Yamaha Aerox 50cc 03

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

andreholm
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 18 februari 2015, 22:48

Yamaha Aerox 50cc 03

Inlägg av andreholm »

Hallå! Har en Yamaha Aerox 50cc 03 som just nu går lagligt, alltså 45-50. Skulle vilja få upp den i runt 65. Frågan e då om det räcker med trimrör (isåfall vilket) eller om jag måste dra v-ring. Eller något annat?! Tacksam för svar :)
Användarens profilbild
Snowtiger
Svårstartad skrothög
Inlägg: 218
Blev medlem: 22 november 2014, 16:34
Ort: upplands väsby

Re: Yamaha Aerox 50cc 03

Inlägg av Snowtiger »

andreholm skrev:Hallå! Har en Yamaha Aerox 50cc 03 som just nu går lagligt, alltså 45-50. Skulle vilja få upp den i runt 65. Frågan e då om det räcker med trimrör (isåfall vilket) eller om jag måste dra v-ring. Eller något annat?! Tacksam för svar :)
Det räker med v-ringen och luftburks strypningen. Tar du inte bort dem så hjälper det inte med "trimmrör"! Dem trimmrören du antagligen tittar på har en strypning du måste ta bort den isåna fall. :D
Brum, Brum.
andreholm
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 18 februari 2015, 22:48

Re: Yamaha Aerox 50cc 03

Inlägg av andreholm »

Snowtiger skrev:
andreholm skrev:Hallå! Har en Yamaha Aerox 50cc 03 som just nu går lagligt, alltså 45-50. Skulle vilja få upp den i runt 65. Frågan e då om det räcker med trimrör (isåfall vilket) eller om jag måste dra v-ring. Eller något annat?! Tacksam för svar :)
Det räker med v-ringen och luftburks strypningen. Tar du inte bort dem så hjälper det inte med "trimmrör"! Dem trimmrören du antagligen tittar på har en strypning du måste ta bort den isåna fall. :D

Var sitter isåfall luftburks strypningen?
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 563
Blev medlem: 2 maj 2013, 22:09
Ort: Asmundtorp

Inlägg av KrooxTheStyler »

Mest troligen i luftburken såklart.
CPI SM
Användarens profilbild
Snowtiger
Svårstartad skrothög
Inlägg: 218
Blev medlem: 22 november 2014, 16:34
Ort: upplands väsby

Re: Yamaha Aerox 50cc 03

Inlägg av Snowtiger »

andreholm skrev:
Snowtiger skrev:
andreholm skrev:Hallå! Har en Yamaha Aerox 50cc 03 som just nu går lagligt, alltså 45-50. Skulle vilja få upp den i runt 65. Frågan e då om det räcker med trimrör (isåfall vilket) eller om jag måste dra v-ring. Eller något annat?! Tacksam för svar :)
Det räker med v-ringen och luftburks strypningen. Tar du inte bort dem så hjälper det inte med "trimmrör"! Dem trimmrören du antagligen tittar på har en strypning du måste ta bort den isåna fall. :D

Var sitter isåfall luftburks strypningen?
Sitter i änden av förgasaren. Det är som en box.
Brum, Brum.
Skriv svar