försäkra eu som klass 2

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
albinzz0n
Elmoped
Inlägg: 92
Blev medlem: 6 juni 2013, 12:39

försäkra eu som klass 2

Inlägg av albinzz0n »

Ser försäkringsbolagen på ramnumret om en moped är klass 2 eller Eu? Tänkte om det är möjligt att försäkra en eu moped som klass 2, vet att man igentligen inte får det men är det möjligt eller ser dom att den är eu?
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01

* Har ett Hebo New Performer som sitter på min Yamaha Aerox som jag skulle vilja byta mot ett mer lågvarvigt! Kan lägga pengar imellan om det skulle behövas, skicka pm vid intresse!
Användarens profilbild
albinzz0n
Elmoped
Inlägg: 92
Blev medlem: 6 juni 2013, 12:39

Inlägg av albinzz0n »

någon? :D
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01

* Har ett Hebo New Performer som sitter på min Yamaha Aerox som jag skulle vilja byta mot ett mer lågvarvigt! Kan lägga pengar imellan om det skulle behövas, skicka pm vid intresse!
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Det är förmodligen inga problem att få försäkringen. Att få ut några pengar från försäkringsbolaget när det hänt något så dom börjar titta närmre på just den mopeden, DET är en helt annan femma.

Försäkringsbolaget skiter fullständigt i vad det är du försöker försäkra så länge dom får in sina pengar. När det är dags för dom att betala ut något behöver dom bara säga att det inte är rätt försäkring och därför gäller den inte, och så står du där med ett stort problem...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
albinzz0n
Elmoped
Inlägg: 92
Blev medlem: 6 juni 2013, 12:39

Inlägg av albinzz0n »

G-son skrev:Det är förmodligen inga problem att få försäkringen. Att få ut några pengar från försäkringsbolaget när det hänt något så dom börjar titta närmre på just den mopeden, DET är en helt annan femma.

Försäkringsbolaget skiter fullständigt i vad det är du försöker försäkra så länge dom får in sina pengar. När det är dags för dom att betala ut något behöver dom bara säga att det inte är rätt försäkring och därför gäller den inte, och så står du där med ett stort problem...
Okej, tack för svaret, men då betyder ju det att i slutändan så kan dom på något vis se att den är en EU på ramnumret då.
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01

* Har ett Hebo New Performer som sitter på min Yamaha Aerox som jag skulle vilja byta mot ett mer lågvarvigt! Kan lägga pengar imellan om det skulle behövas, skicka pm vid intresse!
Användarens profilbild
albinzz0n
Elmoped
Inlägg: 92
Blev medlem: 6 juni 2013, 12:39

Inlägg av albinzz0n »

Kan ju nämna att vill ju helst bara ha papperna för att de ska vara mer troligt att det är en Klass 2 om man blir stoppad av polisen, då har man ju något sorts "bevis" .
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01

* Har ett Hebo New Performer som sitter på min Yamaha Aerox som jag skulle vilja byta mot ett mer lågvarvigt! Kan lägga pengar imellan om det skulle behövas, skicka pm vid intresse!
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Försäkringsbevisat visar inte ett dugg vad för moped du kör, det du behöver är typintyg för 30 moppen, som inte finns för EU moppar.

Samt om polisen söker på ramnumret ser dem direkt att det är en EU.
Användarens profilbild
albinzz0n
Elmoped
Inlägg: 92
Blev medlem: 6 juni 2013, 12:39

Inlägg av albinzz0n »

Rexxy skrev:Försäkringsbevisat visar inte ett dugg vad för moped du kör, det du behöver är typintyg för 30 moppen, som inte finns för EU moppar.

Samt om polisen söker på ramnumret ser dem direkt att det är en EU.
Tack, det var det svaret jag letade efter. då ska jag inte ge mig på denna idé! :)
Dock med typintyg, är ju inte jättevanligt att de finns, de 2 senaste mopparna jag har haft har jag inte haft något typintyg på, båda klass 2.
Rieju Drac -02 *SÅLD*
Yamaha Aerox -01

* Har ett Hebo New Performer som sitter på min Yamaha Aerox som jag skulle vilja byta mot ett mer lågvarvigt! Kan lägga pengar imellan om det skulle behövas, skicka pm vid intresse!
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

För lite modernare 30 moppar som Yamaha Aerox och sånt, kan du fixa ett typintyg ifrån återförsäljaren. Så till Yamaha Aerox bör man kunde fixa ett på Yamaha Center.

Man har du äldre moppar som Crescent och Monark blir det svårt.
Skriv svar