Polisen jagar mopedister som om dom vore bankrånare :)

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

MhRyz50
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 26 februari 2015, 23:32

Polisen jagar mopedister som om dom vore bankrånare :)

Inlägg av MhRyz50 »

Hade mekat med bilen hela dagen och började bli törstig som tusan.
Bestämmer mig därför för att ta den gamla mopeden ner till butiken.

Köper mina dricka i affären och återvänder hemåt.
Efter 2 min körning lyser det blått bakom mig.

Jag tittar bakåt och ser farbror blå som gärna vill ta ett snack med mig.
Jag var dessvärre inte så sugen på att snacka med dom så jag körde in på en mindre gågata. Över en gräsplan och in på ytterligare en gågata.

Tänkte att dom kommer knappast följa efter på gågator osv.
Tittar snabbt bakåt och förväntar mig att dom är borta men nej då dom är kvar.

I en kurva kör dom på mig på vänster sida av bakdäcket.
Jag lyckas precis hålla balansen. Och tur var det för annars hade jag hamnat under polisbilen.

Efter en liten miss av mig så kör jag in i en återvändsgränd:(

Stannar mopeden och bokstavligt talat slits av mopeden av polisen.
Mopeden faller givetvis till marken och spräcker en kåpa.

Mig trycker dom ner huvudet på mot polisbilen, händerna är bakbundna och dom visiterar mig.
Blir ett kort förhör och dom tar mopeden från mig.

Overkill eller vad?
Trodde ju aldrig någonsin att dom skulle vara så aggresiva mot en mopedist haha.. Tror dom sett för många hollywood actionfilmer eller nåt.
Riskera mitt liv + andras liv för att ta fast en moped som gör 60km/h
carl allstrin
Elmoped
Inlägg: 145
Blev medlem: 6 september 2014, 11:38

Inlägg av carl allstrin »

kan instämma blev jagad igår låg i 60 kmh och så gasar de framför mig och tvärbromsar och ligger kanske en halv meter ifrån dock lämnade de en liten lucka mellan mig och staketet som man kunde brumma igenom men efter lite ofroad körning kom man allt undan 8)
Ludde Petersson
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 25 februari 2015, 11:20

Inlägg av Ludde Petersson »

hahaha vilken upplevelse :p
MhRyz50
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 26 februari 2015, 23:32

Inlägg av MhRyz50 »

Ja det är en jävla upplevelse. :)


Men man ska stanna för polisen så är det ju. Men jag är lite skum så jag stannade inte. Men i alla fall.
Det är dock lite sjukt att sätta någon i en sådan fara för att stoppa en trimmad moped. Jag menar den är laglig för 45km/h min gör 60km/.

Jag personligen tycker dock att dom borde var bra mycket försiktigare.
Jag menar det finns andra alternativ.
Dom kan ju lätt ta reda på vart jag bor och att jag äger mopeden.
Och det räcker ju med att dom har en person som sätt mig köra den så åker man ju dit.

Men men dom jeffla rambopoliserna här riskerar hellre livet på folk.
MhRyz50
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 26 februari 2015, 23:32

Inlägg av MhRyz50 »

carl allstrin skrev:kan instämma blev jagad igår låg i 60 kmh och så gasar de framför mig och tvärbromsar och ligger kanske en halv meter ifrån dock lämnade de en liten lucka mellan mig och staketet som man kunde brumma igenom men efter lite ofroad körning kom man allt undan 8)

Ibland måste man ha lite tur :)
Man blir dock lite stressad när man blir jagad. Iaf jag
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

MhRyz50 skrev:Ja det är en jävla upplevelse. :)


Men man ska stanna för polisen så är det ju. Men jag är lite skum så jag stannade inte. Men i alla fall.
Det är dock lite sjukt att sätta någon i en sådan fara för att stoppa en trimmad moped. Jag menar den är laglig för 45km/h min gör 60km/.

Jag personligen tycker dock att dom borde var bra mycket försiktigare.
Jag menar det finns andra alternativ.
Dom kan ju lätt ta reda på vart jag bor och att jag äger mopeden.
Och det räcker ju med att dom har en person som sätt mig köra den så åker man ju dit.


Men men dom jeffla rambopoliserna här riskerar hellre livet på folk.
Dom måste ha ett vittne som sett dig köra mopeden och tagit av dig hjälmen utanför ditt garage/förråd vid samma tidpunkt princip.
Lagen är luddig, poliserna har inte tid för att utföra spaningsarbeta eller en större rapport om något moppefucko som bara tar tid från vettigare saker.


