Köpa Peak Performance tröja för 300kr?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Köpa Peak Performance tröja för 300kr?

Inlägg av Rainn »

Hej! Har en kompis som ska sälja en oanvänd Peak Performance Hoodie för 300kr, har ni något tips på hur man ser om den är fake?

Skriv inte " Men vafan den är ju stulen " Ja jag vet den kanske är det men jag bryr mig inte!

Så tips om hur man ser att den kanske är fake?
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
AjeBe
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 24 mars 2014, 17:58
Ort: Ingarö

Re: Köpa Peak Performance tröja för 300kr?

Inlägg av AjeBe »

Rainn skrev:Hej! Har en kompis som ska sälja en oanvänd Peak Performance Hoodie för 300kr, har ni något tips på hur man ser om den är fake?

Skriv inte " Men vafan den är ju stulen " Ja jag vet den kanske är det men jag bryr mig inte!

Så tips om hur man ser att den kanske är fake?
Du kan kolla kvaliten på sömmarna.
Kommer inte på så mycket mer än det...
Bajen, bärs och rakade brudar
AquulTech
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 15 mars 2015, 23:45

Inlägg av AquulTech »

Be om kvitto skulle jag säga :)
Senast redigerad av AquulTech den 15 mars 2015, 23:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

AquulTech skrev:Be on kvitto skulle jag säga :)
Kvitto? Antingen är dom stulna eller inte äkta.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Har för mig PP hoodies brukar ha en form av sicksack sömmar. Kan inte minnas jag sett dom på några andra märken öht, så där kanske du kan kolla. Och den som du kollar på etiketten i tröjan så kommer du hitta någon liten avvikelse på logon om den är fake. Den kan vara mikroskopiskt liten men den finns om den är fake för annar kan PP stämma dom direkt för plagiat.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
AquulTech
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 15 mars 2015, 23:45

Inlägg av AquulTech »

Rainn skrev:
AquulTech skrev:Be on kvitto skulle jag säga :)
Kvitto? Antingen är dom stulna eller inte äkta.
Syftar på ifall du vill veta ifall den är stulen :p
euroman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 5 maj 2011, 11:26
Ort: Dals-ed

Inlägg av euroman »

Sen brukar det stå typ TM eller liknande vid loggan eller på lappen om det är oäkta med på vissa märken men är osäker på PP.
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Skriv svar