Vad är det här för fågel??

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Vad är det här för fågel??

Inlägg av MacGyver84 »

Hej jag har lyckats att ta kort på en jätte fin fågel på nära håll jag misstänker att den har flugit in i nåt och fått en hjärnskakning? då den bara var i gräset på samma ställe och blundade mest och ibland så öppnade den ögonen men den kanske var skadad vem vet. Jag är i alla fall glad att jag fick 4 st fina bilder på fågeln den här chansen får jag nog aldrig mer.http://postimg.org/image/bibfkp5or/ http://postimg.org/image/wt8zoynt7/ http://postimg.org/image/luxq6rz7v/ http://postimg.org/image/mgmp2vua3/
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

sidensvans skulle det kunna vara :)

Edit: står att domherre har rött bröst, och honorna har grått.

men jag tror det är sidensvans.
Användarens profilbild
ockelbo
Svårstartad skrothög
Inlägg: 207
Blev medlem: 2 september 2014, 15:17

Inlägg av ockelbo »

gilerahjärnan skrev:sidensvans skulle det kunna vara :)

Edit: står att domherre har rött bröst, och honorna har grått.

men jag tror det är sidensvans.
Håller med :)
Kines 2T
Setup:
Tecnigas Next-r
Italkit race tändning
Pwk 28mm förgasare
Malossi MHR 70cc 12mm
Malossi MHR vev
Malossi multivariator
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Okej det stämmer nog bra det för när jag söker på sidensvans på bilder i google så kommer det upp likheter men denna ser ut att vara en unge eller är det en hona?.
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Vad dåligt med kommentarer det är nog hade det kunnat vara mer intresse? jag menar hur ofta får man en sån här chans att komma så här nära en fågel? jag var ju jätte nära den när jag tog korten. Sen vart det ju fint när det var smälta snödroppar på den också tycker jag.
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

MacGyver84 skrev:Vad dåligt med kommentarer det är nog hade det kunnat vara mer intresse? jag menar hur ofta får man en sån här chans att komma så här nära en fågel? jag var ju jätte nära den när jag tog korten. Sen vart det ju fint när det var smälta snödroppar på den också tycker jag.
Ja men en fågel är ju en....fågel. Är ju inte direkt något man firar att man har lyckats ta kort på en fågel. De flesta på detta forum är här för mopeder och motorer och därför är nog intresset inte så stort för fåglar just här.
MhRyz50
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 26 februari 2015, 23:32

Inlägg av MhRyz50 »

MacGyver84 skrev:Vad dåligt med kommentarer det är nog hade det kunnat vara mer intresse? jag menar hur ofta får man en sån här chans att komma så här nära en fågel? jag var ju jätte nära den när jag tog korten. Sen vart det ju fint när det var smälta snödroppar på den också tycker jag.

Mja intresset för fåglar är inte direkt stort på ett moppeforum.
Det var en tjock liten jeffel det där haha
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

GurkMarmelad skrev:
MacGyver84 skrev:Vad dåligt med kommentarer det är nog hade det kunnat vara mer intresse? jag menar hur ofta får man en sån här chans att komma så här nära en fågel? jag var ju jätte nära den när jag tog korten. Sen vart det ju fint när det var smälta snödroppar på den också tycker jag.
Ja men en fågel är ju en....fågel. Är ju inte direkt något man firar att man har lyckats ta kort på en fågel. De flesta på detta forum är här för mopeder och motorer och därför är nog intresset inte så stort för fåglar just här.
Okej ja en fågel är ju en fågel men då har du väl inte förstått att jag var väldigt nära den när korten togs? jag hade kunnat ta på den också hehe kan inte tänka mig att det förekommer så ofta ändå det var en till som passade på att ta kort på den också. Sen finns det ju en offtopic tråd just för allt mellan himmel och jord där man kan diskutera annat än bara mopeder så nog borde det finnas folk som har intresse för annat än bara mopeder även om det är ett mopedforum.
Användarens profilbild
Rotmosmannen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 455
Blev medlem: 17 oktober 2014, 20:44

Inlägg av Rotmosmannen »

