldrarna köper aktier och ingår avtal är inte att sonen köper aktier. :)

Bra att du ger upplysningar som stämmer. :P
Hampu skrev:Håll dig till seriösa förslag.
Hmm.. Som det här?
Hampu skrev:Man kan ju också köpa några sjuor explorer att sälja till de som går i åttan och har problem med att skaffa folk som köper ut
Uppmanar dig självklart inte till alternativ två
Så om du inte uppmanar honom till detta är det ändå ett seriöst förslag?

Ett seriöst förslag enligt mig är att man uppmuntrar personen att göra förslaget man ger eftersom man själv tycker att det är en god idé.

Många av dina argument mot Vagif säger du bara emot dig själv, det är därför jag kommenterar detta.

Vill även påpeka att jag såg att du lagt ett seriöst förslag, att han skulle sälja något han äger. Toppen. :)

Även jag sa ett oseriöst förslag, men sen har jag inte heller sagt till någon annan person att endast posta seriösa förslag. Skulle bli lite dubbelmoral då.
[/spoiler]

http://aktiekunskap.nu/under-18-sa-koper-du-aktier/

''Om du är under 18 så går det att skaffa ett aktiekonto men det krävs att samtliga förmyndare (dvs föräldrar/vårdnadshavare) godkänner detta och dessa skriver på ett avtal.''

''De flesta banker/nätbanker tillåter personer under 18 år att spara i aktier men en del har en tydligare inriktning mot detta.''

--

https://www.avanza.se/kundservice/kunds ... rarig.html

''Om du vill öppna ett Aktie- och Fondkonto för minderårig så klickar du på den gröna "Bli kund"-knappen uppe i högra hörnet och skriver sedan i barnets uppgifter. Vi skickar då hem avtal till barnets folkbokföringsadress och båda föräldrarna behöver signera samt returnera avtalet till oss.''

Ja, man kan köpa aktier även ifall man är under 18.


Angående att sälja alkohol till minderåriga så var det ju faktiskt ett seriöst förslag, bara det att jag inte uppmuntrade till det.
Vet ickemyndiga personer som gör så.

Som jag skrev innan, detta är för offtopic och onödig diskussion så tycker det läggs ned nu.
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Inlägg av Vagif »

Lär dig ta ett skämt....
Trying is the first step towards failure
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Inte ett ord till om ert aktiegräl


Ett seriöst förslag istället:

Gå runt till företag, restauranger osv osv och fråga om du kan få arbeta. Säg som det är, du vill jobba ihop lite pengar under en viss tid och är villig att jobba mycke och billigt - annars kommer du inte få något jobb. Har du tur kanske du får diska 5 kväller i sträck på en restaurang, eller kanske sopa golv på en verkstad eller städa lr whatever.

Har du tur kanske du hittar något förhållandevis schysst jobb och kanske kan få arbeta mer i framtiden
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar