Stylings-Tråden Scooter

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Jack Bauer
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 22 april 2014, 22:18

Slider styling tips

Inlägg av Jack Bauer »

Tjenare.
Har en slider som jag har tänkt att fräscha upp lite nu när moppesässongen nästan är över för mig.
Just nu har jag bara en svart bcd kåpa och resten är orginal.
Hade tänkt att köpa svarta bcd bakkåpor, svarta krashpuckar, spoiler etc.(Ja det är mainstream).

Vilka "färgkombinationer" tycker ni är snygga?
Hade tänkt typ svart rött eller svart vitt/aluminium, eller något annat men har beslutsångest.....
Något förslag?
Mattan1999
Elmoped
Inlägg: 52
Blev medlem: 5 oktober 2014, 17:21

Inlägg av Mattan1999 »

Tjena!
Hade tänk skaffa neon ljus eller led till moppen! :D

Vet ni något som lyser starkt som attans? ;P

Helst något man kan byta färg på genom en kontroll, finns inte det till moppar vill jag ha grönt ljus. :)

Tacksam för svar! :)
henke15
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 5 september 2014, 12:25

Inlägg av henke15 »

Har en original Yamaha Aerox Race Replica 08 jag skulle gärna vilja ha stylingtips, nudebar sidostöd? Kom in med förslag :)
Användarens profilbild
tewo22
Elmoped
Inlägg: 28
Blev medlem: 19 oktober 2014, 12:40

Inlägg av tewo22 »

Undrade över vad den där sladden som många som stylat sina moppar är för något? oftast en röd snurrad sladd som går från styret till typ drevet eller motorn? :D
Hhhhhhhelp meh!
henke15
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 5 september 2014, 12:25

Inlägg av henke15 »

tewo22 skrev:Undrade över vad den där sladden som många som stylat sina moppar är för något? oftast en röd snurrad sladd som går från styret till typ drevet eller motorn? :D
tror det är "död mans grepp"
EmilHolgersson
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 11 november 2017, 14:38
Ort: Helsingborg

Hjälp Mig! - Yamaha Slider 2015

Inlägg av EmilHolgersson »

Jag har en slider naked som jag nyss köpt. Det är en årsmodell 2015, men det finns dock några saker som jag skulle vilja ändra på.

För det första skulle jag behöva tips på hur jag ska lacka om "motorkåpan" där bak, ni vet den silvriga saken där kemrämmen, V-ringen osv sitter innanför. Den har tappat färgen på vissa ställen på min slider, och jag skulle vilja lackera om det till svart istället. Men är det lönt? Hur ska jag göra? Ska jag lämna in den till någon kunnig så att hen kan göra det? isf vem? - Gärna runt Helsingborg dock.

Min andra fråga är om det är vanligt att "fästet" till framgaffeln rostar? - Om ni vet vad jag menar.......Och isf hur jag ska behandla den? - Kanske lämna in den till ngn kunnig som innan nämnt, gärna runt Helsingborg.

Det sista jag skulle vilja vet är om det på något sätt går att få tag på det "staget" som sitter på ett Slider Naked 2015 styre. Den som fäster hastighetsmätare och blinkers.

Hoppas att ni förstår vad jag menar, hjälp mig gärna!

Mvh Emil Holgersson
Senast redigerad av EmilHolgersson den 11 november 2017, 15:41, redigerad totalt 1 gånger.
EmilHolgersson
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 11 november 2017, 14:38
Ort: Helsingborg

Hjälp Mig! - Yamaha Slider 2015

Inlägg av EmilHolgersson »

Jag har en slider naked som jag nyss köpt. Det är en årsmodell 2015, men det finns dock några saker som jag skulle vilja ändra på.

För det första skulle jag behöva tips på hur jag ska lacka om "motorkåpan" där bak, ni vet den silvriga saken där remmen, V-ringen osv sitter innanför. Den har tappat färgen på vissa ställen på min slider, och jag skulle vilja lackera om det till svart istället. Men är det lönt? Hur ska jag göra? Ska jag lämna in den till någon kunnig så att hen kan göra det? isf vem? - Gärna runt Helsingborg dock.

Min andra fråga är om det är vanligt att "fästet" till framgaffeln rostar? - Om ni vet vad jag menar.......Och isf hur jag ska behandla den? - Kanske lämna in den till ngn kunnig som innan nämnt, gärna runt Helsingborg.

Det sista jag skulle vilja vet är om det på något sätt går att få tag på det "staget" som sitter på ett Slider Naked 2015 styre. Den som fäster hastighetsmätare och blinkers.

Hoppas att ni förstår vad jag menar, hjälp mig gärna!

Mvh Emil Holgersson
Skriv svar