MacGyver84 skrev:
GurkMarmelad skrev:
MacGyver84 skrev:Vad dåligt med kommentarer det är nog hade det kunnat vara mer intresse? jag menar hur ofta får man en sån här chans att komma så här nära en fågel? jag var ju jätte nära den när jag tog korten. Sen vart det ju fint när det var smälta snödroppar på den också tycker jag.
Ja men en fågel är ju en....fågel. Är ju inte direkt något man firar att man har lyckats ta kort på en fågel. De flesta på detta forum är här för mopeder och motorer och därför är nog intresset inte så stort för fåglar just här.
Okej ja en fågel är ju en fågel men då har du väl inte förstått att jag var väldigt nära den när korten togs? jag hade kunnat ta på den också hehe kan inte tänka mig att det förekommer så ofta ändå det var en till som passade på att ta kort på den också. Sen finns det ju en offtopic tråd just för allt mellan himmel och jord där man kan diskutera annat än bara mopeder så nog borde det finnas folk som har intresse för annat än bara mopeder även om det är ett mopedforum.
Dom flesta som börjar få hår på snoppen tänker inte direkt på fåglar så där jätte mycket :D Jallafall inte på ett mopedforum
Men kolla...ja la en post!
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Rotmosmannen skrev:
MacGyver84 skrev:
GurkMarmelad skrev: Ja men en fågel är ju en....fågel. Är ju inte direkt något man firar att man har lyckats ta kort på en fågel. De flesta på detta forum är här för mopeder och motorer och därför är nog intresset inte så stort för fåglar just här.
Okej ja en fågel är ju en fågel men då har du väl inte förstått att jag var väldigt nära den när korten togs? jag hade kunnat ta på den också hehe kan inte tänka mig att det förekommer så ofta ändå det var en till som passade på att ta kort på den också. Sen finns det ju en offtopic tråd just för allt mellan himmel och jord där man kan diskutera annat än bara mopeder så nog borde det finnas folk som har intresse för annat än bara mopeder även om det är ett mopedforum.
Dom flesta som börjar få hår på snoppen tänker inte direkt på fåglar så där jätte mycket :D Jallafall inte på ett mopedforum
Hehe skön kommentar :lol:
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

MacGyver84 skrev:
Rotmosmannen skrev:
MacGyver84 skrev:Okej ja en fågel är ju en fågel men då har du väl inte förstått att jag var väldigt nära den när korten togs? jag hade kunnat ta på den också hehe kan inte tänka mig att det förekommer så ofta ändå det var en till som passade på att ta kort på den också. Sen finns det ju en offtopic tråd just för allt mellan himmel och jord där man kan diskutera annat än bara mopeder så nog borde det finnas folk som har intresse för annat än bara mopeder även om det är ett mopedforum.
Dom flesta som börjar få hår på snoppen tänker inte direkt på fåglar så där jätte mycket :D Jallafall inte på ett mopedforum
Hehe skön kommentar :lol:
Haha där satt den! Men om jag ska vara ärlig så tycker jag att fåglar är coola! :D Har alltid velat komma i närheten av en fågel typ en halv meters avstånd då skulle jag dö lyckligt :D
Fina foton! Lever fågeln eller? :(
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Schyst fågel!
När vi ändå snackar om foto,
Har vi några fotografer eller som fotar i detta moppeforum? :lol:
Själv fotar jag mycket! :)
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
Snowtiger
Svårstartad skrothög
Inlägg: 218
Blev medlem: 22 november 2014, 16:34
Ort: upplands väsby

Inlägg av Snowtiger »

det ser ut som fågeln sitter i hundskit :D :wink:
Brum, Brum.
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Snowtiger skrev:det ser ut som fågeln sitter i hundskit :D :wink:
hahah neej inte ens i närheten xD
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Snowtiger
Svårstartad skrothög
Inlägg: 218
Blev medlem: 22 november 2014, 16:34
Ort: upplands väsby

Inlägg av Snowtiger »

Rainn skrev:
Snowtiger skrev:det ser ut som fågeln sitter i hundskit :D :wink:
hahah neej inte ens i närheten xD
Jag tittade närmare och det var en brunt löv :'D
Brum, Brum.
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Rainn skrev:
MacGyver84 skrev:
Rotmosmannen skrev: Dom flesta som börjar få hår på snoppen tänker inte direkt på fåglar så där jätte mycket :D Jallafall inte på ett mopedforum
Hehe skön kommentar :lol:
Haha där satt den! Men om jag ska vara ärlig så tycker jag att fåglar är coola! :D Har alltid velat komma i närheten av en fågel typ en halv meters avstånd då skulle jag dö lyckligt :D
Fina foton! Lever fågeln eller? :(
Tack för kommentaren jag vet faktiskt inte om den lever men jag hoppas att den gör det, det var en till som tog kort på den och hon skulle gå in och se om hon hittade nåt att lägga den i och ta in den. Jag är glad att jag tog så fina bilder på den och att jag var väldigt nära den men den kunde ju inte flyga iväg så vad hade den för val än att låta mig komma nära.
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Arkstar skrev:Schyst fågel!
När vi ändå snackar om foto,
Har vi några fotografer eller som fotar i detta moppeforum? :lol:
Själv fotar jag mycket! :)
Tackar jag är ingen fotograf men om jag får chansen att ta kort vid nåt speciellt ögonblick gör jag det jag har haft kort på en kattuggla också men dom korten har jag raderat väldigt dumt gjort av mig men så är det nu tyvärr.
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 21 maj 2014, 17:20

Inlägg av AndenIflaskan »

Det är en sidensvans och inget annat, ser man tydligt på den knallgula sjärttippen.
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

AndenIflaskan skrev:Det är en sidensvans och inget annat, ser man tydligt på den knallgula sjärttippen.
Japp jag vet det jag kollade på google på bilder på sidensvans efter att en kille här i tråden gissade på sidensvans men är det en unge? för kollar jag på bilder på sidensvans så ser dom annorlunda ut tex tofsen på huvudet är mer tydlig och står upp mer.
Skriv svar