Bryter man emot lagen eller inte följer polisens anvisningar så får man ta konsekvenserna för det, simple as that, ingen predikan.

Hur ska dom veta ifall du endast kör körkortslös? Dom kanske trodde att du körde påverkad och inte ville stanna, att du nyss rånade någon och försöker fly?
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Re: Polisen jagar mopedister som om dom vore bankrånare :)

Inlägg av MacGyver84 »

MhRyz50 skrev:Hade mekat med bilen hela dagen och började bli törstig som tusan.
Bestämmer mig därför för att ta den gamla mopeden ner till butiken.

Köper mina dricka i affären och återvänder hemåt.
Efter 2 min körning lyser det blått bakom mig.

Jag tittar bakåt och ser farbror blå som gärna vill ta ett snack med mig.
Jag var dessvärre inte så sugen på att snacka med dom så jag körde in på en mindre gågata. Över en gräsplan och in på ytterligare en gågata.

Tänkte att dom kommer knappast följa efter på gågator osv.
Tittar snabbt bakåt och förväntar mig att dom är borta men nej då dom är kvar.

I en kurva kör dom på mig på vänster sida av bakdäcket.
Jag lyckas precis hålla balansen. Och tur var det för annars hade jag hamnat under polisbilen.

Efter en liten miss av mig så kör jag in i en återvändsgränd:(

Stannar mopeden och bokstavligt talat slits av mopeden av polisen.
Mopeden faller givetvis till marken och spräcker en kåpa.

Mig trycker dom ner huvudet på mot polisbilen, händerna är bakbundna och dom visiterar mig.
Blir ett kort förhör och dom tar mopeden från mig.

Overkill eller vad?
Trodde ju aldrig någonsin att dom skulle vara så aggresiva mot en mopedist haha.. Tror dom sett för många hollywood actionfilmer eller nåt.
Riskera mitt liv + andras liv för att ta fast en moped som gör 60km/h
Det där kallar jag Overkill jävligt onödigt av polisen tycker jag.
MhRyz50
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 26 februari 2015, 23:32

Inlägg av MhRyz50 »

p0d1 skrev:
MhRyz50 skrev:Ja det är en jävla upplevelse. :)


Men man ska stanna för polisen så är det ju. Men jag är lite skum så jag stannade inte. Men i alla fall.
Det är dock lite sjukt att sätta någon i en sådan fara för att stoppa en trimmad moped. Jag menar den är laglig för 45km/h min gör 60km/.

Jag personligen tycker dock att dom borde var bra mycket försiktigare.
Jag menar det finns andra alternativ.
Dom kan ju lätt ta reda på vart jag bor och att jag äger mopeden.
Och det räcker ju med att dom har en person som sätt mig köra den så åker man ju dit.


Men men dom jeffla rambopoliserna här riskerar hellre livet på folk.
Dom måste ha ett vittne som sett dig köra mopeden och tagit av dig hjälmen utanför ditt garage/förråd vid samma tidpunkt princip.
Lagen är luddig, poliserna har inte tid för att utföra spaningsarbeta eller en större rapport om något moppefucko som bara tar tid från vettigare saker.


Bryter man emot lagen eller inte följer polisens anvisningar så får man ta konsekvenserna för det, simple as that, ingen predikan.

Hur ska dom veta ifall du endast kör körkortslös? Dom kanske trodde att du körde påverkad och inte ville stanna, att du nyss rånade någon och försöker fly?
Haha rånade någon.. Ja det hade nog varit första gången någon hade blivit rånad i den här lilla byn. Haha.
Alla känner alla och kommer den en ny människa så vet alla vad han heter inom 5min.

Ja det är sant att sätter man ett sportluftfilter i form av svampbob fyrkant på moppen så bryter man mot lagen. Så är det det vet jag.

