Sachs jamarcol 28 mm på sachs 60cc effektskillnad??

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Sachs jamarcol 28 mm på sachs 60cc effektskillnad??

Inlägg av MacGyver84 »

Hej någon som har erfarenhet av Sachs jamarcol 28 mm ljuddämparna till sachs 60cc? jag vet att det finns 32 mm att köpa men om jag vill köra på 28 mm kommer jag ändå märka en viss skillnad i kraft? jag har nu en expansionskammare av märket fuego jamarcol som jag inte tycker ger nån effekt trots att jag har försökt ställa in mopeden så bra jag kan. Jag har som sagt problem när mopeden blir varm att den tappar ganska mycket kraft och tar längre tid på sig att dra iväg och om jag inte har tillräckligt med gas och fart innan nån backe då är det knappt den tar sig upp det är som att allt bottenvrid är borta men den går bättre vid högre fart.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Med 28 krök så kör du med originalcylinder? Har du inte portat den riktigt duktigt så gör effektröret knappt någon skillnad.
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Rexxy skrev:Med 28 krök så kör du med originalcylinder? Har du inte portat den riktigt duktigt så gör effektröret knappt någon skillnad.
Jag kör 60cc men kan det vara röret som gör att han blir så slö på låga varv och om jag inte har tillräckligt med gas och fart i en backe så orkar den knappt upp den är väldigt orkeslös men när den är kall är den stark och pigg? och har jag kört en lång stund med den och stannar upp och stänger av den och står i kanske 2 minuter max och ska starta och köra iväg då har den återfått en del av kraften?. Men vet du om det sitter motkona i sachs jamarcol 28 mm rören? eller bara i sachs jamarcol 32 mm rören?.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Vet inte om 28 jamarcol tyvärr :)

Låter som en klassiskt problem med antingen kondensatorn eller tändspolen. Går bra kall, går dåligt varm. :)
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Rexxy skrev:Vet inte om 28 jamarcol tyvärr :)

Låter som en klassiskt problem med antingen kondensatorn eller tändspolen. Går bra kall, går dåligt varm. :)
Okej jag får hoppas att det inte är nåt sånt så jag blir stående nånstans långt hemifrån men då brukar ju mopederna stanna när kondensatorn blir varm?.
Skriv svar