problem med blinkers

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på övriga mopeder. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

TS4life
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 21 februari 2015, 00:18

problem med blinkers

Inlägg av TS4life »

tja har en yamaha dt 50 -06

har dragit om lite kablar efterom dom var fult dragna med mins 3 rullar tejp av förra ägarn. sen när jag kopplade ihop dde främmre blinkersarna igen så lyste den högra hela tiden? sen när jag kopplade bort den så blinkade alla andra som de ska men när jag kopplar in den främre till höger så lyser den hela tiden? va ska ja göra? tack för seriösa svar eftersom sommaren snart ä här!
Puch å Yamaha de ä grejjer som gå ha. Fiddy för å leka å Saab för å meka.
Användarens profilbild
Revilz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 483
Blev medlem: 1 juni 2014, 20:28
Ort: Sundsvall

Re: problem med blinkers

Inlägg av Revilz »

TS4life skrev:tja har en yamaha dt 50 -06

har dragit om lite kablar efterom dom var fult dragna med mins 3 rullar tejp av förra ägarn. sen när jag kopplade ihop dde främmre blinkersarna igen så lyste den högra hela tiden? sen när jag kopplade bort den så blinkade alla andra som de ska men när jag kopplar in den främre till höger så lyser den hela tiden? va ska ja göra? tack för seriösa svar eftersom sommaren snart ä här!
Motståndet som är trasigt kanske?

På min förra moppe så lyste bara bakre blinkersen eftersom den främre va trasig. Börja att koppla ett annat relä eller andra blinkers och se om problemet kvarstår.
GasGas SM 125 -05
Ktm SX 125 -12
Aprilia RS 125 -00

Yamaha Wr125x -10
GasGas EC 125 -13
Derbi Senda Xtreme -12
Beta RR Supermotard -05
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Felpost... Ska inte ligga under projekt!
Låst