Men dom måste väl ändå göra en värdering om det är värt att riskera folks liv för det lagbrottet.
Ok han kör i 52km/h ska vi försöka att stoppa honom och riskera hans liv?
Eller ska vi låta honom köra iväg lugnt och inte riskera något.
Och se om vi kan få upplysninar från någon istället.
Användarens profilbild
AjeBe
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 24 mars 2014, 17:58
Ort: Ingarö

Inlägg av AjeBe »

Där jag bor (Stockholms skärgård) så bryr sig poliserna inte ett dugg.
Min polare blev stoppad och dom sa bara att han skulle köra lite försiktigare, sen så sa dom "ha en bra dag" och sen åkte dom iväg.
Dock behövde han visa sitt körkort.
Så här ute kan man trimma ganska fritt

:wink: :wink:
Bajen, bärs och rakade brudar
MhRyz50
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 26 februari 2015, 23:32

Inlägg av MhRyz50 »

AjeBe skrev:Där jag bor (Stockholms skärgård) så bryr sig poliserna inte ett dugg.
Min polare blev stoppad och dom sa bara att han skulle köra lite försiktigare, sen så sa dom "ha en bra dag" och sen åkte dom iväg.
Dock behövde han visa sitt körkort.
Så här ute kan man trimma ganska fritt

:wink: :wink:
Trevliga poliser:)
Så ska det va
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Samma snubbe som jag skrev om i ''köra med skylt eller inte'', han körde på en väg och helt plötsligt hoppade en civilsnut ut i vägen och slet av honom från mopeden sedan sprang han från polisen. Även det känns jävligt overkill.
(Dock så smet han ju från polisen många gånger varje vecka)
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Bor i Uppsala och fick snutjag som var livsfarligt..

Hade vart knivhugg samma dag så det cirkulera poliser hela jävla tiden och så kommer jag med min aerox som har 70cc o zx rör

Jag kör ungefär 60 förbi dom när de satt i bilen vilket jag inte märkte
hörde hur däcken skrek o de satte på blåljus kan ni fatta vilken adrenalin jag hade just då? Mitt hjärta pumpar o ja gasar så mycket de går kollar bakom mig så är det en till polis fast denna gång en stor xc90 civil som försökte preja mig mot ett dike bromsar in och svänger och fortsatte köra rakt fram sen i ungefär 70km/h sen så kom de för nära så deras kofångare nuddade mitt bakparti och fick styrfladder o föll av moppen ca 4 polisbilar kom till platsen o de tog kort på mig sedan fick jag åka till station på förhör då jag va misstänkt för försök till mord och olovligkörning.

har alltid sagt att ja velat bli jagad av snuten o att de skulle va as kul att bli det men grabbar.. det är verkligen inte det så fort man sitter i skiten och när du ligger där på backen o är skadad.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Rotmosmannen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 455
Blev medlem: 17 oktober 2014, 20:44

Inlägg av Rotmosmannen »

Rainn skrev:Bor i Uppsala och fick snutjag som var livsfarligt..

Hade vart knivhugg samma dag så det cirkulera poliser hela jävla tiden och så kommer jag med min aerox som har 70cc o zx rör

Jag kör ungefär 60 förbi dom när de satt i bilen vilket jag inte märkte
hörde hur däcken skrek o de satte på blåljus kan ni fatta vilken adrenalin jag hade just då? Mitt hjärta pumpar o ja gasar så mycket de går kollar bakom mig så är det en till polis fast denna gång en stor xc90 civil som försökte preja mig mot ett dike bromsar in och svänger och fortsatte köra rakt fram sen i ungefär 70km/h sen så kom de för nära så deras kofångare nuddade mitt bakparti och fick styrfladder o föll av moppen ca 4 polisbilar kom till platsen o de tog kort på mig sedan fick jag åka till station på förhör då jag va misstänkt för försök till mord och olovligkörning.

har alltid sagt att ja velat bli jagad av snuten o att de skulle va as kul att bli det men grabbar.. det är verkligen inte det så fort man sitter i skiten och när du ligger där på backen o är skadad.
Oj jävlar vad jobbit att vara misstänkt till mordförsök.... De där kallar jag hollywood2.0
Det var nog inte så smart att köra den dagen :P
Men kolla...ja la en post!
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Vadå förväntar du dig att dom ska bjuda över dig på en kopp te när du försöker köra ifrån dom eller?

Dom kanske tyckte att du riskerar livet på folk när du kommer i dina 52kmh på en liten gågata?
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
MhRyz50
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 26 februari 2015, 23:32

Inlägg av MhRyz50 »

TheAndersson skrev:Vadå förväntar du dig att dom ska bjuda över dig på en kopp te när du försöker köra ifrån dom eller?

Dom kanske tyckte att du riskerar livet på folk när du kommer i dina 52kmh på en liten gågata?
Dom får väl göra en riskbedömning.

