Få bort plastidip från däck?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Få bort plastidip från däck?

Inlägg av Rainn »

Hej, har lackat min fälg nu på moppen och har fått jävligt mycket på däcket, det är nästan splittnytt däck och det är faktiskt inte små sprut liksom det är stora ytor som har bildats på däcket. Ska försöka imorgon med cellulosa förtunning imorgon på däcket, kan det vara dåligt för däcket? HUR SKA JAG FÅ BORT DET HJÄLP MIG SNABBT FÖR DET SER FÖR JÄVLIGT UT.
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Re: Få bort plastidip från däck?

Inlägg av GurkMarmelad »

Rainn skrev:Hej, har lackat min fälg nu på moppen och har fått jävligt mycket på däcket, det är nästan splittnytt däck och det är faktiskt inte små sprut liksom det är stora ytor som har bildats på däcket. Ska försöka imorgon med cellulosa förtunning imorgon på däcket, kan det vara dåligt för däcket? HUR SKA JAG FÅ BORT DET HJÄLP MIG SNABBT FÖR DET SER FÖR JÄVLIGT UT.
Gör det som plastidip är skapat för, dra av det som ett klistermärke
Användarens profilbild
Kevin Kristoffersson
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 september 2013, 17:14
Ort: Hestra

Inlägg av Kevin Kristoffersson »

täckte du inte över däcket? :O

Om du inte får bort det från däcket kommer det att bli svårt och få av från fälgen sen förmodligen, sprutade du tillräckligt många lager? :S
ju mer lager -> enklare o dra bort.
- Rieju RRX 08
- Urpluggat org, 11-60

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 785#636785
RRX Black & Blue
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Kevin Kristoffersson skrev:täckte du inte över däcket? :O

Om du inte får bort det från däcket kommer det att bli svårt och få av från fälgen sen förmodligen, sprutade du tillräckligt många lager? :S
ju mer lager -> enklare o dra bort.
Tjockt lager på fälgen, men däcket så har jag maskerat lite runt fälgen men det har kommit som spraydamm eller vad det heter så det syns som små prickat o ganska mycket i spåren
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Kevin Kristoffersson
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 september 2013, 17:14
Ort: Hestra

Inlägg av Kevin Kristoffersson »

De går inte skrapa bort med typ en plattmejsel eller likande?
- Rieju RRX 08
- Urpluggat org, 11-60

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 785#636785
RRX Black & Blue
Användarens profilbild
KC
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 19 mars 2014, 10:51

Inlägg av KC »

skrapa bort de med tänderna
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Kevin Kristoffersson skrev:De går inte skrapa bort med typ en plattmejsel eller likande?
Jo, jag gjorde det innan använda också lite thinner på däcken med det ser dåligt ut fortfarande.. råka köra över med däcket på spillt färg så det ser förjävligt ut..
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

KC skrev:skrapa bort de med tänderna
Jätte seriöst svar, om du inte har något att komma med varför kommenterar du ens?
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Kevin Kristoffersson
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 september 2013, 17:14
Ort: Hestra

Inlägg av Kevin Kristoffersson »

sandpapper kan fungera, gnugga inte sönder däcken bara hah
- Rieju RRX 08
- Urpluggat org, 11-60

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 785#636785
RRX Black & Blue
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Kevin Kristoffersson skrev:sandpapper kan fungera, gnugga inte sönder däcken bara hah
Haha fick den tanken att försöka göra det med grovt papper typ 150? nånstans där
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
yamaha270
Svårstartad skrothög
Inlägg: 192
Blev medlem: 3 december 2014, 15:07

Inlägg av yamaha270 »

Köp ett nytt jävla däck da
Bild
Användarens profilbild
Snowtiger
Svårstartad skrothög
Inlägg: 218
Blev medlem: 22 november 2014, 16:34
Ort: upplands väsby

Inlägg av Snowtiger »

Rainn skrev:
Kevin Kristoffersson skrev:sandpapper kan fungera, gnugga inte sönder däcken bara hah
Haha fick den tanken att försöka göra det med grovt papper typ 150? nånstans där
kör 1200
Brum, Brum.
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

yamaha270 skrev:Köp ett nytt jävla däck da
Däcket har rullat 3 km -.-
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
Kevin Kristoffersson
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 18 september 2013, 17:14
Ort: Hestra

Inlägg av Kevin Kristoffersson »

Rainn skrev:
Kevin Kristoffersson skrev:sandpapper kan fungera, gnugga inte sönder däcken bara hah
Haha fick den tanken att försöka göra det med grovt papper typ 150? nånstans där
Nja, hade nog kört hyffsat högt endå för annars kommer däcket bli fult, 300+ kanske? vet inte riktigt
- Rieju RRX 08
- Urpluggat org, 11-60

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 785#636785
RRX Black & Blue
Skriv svar