Köptips Derbi, vilken modell?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Carling
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 2 mars 2015, 20:04

Köptips Derbi, vilken modell?

Inlägg av Carling »

Hej, ska skaffa mig en Derbi crossmoppe efter att ha sålt min aerox. Derbi är det som verkar mest intressant och jag ska köpa en begagnad, men vilken modell har vilka för och nackdelar? Har ganska bra koll på x race, xtreme och drd pro men sen finns det ju drd evo, drd racing osv och så har jag hört att det ska vara ganska stor skillnad på de som är tillverkade efter 2010 och vad är den stora skillnaden? Tack på förhand!
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Re: Köptips Derbi, vilken modell?

Inlägg av TheFlyingFin »

Carling skrev:Hej, ska skaffa mig en Derbi crossmoppe efter att ha sålt min aerox. Derbi är det som verkar mest intressant och jag ska köpa en begagnad, men vilken modell har vilka för och nackdelar? Har ganska bra koll på x race, xtreme och drd pro men sen finns det ju drd evo, drd racing osv och så har jag hört att det ska vara ganska stor skillnad på de som är tillverkade efter 2010 och vad är den stora skillnaden? Tack på förhand!
Det som verkar skilja efter 10 är Leonelli tändning. Vet inte om detta stämmer alls men många verkar ha så.

DRD racing är en äldre modell som inte tillverkades några år, men nuförtiden så är det den enda modellen ute på marknaden av Derbi moppar. DRD evo ser inte ut som en moppe knappt, utan mer som någon streetfighter MC. Sjukt ful imo.


Skulle jag rekommendera någon så är det en äldre DRD racing, en DRD Pro (tillverkades endast 06) eller en X-Treme.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Carling
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 2 mars 2015, 20:04

Re: Köptips Derbi, vilken modell?

Inlägg av Carling »

TheFlyingFin skrev:
Carling skrev:Hej, ska skaffa mig en Derbi crossmoppe efter att ha sålt min aerox. Derbi är det som verkar mest intressant och jag ska köpa en begagnad, men vilken modell har vilka för och nackdelar? Har ganska bra koll på x race, xtreme och drd pro men sen finns det ju drd evo, drd racing osv och så har jag hört att det ska vara ganska stor skillnad på de som är tillverkade efter 2010 och vad är den stora skillnaden? Tack på förhand!
Det som verkar skilja efter 10 är Leonelli tändning. Vet inte om detta stämmer alls men många verkar ha så.

DRD racing är en äldre modell som inte tillverkades några år, men nuförtiden så är det den enda modellen ute på marknaden av Derbi moppar. DRD evo ser inte ut som en moppe knappt, utan mer som någon streetfighter MC. Sjukt ful imo.


Skulle jag rekommendera någon så är det en äldre DRD racing, en DRD Pro (tillverkades endast 06) eller en X-Treme.
Aha okej tack så mycket för informationen :) de äldre drd racing du rekomenderar vilka årsmodeller är det? Och vad är skillnaden mot de nyare? Tack på förhand.
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Re: Köptips Derbi, vilken modell?

Inlägg av TheFlyingFin »

Carling skrev:
TheFlyingFin skrev:
Carling skrev:Hej, ska skaffa mig en Derbi crossmoppe efter att ha sålt min aerox. Derbi är det som verkar mest intressant och jag ska köpa en begagnad, men vilken modell har vilka för och nackdelar? Har ganska bra koll på x race, xtreme och drd pro men sen finns det ju drd evo, drd racing osv och så har jag hört att det ska vara ganska stor skillnad på de som är tillverkade efter 2010 och vad är den stora skillnaden? Tack på förhand!
Det som verkar skilja efter 10 är Leonelli tändning. Vet inte om detta stämmer alls men många verkar ha så.

DRD racing är en äldre modell som inte tillverkades några år, men nuförtiden så är det den enda modellen ute på marknaden av Derbi moppar. DRD evo ser inte ut som en moppe knappt, utan mer som någon streetfighter MC. Sjukt ful imo.


Skulle jag rekommendera någon så är det en äldre DRD racing, en DRD Pro (tillverkades endast 06) eller en X-Treme.
Aha okej tack så mycket för informationen :) de äldre drd racing du rekomenderar vilka årsmodeller är det? Och vad är skillnaden mot de nyare? Tack på förhand.
Skillnaderna är många. Tror det är fram till 2010. Men för att ta upp några av skillnaderna så finns tex gasdämpare med länkage bak, mycket kraftigare 40mm gaffel fram (tro mig den är värd pengarna,s så sjukt mycket bättre!) för att bara nämna något. Dom är väldans snygga också!
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Skriv svar