Och för det andra så körde jag på vanliga vägen när jag körde 52km/h .
Sen när dom började jaga mig körde jag in på en liten liten gågata.
Då körde jag runt 30km/h. Eftersom jag inte trodde dom skulle följa efter där så tog jag det lugnt
Dvs kommer det folk så är det bara hålla sig på höger sidan så finns det gott om plats.

Men dom hade ju inte stoppat utan dom körde efter mig på den här lilla gatan. Och dom tog ju upp hela gågatan och skrapade ju nästan backspeglarna mot staketen.

Jag förstår att dom ska göra sitt jobb men det måste finnas gränser.
Låt oss säga att jag inte kunnat hålla balanse när dom prejat mig?
Då hade jag hamnat under bilen och förmodligen variit död idag.

ÄR det värt att riskera att sånt skall ske? Bara så dom ska kunna ge ut en bot på 1500:-
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

MhRyz50 skrev:
TheAndersson skrev:Vadå förväntar du dig att dom ska bjuda över dig på en kopp te när du försöker köra ifrån dom eller?

Dom kanske tyckte att du riskerar livet på folk när du kommer i dina 52kmh på en liten gågata?
Dom får väl göra en riskbedömning.

Och för det andra så körde jag på vanliga vägen när jag körde 52km/h .
Sen när dom började jaga mig körde jag in på en liten liten gågata.
Då körde jag runt 30km/h. Eftersom jag inte trodde dom skulle följa efter där så tog jag det lugnt
Dvs kommer det folk så är det bara hålla sig på höger sidan så finns det gott om plats.

Men dom hade ju inte stoppat utan dom körde efter mig på den här lilla gatan. Och dom tog ju upp hela gågatan och skrapade ju nästan backspeglarna mot staketen.

Jag förstår att dom ska göra sitt jobb men det måste finnas gränser.
Låt oss säga att jag inte kunnat hålla balanse när dom prejat mig?
Då hade jag hamnat under bilen och förmodligen variit död idag.

ÄR det värt att riskera att sånt skall ske? Bara så dom ska kunna ge ut en bot på 1500:-
Angående hastigheten missuppfattade jag, ursäkta

Jo kan ses farligt att dom prejar, men om man frågar sig, hur skulle dom annars göra? Enda sättet att få fast dig utan att preja hade varit om du själv stannade, ramlade, kör in i återvändsgränd ;) osv..

Om snuten skulle tänka " äh vafan det är bara 1500kr, skit i det" så skulle samhället vara ännu mer skruvat än vad det är idag, men dom kanske kunde löst det på bättre sätt, hur vet jag inte.

Att dom sliter av dig från moppen tycker jag däremot inte är något att gnälla över

Hade du stannat från början hade du nog kunnat komma undan.
Jag hade dock inte stannat men jag kör utan körkort också.
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Hur ska polisen veta att ni inte stannar för att moppen är trimmad?
Så vitt dom vet så kan du vara efterlyst ha olagliga saker på dig med mera.


Som jag alltid brukar säga om du gör något olaglig klaga inte då när polisen tar dig!

Hade du stannat så kanske du bara fått en varning inget mer.
vem fan e lennart?
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

MhRyz50 skrev: ÄR det värt att riskera att sånt skall ske? Bara så dom ska kunna ge ut en bot på 1500:-
Dedär 1500:- är ju långt ifrån vad konsekvenserna av att stanna är, man tappar lämplighetsintyget 4 månader (oftast 4 den första gången man blir tagen), man måste besikta mopeden vilket kostar + att det är sjukt drygt att behöva ta av & på allt trim och kör du ut innan du fått tillbaka körkortet så tappar man ju förfan lämpen i 2 år (vilket är det värsta imo)
MhRyz50
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 26 februari 2015, 23:32

Inlägg av MhRyz50 »

Hampu skrev:
MhRyz50 skrev: ÄR det värt att riskera att sånt skall ske? Bara så dom ska kunna ge ut en bot på 1500:-
Dedär 1500:- är ju långt ifrån vad konsekvenserna av att stanna är, man tappar lämplighetsintyget 4 månader (oftast 4 den första gången man blir tagen), man måste besikta mopeden vilket kostar + att det är sjukt drygt att behöva ta av & på allt trim och kör du ut innan du fått tillbaka körkortet så tappar man ju förfan lämpen i 2 år (vilket är det värsta imo)

Trimmet på moppen är ett svampbob fyrkant sportluftfilter.
INte så så jobbigt att ta bort
Skriv svar