Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Ser ju fräsch ut?WhaSamEk skrev:Tjena som några kanske vet köpte jag en slider för någon månad sen!
När jag köpte den såg den ut som en påse med ruttet ris men gick bra i motorn så jag tog den för en billig peng.
Hur den ser ut nu.
Behöver styling tips så kommentera nedan
Ska även stunta med moppen så vad för trim kan man köpa som inte är så mycket och göra med om man kan säga så. Är det bara och sätta på en 70 cc eller måste man byta ut en massa annat?
Setup:
Dragen v-ring
Något trimrör vet inte riktigt vilket det är
Tror inte han har gjort något mer men är inte säker
http://i.imgur.com/qj8t3Mb.jpg[/img]
Vet inte varför den är upp och ner :/
Tack på förhand
Håller verkligen med om att den ser fräsch ut, första gången jag såg tråden blev jag riktigt paff över hur f*n man kan tycka att den ser ut som en ''påse med ruttet ris''pizza-bagarn skrev: Ser ju fräsch ut?
Skulle jag ändra något så borde du ta bort plåten där man har fötterna, och ändra färg på den röda saken ovanför variation. (Är det luftburken?)
häng på det temat som redan finns alltså rött o svart.
Du kan också ta av allt som är chromat och polera upp dom så dom skiner som solen haha.
Någon tuff fjädring i rött.
Rött styre kanske?
Mycket rött vettu
Trim suger jag dock på heh så det får någon annan ta
Njaa tror plåten ska va kvarpizza-bagarn skrev:Ser ju fräsch ut?WhaSamEk skrev:Tjena som några kanske vet köpte jag en slider för någon månad sen!
När jag köpte den såg den ut som en påse med ruttet ris men gick bra i motorn så jag tog den för en billig peng.
Hur den ser ut nu.
Behöver styling tips så kommentera nedan
Ska även stunta med moppen så vad för trim kan man köpa som inte är så mycket och göra med om man kan säga så. Är det bara och sätta på en 70 cc eller måste man byta ut en massa annat?
Setup:
Dragen v-ring
Något trimrör vet inte riktigt vilket det är
Tror inte han har gjort något mer men är inte säker
http://i.imgur.com/qj8t3Mb.jpg[/img]
Vet inte varför den är upp och ner :/
Tack på förhand
Skulle jag ändra något så borde du ta bort plåten där man har fötterna, och ändra färg på den röda saken ovanför variation. (Är det luftburken?)
häng på det temat som redan finns alltså rött o svart.
Du kan också ta av allt som är chromat och polera upp dom så dom skiner som solen haha.
Någon tuff fjädring i rött.
Rött styre kanske?
Mycket rött vettu
Trim suger jag dock på heh så det får någon annan ta
Haha nej nu har jag "renoverat" den (den var mörk grön och svart innan) den färgen som kåpan över framhjulet var krachkuddarna och variator kåpan iHampu skrev:Håller verkligen med om att den ser fräsch ut, första gången jag såg tråden blev jag riktigt paff över hur f*n man kan tycka att den ser ut som en ''påse med ruttet ris''pizza-bagarn skrev: Ser ju fräsch ut?
Skulle jag ändra något så borde du ta bort plåten där man har fötterna, och ändra färg på den röda saken ovanför variation. (Är det luftburken?)
häng på det temat som redan finns alltså rött o svart.
Du kan också ta av allt som är chromat och polera upp dom så dom skiner som solen haha.
Någon tuff fjädring i rött.
Rött styre kanske?
Mycket rött vettu
Trim suger jag dock på heh så det får någon annan ta
Måste dock säga emot det där med plåten, den tycker jag helt klart ska vara där
Skulle aldrig komma på tanken att köra min utan den älskade plåten <3
Ja, det är luftburken, dock är det själva filtret som är rött och plasten är genomskinlig så det är ju bara ta av den biten av burken och spruta svart med någon matt färg (plastidip eller vad det heter går bort eftersom skorna kommer förmodligen nöta upp det när du kickar)
Du kan köpa ett 70-kubiks cylinderkit utan att behöva något mer förutom munstycken, variatorvikter och kopplingsfjädrar.
Inför själva cylinderbytet har du skitbra guider här utav Hasse!
Hur man byter kolvringar (tänk bara på själva bytandet av kolvringar)
https://www.youtube.com/watch?v=9v7CwARNUUQ
Hur man byter cylinder
https://www.youtube.com/watch?v=DTBzVzS9S_I
Hur man byter variatorvikter, kopplingsfjädrar och munstycke är lätt att googla fram också.
Att byta tills sportluft utan att det verkligen behövs för effektens skull är fan det mest idiotiska man kan göra med en moped.HasselTrassel skrev:Släng på ett Leovince ZX så behöver du bara ställa in förgasaren!
Om ditt rör du har på är lågvarvigt, behåll det och köp 70cc. Försök hitta vad det är för rör och se vad det har för effektkurva.
Om du vill trimma ännu mer blire större förgasare (17,5mm - 21mm) å 70cc.
Mindre förgasare: mer rapp å bättre axx, bättre för stunt
Större förgasare: mer topp
Sen får du solklart alltid ställa in förgasaren när du byter nått i motorn och kanske även byta tryckfjäder.
Stylingmässigt tycker jag den är ganska snygg. Det ända jag ser nu är att du skulle kunna byta till ett öppet luftfilter istället för att ha luftburken kvar. Ser mycker sportigare ut! Du kan ju modda den för att få den unik, tex spackla och bygga om kåporna. Lysdioder kanske?